تحصیل در دانشگاه های مالزی بدون مدرک زبان، کنکور و ارزان!

به گزارش دانشنامه آریایی، کشور مالزی با پایتخت کوالالامپور، یکی از پیروز ترین دانشگاه های دنیا را در سطح بین المللی دارد. به دلیل مناسب بودن شرایط تحصیل در مالزی دانش آموزان و دانشجویان بسیاری برای دریافت ویزای تحصیلی آن کوشش می نمایند. کشوری در جنوب شرقی آسیا با مناظر طبیعی و آب و هوایی گرم و شرجی (مدیترانه ای) است.

تحصیل در دانشگاه های مالزی بدون مدرک زبان، کنکور و ارزان!

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

قبل از اینکه مالزی را برای ادامه تحصیل انتخاب کنید، به اطلاعات جامع و کلی راجع به دانشگاه های مالزی احتیاج دارید. چه رشته هایی در این دانشگاه ها تدریس می شوند و با چه مدارکی می توانید امکان تحصیل بگیرید؟ هزینه تحصیل در مالزی چقدر تمام می گردد و آیا می توان بورسیه مالزی را گرفت؟

در این مقاله از مجله گردشگری خبرنگاران شما را با چنین سوال هایی روبرو می کنیم. افرادی که قصد ادامه تحصیل در مالزی را دارند، می توانند جواب سوال هایشان را تا انتهای این مطلب بیابند.

شرایط تحصیل در مالزی برای تمام افراد

با هر سنی که هستید می توانید برای تحصیل در این کشور، درخواست دهید. تنها باید شرایط لازم را داشته باشید. تمام رشته ها به زبان انگلیسی تدریس می شوند و هزینه های تحصیل هم بالاست. با این حال، این امکان را خواهید داشت تا در رشته های مورد علاقه خود بدون کنکور مطالعه کنید. رشته هایی مانند پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی را شهریه ای ارزان تر از کشورهای اروپایی می توانید بخوانید. دانشگاه های کوالالامپور و پنانگ از بهترین دانشگاه های مالزی هستند که می توانید برای تمام مقاطع تحصیلی در آن ها اقدام کنید.

برای مقاطع تحصیلی دیپلم یا دبیرستان

تحصیلات دبیرستان در مالزی برای دو سطح مقدماتی و تکمیلی ثبت نام می نمایند. 3 سال آن مقدماتی و 4 تا 5 سال آن تکمیلی است. تحصیل رایگان و اجباری تا سن 17 سالگی تمام می گردد و پس از آن دانش آموزان برای ورود به دانشگاه ها اقدام می نمایند. کسانی که به دنبال مدرک دیپلم در مالزی هستند، باید حداقل دو سال دوره تکمیلی را بگذرانند. با مدرک دیپلم می توانید برای مقاطع تحصیلی بالاتر در مالزی اقدام کنید.

تحصیل مقطع کارشناسی در مالزی

برای ثبت نام در مقطع تحصیلی کارشناسی یا لیسانس باید معدلی بالای 17 در دیپلم خود داشته باشید. هر رشته انتخابی پس از گذراندن 3 تا 4 سال تمام می گردد که به شما مدرک معتبر دانشگاه داده می گردد. هزینه تحصیل در دانشگاه های کوالالامپور و پنانگ از 7 هزار رینگیت تا 9 هزار رینگیت برای هر ترم (3 ماهه) (7000 تا 12000 دلار در سال) خواهد بود. مدارک زیر را برای پذیرش دانشگاه در مقطع کارشناسی مالزی احتیاج دارید:

  • ترجمه انگلیسی ریز نمرات قبلی
  • ترجمه انگلیسی مدارک دیپلم و پیش دانشگاهی
  • ترجمه انگلیسی برگه موجودی حساب بانکی متقاضی یا پدر او با موجودی 10 تا 15 میلیون تومان برای حداقل یک روز در حساب
  • کپی مدارک شناسایی از تمام صفحات مانند پاسپورت
  • ترجمه کارت ملی برای افراد بالای 19 سال
  • 6 عکس 46 با پشت زمینه آبی روشن یا سفید و مورد تایید برای ویزا

تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در مالزی

همانند دانشگاه های ایران، اگر برای مقطع کارشناسی ارشد در Maleysia اقدام کنید، 2 تا 3 سال درگیر درس خواهید بود. با معدل بالای 15 می توانید برای بهترین دانشگاه های مالزی و با معدل بالای 14 برای دیگر دانشگاه های این کشور، درخواست بفرستید. هزینه تحصیل هر چه مقطع تحصیلی شما بالاتر می رود، بیشتر شده و در ارشد به 8 هزار رینگیت در ترم می رسد. دانشگاه های خصوصی مالزی دو برابر این هزینه تحصیل را برای کارشناسی ارشد دریافت می نمایند. کسانی که مدرک زبان انگلیسی ندارند، این مدرک را می توانند در مالزی بگیرند. مدارک مورد احتیاج برای ثبت نام در رشته های کارشناسی ارشد در مالزی را بخوانید.

  • ترجمه تمام مدارک تحصیلی و ریز نمرات تا کارشناسی ارشد و کپی از آن ها
  • کپی از مدارک شناسایی (تمام صفحات)
  • داشتن رزومه و سوابق کاری یا مدارکی مرتبط با رشته مورد نظر
  • عکس و موجودی حساب همانند مدارک دوران کارشناسی
  • توصیه نامه اساتید از حداقل 2 استاد و پر نمودن فرم تکمیلی آن
  • ارائه مدرک زبان مورد احتیاج دانشگاه

تحصیل مقطع دکترا در مالزی

برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا در مالزی، همان شرایط کارشناسی ارشد را احتیاج دارید. هزینه ترمی بین 7 هزار تا 8 هزار رینگیت، معدل بالای 15 و ترجمه تمام ریز نمرات مدارک قبلی را باید ارائه بدهید. هزینه سالانه تحصیل در این مقطع تحصیلی حدود 7 هزار دلار برای یک سال است. تنها مدت زمان دانشجو بودن شما متفاوت خواهد بود که به 5 سال افزایش می یابد.

  • مدارک مورد احتیاج برای ثبت نام در مقطع دکترا برای دانشگاه های مالزی:
  • تمام مدارک گفته شده در مقاطع قبلی
  • ترجمه انگلیسی مدرک و ریز نمرات دوره فوق لیسانس
  • ارائه پروپوزال مقطع دکترا
  • داشتن رزومه و مقالات متعدد یا سابقه کار لازم در این زمینه و ارائه آن ها

تحصیل در مالزی بدون مدرک زبان

تحصیل در مالزی بدون مدرک زبان هم امکانپذیر است. تنها کافیست که درخواست خود را پر نمایید. تمام کارهای مربوط به اخذ پذیرش و ویزای مالزی را در کمتر از 2 ماه انجام دهید. ضمناً، هزینه لازم برای زندگی و ادامه درس در کوالالامپور یا دیگر شهرهای این کشور را هم داشته باشید. پس از ورود به مالزی برای افرادی که مدرک زبان ندارند، کلاس های ویژه برگزار می گردد. این دوره بسته به خود فرد از 6 ماه تا 1 سال ادامه می یاید. پس از آن می توانید در رشته مورد علاقه خود در دانشگاه، مشغول به خواندن شوید.

هزینه تحصیل در مالزی (2019)

خیالتان را همان ابتدا راحت کنیم! هیچ خبری از تحصیل رایگان در مالزی یا بورسیه تحصیلی مالزی نیست. تمام دانشگاه های مالزی تخفیف دانشجویی ارائه نمی دهند. برای مقاطع تحصیلی به جز دکتری هیچ بورسیه ای نخواهید گرفت و باید تمام هزینه های تحصیل را بپردازید. این هزینه جدای از هزینه های زندگی در مالزی است. با این حال افرادی که مقطع ارشد را در مالزی گذرانده باشند، برای مقطع دکترا می توانند بورسیه درخواست دهند. برای پروژه های تحقیقاتی و براساس اهمیت موضوع پروپوزال خود، بورسیه خواهید گرفت.

هزینه زندگی در مالزی به صورت دانشجویی

برای اقامت به راحتی خوابگاه های دانشجویی با کمتری هزینه در اختیارتان قرار داده می شوند. این خوابگاه بهترین امکانات اقامتی را برای دانشجویان دارند. هزینه اقامت در خوابگاه ها، برای یک ماه 150 تا 250 دلار تمام می گردد. امکانات خوابگاه های دانشجویی را نام می بریم:

  • خشکشویی لباس
  • تخت های تک نفره
  • اتاق استراحت
  • میز مطالعه و کمد وسایل
  • تلویزیون
  • امکانات ورزشی
  • نمازخانه
  • اینترنت پر سرعت

خانه های اشتراکی دانشجویی برای 3 نفر دانشجو، با هزینه 800 دلار در هر ماه، در اطراف دانشگاه ها هم هست. این خانه ها، شرایط زندگی راحت تر و مستقل تری برای افراد ایجاد می نمایند. وسایل حمل و نقل دانشگاه و سرویس دانشگاه ها هم رفت و آمد را امکان پذیر می سازند. در حداکثر گزینه 14 هزار دلار سالانه برای هزینه تحصیل در مالزی در نظر بگیرید که هزینه زندگی را هم شامل می گردد.

کسانی که می خواهند وارد رشته های پزشکی در مالزی شوند، هزینه سالانه ای در حدود 60 تا 70 میلیون شهریه دانشگاه را در نظر بگیرند. پیشنهاد می دهیم راهنمای سفر به مالزی را مطالعه کنید.

بورسیه تحصیلی مالزی برای کارشناسی ارشد و دکترا

کسانی که پروپوزال دوره کارشناسی ارشد آن ها از نوع تحقیقاتی بوده که برای کشور مالزی سودآور است، می توانند بورسیه دریافت نمایند. در حقیقت این هوشمندی فرد مورد نظر در انتخاب موضوع را می رساند که بتواند این بورسیه را دریافت کند. تنها نباید از دریافت بورسیه ناامید شوید و گواهی سلامت پزشکی هم داشته باشید. دانشگاه های به خصوصی در مالزی این بورسیه ها را ارائه می دهند که در ادامه معرفی شده اند. هر بورسیه انواع دارد که تیتر وار نام آن ها را بیان می کنیم.

  • بورسیه تحصیلی شرکتی جزوی از تبلیغات شرکت های معروف چند ملیتی
  • بورسیه تحصیلی کالج و دانشگاه های خصوصی مالزی با شرایط ویژه
  • بورسیه تحصیلی بنیاد خیریه کوک
  • بورسیه های تحصیلی مالزی با کشورهای مشترک المنافع (CSFP)برای ارشد و دکترا
  • بورسیه های دانشجویی با کشورهای انجمن ملل جنوب شرق آسیا (ASEAN)برای مقاطع کارشناسی ارشد
  • بورسیه تحصیلی برنامه همکاری فنی مالزی (MTCP)برای رشته های پزشکی و دندان پزشکی

اجازه کار برای دانشجویان مالزی

یکی از مزیت های عالی این کشور که باعث شده سیل دانشجویان ایرانی به سمتش روانه شوند، اجازه کار دانشجویان است. هزینه های تحصیل را با کار جبران می کنید. هیچ محدودیتی در ساعات کار در مالزی نخواهید داشت. برخلاف کشورهای دیگر که به دانشجویان تنها تعداد ساعات مشخصی اجازه کار و کسب درآمد می دهند، مالزی آزاد است. بنابراین بیشتر هزینه های زندگی را می توانید با کار کردن پرداخت کنید. همچنین بیشتر افرادی که به مالزی سفر می نمایند، این کشور را به عنوان سکوی پرتاب برای دیگر کشورهای دنیا می بینند. می توانید پس از تمام شدن درستان، برای دیگر کشورهای دنیا مانند کانادا یا استرالیا اقدام کنید.

معرفی دانشگاه های مالزی

حدود 10 دانشگاه را در 8 شهر معروف مالزی می توان نام برد که تحصیل در رشته های مختلف را امکان پذیر می نمایند. با این وجود، بیشتر دانشگاه های کوالالامپور و پتالینگ جایا بهترین رتبه دنیای را دارند. نام بهترین دانشگاه های مالزی را در ادامه می خوانید. برای تمام این دانشگاه ها، حتما احتیاجی به ارائه مدرک زبان یا پرداخت هزینه های بالای تحصیل ندارید. از آزمون کنکور رها می شوید و در هر رشته ای که دوست دارید، درس می خوانید. برخی از دانشگاه های این کشور مورد تایید وزارت بهداشت و برخی دارای تاییدیه وزارت علوم هستند.

1- دانشگاه مالایا | Malaya university

بهترین دانشگاه مالزی بوده که رنکیگ دنیای 70 در سال 2020 دارد. منظور دانشکده اصلی این دانشگاه بوده و دانشکده های دیگر آن، اعتبار چندانی ندارند. دانشگاه مالایا قدیمی ترین دانشگاه کوالالامپور بوده که در تمام رشته های دنیا، دانشجو می پذیرد. این دانشگاه زیبا در میان جنگل های سرسبز کوالا با ساختمان هایی بنتی ساخته شده است. رشته های مهندسی از پرطرفدارترین رشته های دانشجویان در دانشگاه مالایا است.

  • سایت دانشگاه مالایا مالزی: um.edu.my

2- دانشگاه پوترا مالایا | Universiti Putra Malaysia

دومین دانشگاه برتر مالزی در شهر سردانگ است که برای رشته های تحقیقاتی مناسب است. اگر قصد تحصیل در رشته های کشاورزی و جنگلداری را دارید، این دانشگاه را مد نظر قرار دهید.

3- دانشگاه ملی مالزی | Universiti Kebangsaan Malaysia

دانشگاهی است که تمام رشته های تحصیلی را همانند دو دانشگاه قبلی دارد. گروه های مهندسی، سیاسی، حقوق، علوم و پزشکی در دانشگاه ملی مالزی وجود دارند. با این تفاوت که در شهر بنگی قرار داشته و تا کوالالامپور 35 کیلومتری فاصله دارد. به کسانی که قصد تحصیل در رشته های مهندسی برق، مکانیک و شیمی را دارند، دانشگاه تکنولوژی مالزی را پیشنهاد می دهیم.

4- دانشگاه تکنولوژی مالزی جزو 100 دانشگاه برتر مهندسی دنیا

از دانشگاه های جوهور بهرو دانشگاه Universiti Teknologi Malaysia با نام مخفف UTM است. اگر قصد ادامه تحصیل در مقاطع ارشد و دکترا دارید، این دانشگاه را مد نظر داشته باشید.

  • کدام دانشگاه مالزی برای رشته های دندانپزشکی و پزشکی مناسب هستند؟

دانشگاه ملی مالزی در بنگی را انتخاب کنید. همچنین دانشکده پزشکی دانشگاه مالایا از جمله بهترین دانشگاه های پزشکی دنیا در آسیاست که می توانید برای آن درخواست پذیرش بفرستید.

  • کدام شهر مالزی برای تحصیل و زندگی بهترین شرایط و کمترین هزینه های زندگی را دارد؟

بدون شک کسانی که رنکینگ دانشگاهی برایشان در اولویت است، باید کوالالامپور را انتخاب نمایند. این شهر، به نسبت دیگر شهرهای دنیا بسیار ارزان قیمت بوده و شهری دانشجویی محسوب می گردد. اما برای تحصیل در مالزی شهر ارزان تر جوهور را پیشنهاد می دهیم. نه تنها دانشگاه هایی با رنکینگ دنیای خوبی دارند؛ بلکه ارزان تر از کوالالامپور است.

رنکینگ های دانشگاه ها، هر سال تغییر می نمایند. برای تحصیل در مالزی مزیت های خوبی خواهید داشت که می تواند آینده تحصیلی شما را رقم بزند. امتیازاتی مانند اجازه کار بدون محدودیت در هفته، هزینه های پایین تحصیلی و زندگی، بدون مدرک زبان و حتی بدون کنکور هر فردی را به خود جذب می نماید. کسانی که در یکی از دانشگاه های مالزی درس خوانده اند، تجربیات خود را در کامنت ها برای ما بنویسند. سوال های خود را با ما در کامنت ها مطرح کنید و نظر بدهید.

منبع: الی گشت
انتشار: 20 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 346

به "تحصیل در دانشگاه های مالزی بدون مدرک زبان، کنکور و ارزان!" امتیاز دهید

2 کاربر به "تحصیل در دانشگاه های مالزی بدون مدرک زبان، کنکور و ارزان!" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحصیل در دانشگاه های مالزی بدون مدرک زبان، کنکور و ارزان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید