تجربه ای به یاد ماندنی از سفر به مالزی

به گزارش دانشنامه آریایی، کشور مالزی یکی از کشورهای پرطرفدار اسلامی در بین ما ایرانیان است که در بسیاری از مواقع در فهرست گزینه های سفر ما قرار می گیرد. همانند دیگر کشورهای جنوب شرق آسیا این کشور دارای جاذبه های زیادی است که به آن ها اشاره خواهیم داشت. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

تجربه ای به یاد ماندنی از سفر به مالزی

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

مقاله مرتبط

مالزی کشوری است که علی رغم تمامی زیبایی هایش دست کم گرفته شده است. از جنگل های متراکم کوالالامپور گرفته تا سواحل بکر جزایر پرهنتیان، نمای فوق العاده ای به ظاهر این کشور بخشیده اند. در مالزی می توانید با قبایل سنتی و زمین های چای ارتفاعات کامرون آشنا شوید و چنانچه ماجراجو باشید سری به پارک های ملی گونوگ مولو و تامان نگارا بزنید و حیواناتی مثل ببر و اورانگوتان های مالایایی را از نزدیک ببینید. در سفر به مالزی به هیچ عنوان فرصت دیدن جزیره برونئو را از دست ندهید. مخصوصا جنگل های سیپادان که یکی از بهترین چشم اندازهای طبیعی دنیا بوده و از نقاط معروف دنیا برای غواصی محسوب می گردد. غذاهای هندی و ادویه کاری این منطقه هم در سراسر مالزی معروف است.

در کل می توانیم به جرات بگوییم که سفر به مالزی، با یک تجربه منحصر به فرد همراه است که آن را از دیگر کشورهای همسایه اش متمایز نموده است.

اسکان در مالزی

اقامت در مهمان خانه ها و متل های مالزی شبی 30 تا 55 رینگت بوده که معادل 20000 تا 40000 تومان است. هزینه یک سوپیت یک اتاقه 55000 تومان و سوییت دو اتاقه 75000 تومان است. هزینه اقامت در هتل هم از شبی 60000 تومان آغاز می گردد.

خوراک

قیمت یک وعده غذای سالم و معمولی 4 رینگت (3000 تومان) بوده و به ندرت بیشتر از 11 رینگت (8000 تومان) می رسد. چنانچه غذای خود را در رستوران صرف کنید این رقم به 7 تا 20 رینگت (5000 تا 15000 تومان) می رسد.قیمت غذاهای غربی در مالزی بیشتر از این مقدار است.

حمل و نقل

هزینه جابه جایی با اتوبوس به ازای هر ساعت حدود 5 تا 11 رینگت (3700 تا 8200 تومان) است. طبیعتا قیمت کرایه تاکسی ها گران تر است و به ازای هر نفر حساب می گردد. بنابراین اگر غیر از خودتان مسافران دیگری در تاکسی نباشند باید هزینه 4 نفر را بپردازید. در شهر کوالالامپور قیمت کرایه تاکسی به ازای هر 6 مایل 3 رینگیت(2200 تومان) است ضمن این که بیشتر تاکسی های آن جا تاکسی متر ندارند.

هزینه خدمات

هزینه گردش در مالزی نسبت به دیگر کشورها ممکن است معقول تر به نظر بیاید. برای مثال هزینه یک گردش کوهنوردی بین 35 تا 75 رینگیت (26000 تا 55000 تومان) می گردد. و چنانچه به غواصی علاقه مند باشید این هزینه 245 تا 300 رینگیت (182000 تا 223000 تومان) است.

نکاتی درباره صرفه جویی در هزینه

تاکسی ها

از آنجا که تاکسی های مالزی از تاکسی متر استفاده نمی نمایند قبل از حرکت، درباره قیمت به توافق برسید.

کمپ

امکان کمپ زدن در تامان نگارا وجود دارد و به این ترتیب می توانید تنها با پرداخت 5 رینگیت (3700 تومان) در هزینه اسکان صرفه جویی کنید.

غذاهای محلی

این غذاها در دکه های کوچکی فروخته می شوند و طعم لذیذی دارند. ضمن این که قیمت آن ها از چند دلار بالاتر نمی رود.

جاذبه های مالزی

بازدید از شهر کوالالامپور

اگر امکانش برای شما فراهم هست حتما چند شبی را در شهر کوالالامپور اقامت داشته باشید.در این شهر برج های دو قلوی پتروناس قرار دارند و چنانچه ارتفاع برایتان جذابیتی ندارد می توانید بر روی پلی که این دو برج را به هم پیوند می دهد قدم بزنید. ارتفاع این برج ها 1500 فوت (457 متر) است. یک باغ وحش مخصوص پرندگان هم وجود دارد که ارزش یک بار دیدن را دارد.

در جزایر پرهنتیان غواصی کنید

این جزایر محبوب افرادی است که به شیرجه زنی و غواصی علاقه دارند و یا در این زمینه حرفه ای هستند. آب شفاف این منطقه میزبان جاندارانی چون مرجان ها، لاک پشت های دریایی، کوسه های کوچک و صخره ماهی ها است.

کوهنوردی در کینابالو

کوه کوتا کینابالو در سال 2000 میلادی به عنوان یکی از آثار برجسته دنیای اعلام شد. این کوه در پارک ملی این شهر نهاده شده است و چشم انداز زیبایی را در اختیار گردشگران قرار می دهد. کوه کوتا کینابالو، بلندترین کوه جنوب شرق آسیا محسوب می گردد. پارک ملی هم با داشتن فضایی به مساحت 600 مایل مربع (155400 هکتار) مکانی فوق العاده ای برای قدم زدن است.

تنوع فرهنگی در روستای ساراواک

در روستای ساراواک چند صد سال است که فرهنگ های مختلف مالایی، چینی و هندی با صلح و آرامش در کنار یکدیگر زندگی می نمایند. جدا از این تنوع فرهنگی، جاذبه های تفریحی جالبی در این منطقه وجود دارد که از جمله آن می توان به بولینگ نارگیل، تیراندازی فوتی و آموزش پایکوبی سنتی اشاره داشت.

حیات وحش

در این کشور، انواع گونه های جانوری مختلف در آب ها و خشکی های این کشور وجود دارد. حتی برخی از جانوران نادر در این کشور پیدا می شوند. اورانگوتان، ببر مالایی، مانیتور سوسمار و کرگدن سوماترایی از جمله حیوانات بومی مالزی محسوب می شوند که بسیاری از آن ها را در تورهای حیات وحش می توانید ببینید.

غواصی در جزیره سیپادان

سیپادان یکی از بهترین مناطق موجود در دنیا برای غواصی است. ضمن این که آب روشن و کریستالی گون این منطقه دارای جانداران دریایی چون کوترماهی، سفره ماهی دیو، وال، کفشک پشت سبز و لاک پشت دریایی است. ژاک-ایو کوستو نویسنده و عکاس فرانسوی، این جزیره را به عنوان قطعه ای بکر از هنر توصیف نموده است.

مزارع چای

ارتفاعات کامرون پوشیده از مزارع سرسبز چای است. از این می توانید ضمن نوشیدن یک فنجان چای با بیسکوییت از مشاهده این منظره زیبا لذت ببرید. اینجا از دیگر مناطق مالزی خنک تر بوده و مسیرهای زیادی برای پیاده روی در آن وجود دارد.

تماشای جورج تاون

شهر جورج تاون در مالزی به داشتن خیابان های متقاطع، فروشگاه های پر رونق، ساختمان های تاریخی و زندگی شبانه عالی شهرت دارد. در سال 2008 این شهر در فهرست میراث با ارزش دنیای نهاده شد.

ماجراجویی در تامان نگارا

تامان نگارا قدیمی ترین جنگل دنیا و بزرگ ترین جنگل مالزی است است که حدود 130 میلیون سال قدمت دارد.از جمله تفریحاتی که در تامان نگار می توانید تجربه کنید پیاده روی، سافاری 4*4، غارپیمایی و کوهنوردی است.

تیرشو

سواری تیرشو یک روش خاص و منحصر به فرد در حمل و نقل محسوب می گردد. این تاکسی دوچرخه ای ساده دکوراسیون عجیب و غریبی دارد که و در برخی از آن ها موزیک تکنو پخش می گردد.

گشت و گذار در کوتا بهرو

کوتابهرو به شهر اسلامی معروف است و در آنجا می توانید برخی کاخ های سلطنتی، مجموعه ای از موزه ها و بازارهای محلی را مشاهده کنید. چنانچه در برنامه ریزی خود قصد رفتن به تایلند یا جنوب را دارید می توانید این شهر را برای محل عبور خود انتخاب کنید.

استراحت در پولائو لنکاوی

وقتی صحبت از مالزی می گردد اکثر افراد جزیره پولائو لنکاوی را تصور می نمایند. عکس های زیادی از این جزیره در هزاران مجله مختلف، وبسایت و مقاله منتشر شده است. سواحل زیبا همراه با تابش نور خورشید از چشم اندازهای جزیره پولائو لنکاوی است. رستوران های خیلی خوبی در این جزیره وجود دارد و مناظر و روستاهای جالبی را در این منطقه می توانید از نزدیک ببینید.

تماشای شهر ایپوه

ایپوه یکی از بزرگ ترین شهرهای مالزی است که رستوران های بزرگ و مناظر جالبی برای بازدید دارد. موزه های متنوع، ساختمان های تاریخی از جمله برج ساعت بریچ مموریال (Brich Memorial) و معابد، جاذبه های این شهر محسوب می شوند.

قایق رانی

از غواصی که بگذریم، مالزی کشوری است که فرصت های قایق رانی در آن فراوان وجود دارد و با مبلغی حدود 190 رینگیت (141000 تومان) می توان قایق رانی کرد.

شناخت ریشه های استعماری در مالزی

مالزی در طول تاریخ دستخوش استعمارهای مختلفی بوده است. کشورهایی چون پرتغال، هلند و بریتانیا در گذشته مالزی را تحت استعمار خود در آورده بودند. برای این درک بهتری از این نفوذ داشته باشید بهتر است که سری به شهر مالاکا (یا ملاکا) بزنید. این شهر جاذبه های باستانی متنوعی دارد و می توان از موزه ها، ساختمان ها و معابد آن دیدن کرد. مرکز این شهر در سال 2008 از طرف یونسکو به عنوان میراث دنیای اعلام شده است.

منبع: کجارو / nomadicmatt.com
انتشار: 30 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 372

به "تجربه ای به یاد ماندنی از سفر به مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجربه ای به یاد ماندنی از سفر به مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید