کوشش دهلی نو برای به حاشیه کشاندن مسلمانان، تمام مهاجرین به شرط مسلمان نبودن تابعیت هندی دریافت می نمایند

به گزارش دانشنامه آریایی، دولت هند که طی ماه های اخیر با تشدید بحران کشمیر و تقدیم زمین مسجدبابری به هندوها خشم مسلمانان را بر انگیخته است این بار گفت: به تمام مهاجرین غیر مسلمان تابعیت هندی داده خواهد شد.

کوشش دهلی نو برای به حاشیه کشاندن مسلمانان، تمام مهاجرین به شرط مسلمان نبودن تابعیت هندی دریافت می نمایند

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از ملت تایمز، دولت دهلی نو در تازه ترین تصمیم خود به اعطای تابعیت هندی به غیر مسلمانان جامه عمل خواهد پوشاند.

گزارش ها حاکی است با تصویب مجلس هند تمام مهاجرین غیرقانونی این کشور به شرط مسلمان نبودن می توانند برای دریافت تابعیت هندی اقدام کنند.

این تصمیم که با خشم مسلمانان و احزاب اپوزیسیون همراه شده است در صورت تائید نهایی در تمام ایالت های هند اجرایی خواهد شد.

هند از اتباع کشورهای همسایه که غیر مسلمان هستند خواسته در صورتی که از سوی حکومت های اسلامی تحت ظلم هستند به هند مهاجرت نموده و تابعیت این کشور را دریافت کنند.

این افراد پیش از دریافت تابعیت هندی حداقل باید 6 سال در هند زندگی کنند و سپس برای دریافت تابعیت اقدام کنند.

پیش از این شرط دریافت تابعیت هندی اقامت 11 ساله در خاک این کشور بود ولی اینک مهاجرین خارجی تنها به شرط غیر مسلمان بودن و اقامت 6 ساله می توانند تابعیت هندی دریافت کنند.

این سومین اقدامی است که حزب بی جی پی در دور جدید حکومت خود علیه مسلمانان اتخاذ نموده است و پیش از این نیز وقوع معضل کشمیر که با لغو قانون 370 شروع شد باعث خشم مسلمانان هندی شده بود.

هند بیش از 100 میلیون نفر مسلمان دارد ولی دولت مودی در تصمیمات اخیر خود کوشش زیادی برای به حاشیه کشاندن مسلمانان انجام داده است.

لازم به ذکر است اخیرا دادگاه عالی هند در خصوص جنجالی ترین پرونده تاریخ این کشور نیز تصمیم گرفته و زمین مسجد بابری را به هندوها تقدیم کرد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 دی 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 683

به "کوشش دهلی نو برای به حاشیه کشاندن مسلمانان، تمام مهاجرین به شرط مسلمان نبودن تابعیت هندی دریافت می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش دهلی نو برای به حاشیه کشاندن مسلمانان، تمام مهاجرین به شرط مسلمان نبودن تابعیت هندی دریافت می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید