خبرنگاران دانشگاه آزاد قزوین برای کشور کانادا ربات تعادلی می سازد

به گزارش دانشنامه آریایی، قزوین - خبرنگاران - مهندسان مکاترونیک دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برای انجام طرح تحقیقاتی و پژوهشی دانشگاهی در کشور کانادا یک ربات تعادلی می سازند.

خبرنگاران دانشگاه آزاد قزوین برای کشور کانادا ربات تعادلی می سازد

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با دور زمین همراه باشید، سفر دل اگیز به شهرهای تورنتو و ونکوور را با ما تجربه کنید.

مدیر مرکز تحقیقات مکاترونیک(مکانیک و الکترونیک) دانشگاه آزاد اسلامی قزوین روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: یکی از دانشگاه های مطرح کشور کانادا چندی پیش تفاهم نامه ای را با مهندسان مکاترونیک این مرکز منعقد کرد تا برای انجام یک پژوهش تحقیقاتی از ربات تعادلی (ball balancing robot) این دانشگاه استفاده کند.

محمد نوروزی اضافه کرد: این ربات تعادلی و پویا قرار است برای مدل سازی در سیتم های دینامیکی، یاری به انسان ها در زندگی روزمره و همچنین انجام بعضی طرح های تحقیقاتی در اختیار یکی از دانشگاه های کشور کانادا قرار گیرد.

وی در خصوص هزینه ساخت این ربات گفت: هزینه تجهیزات فنی این ربات 20 هزار دلار و هزینه ماشین آلات آن که از داخل تامین می گردد، یک میلیارد ریال است که روی هم رفته برای ساخت این ربات باید سه میلیارد ریال صرف هزینه گردد.

نوروزی همچنین از ساخت ربات آتش نشان برای شهرداری منطقه 2 تهران نیز اطلاع داد و گفت: این شهرداری و چند سازمان دیگر به لحاظ داشتن مواد آتش زا به این ربات احتیاج دارند و چون عملیات خاموش کردن آتش در این اماکن کاری بسیار سخت بوده و برای نیروی انسانی خطرناک است، ربات آتش نشان به عملیات خاموش کردن آتش اقدام می نماید.

مدیر مرکز تحقیقات مکاترونیک دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در خصوص فراوری انبوه این ربات ها شرح داد: با توجه به کاربری خاص و ویژه این ربات ها، امکان فراوری انبوه آنها وجود ندارد و باید بنا بر سفارش سازمان و نهادی خاص آنها را طراحی و عرضه کرد.

وی یادآور شد: ساخت چند ربات دیگر با کاربری های پارکینگ هوشمند و انتقال مکانیزه زباله از دیگر ایده های مهندسان این مرکز است که در مرحله تحقیقات واقع شده است.

9925*6101

منبع: ایرنا
انتشار: 1 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 959

به "خبرنگاران دانشگاه آزاد قزوین برای کشور کانادا ربات تعادلی می سازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دانشگاه آزاد قزوین برای کشور کانادا ربات تعادلی می سازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید