راهنمای سفر به ترکیه: از انتخاب مقصد تا رزرو هتل (تور ارزان ترکیه)

به گزارش دانشنامه آریایی، سفر به ترکیه از سفرهای خارجی محبوب نزد ایرانیان به علت نزدیکی این کشور به ایران و ارزانتر بودن آن در مقایسه با دیگر کشورهاست.

راهنمای سفر به ترکیه: از انتخاب مقصد تا رزرو هتل (تور ارزان ترکیه)

بهترین تجربه سفر را با تور ارزان ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

اما برای سفر به ترکیه، انتخاب های زیادی به عنوان مقصد سفر در اختیار دارید. شهرهای استانبول، آنتالیا، استانبول، ازمیر، وان، آنکارا تنها تعدادی از شهرهای معروف و توریستی ترکیه است که هر کدام جاذبه های خاص خود را دارد. در این راهنمای سفر به ترکیه از انتخاب مقصد تا رزرو هتل در شهرهای این کشور را بیان نموده ایم.

مقاصد توریستی ترکیه

دریا، جنگل، جزایر مختلف و آب وهوای معتدل، ترکیه را به یکی از مقاصد توریستی محبوب در جهان تبدیل نموده است. طبیعت و تاریخ غنی این کشور، سبب شده تا تقریبا همه شهرهای ترکیه، مملو از جاذبه های توریستی تماشای باشد. شاید انتخاب از میان شهرهای ترکیه کمی سخت باشد، در ادامه تعدادی از معروف ترین شهرهای ترکیه را معرفی می کنیم.

وان

وان، نزدیکترین شهر ترکیه به ایران است، از این رو بسیاری با اتومبیل به این شهر سفر می نمایند. علاوه بر هزینه حمل و نقل، هزینه رزرو هتل های وان هم مقرون به صرفه است. در این شهر می توانید پوشاک ترکی را با قیمت مناسب تهیه کنید. اما به واسطه دریاچه وان، جاذبه های توریستی زیبایی در این شهر وجود دارد. موزه وان، سنگ نوشته خشایارشاه، کلیسای اختامار، آبشار مرادیه، گربه وان از جاذبه های توریستی معروف وان هستند.

کوش آداسی

کوش آداسی از شهرهای توریستی معروف ترکیه در ساحل دریای اژه است. سواحل آفتابی و آب و هوای معتدل این شهر، توریستان بسیاری را مجذوب خود می نماید. شهر باستانی میلتوس و دیدیما، جزیره پرندگان، خانه ویرجین ماری، منطقه ها باستانی افسوس و پریه نه، شبه جزیره دیلک، از جاذبه های توریستی کوش آداسی هستند.

آنکارا

آنکارا، دیگر شهر معروف ترکیه است که اهمیت سیاسی و مالی زیادی دارد. علاوه بر این، از مقاصد محبوب کسانی است که به خرید علاقه دارند. از جاذبه های توریستی آنکارا می توان به موزه تمدن آناتولی، کوه الما داغ، دریاچه گولباشی، مسجد قوچاتپه اشاره نمود. در برنامه سفر خود به آنکارا، شرکت در جشنواره هایی مانند جشنواره فیلم آنکارا یا جشنواره موسیقی آنکارا را هم بگنجانید.

آنتالیا

نمی توان از ترکیه حرف زد و اسمی از آنتالیا نیاورد. شهر آنتالیا با منظره زیبایی از دریای مدیترانه، یکی از زیباترین مقاصد توریستی در ترکیه است. سواحل و کوهستان های زیبا در کنار رستوران ها و جاذبه های تاریخی، این شهر را به یکی از مقاصد همه چیز تمام در ترکیه تبدیل نموده است. هتل های آنتالیا خود از جاذبه های این شهر محسوب می شوند. هتل های آل و یوآل، با جدیدترین و مدرن ترین امکانات، تفریحات و اقامت به یادماندنی برای توریستان می سازد. از جاذبه های آنتالیا باید به موزه اسباب بازی آنتالیا، غار هفت خفته یا غار اصحاب کهف، پارک کوپرولو کانیون و شهر قدیمی کالیجی اشاره نمود.

ازمیر

ازمیر علاوه بر اینکه مقصد محبوب برای توریستی است، از محبوب ترین مقاصد برای زندگی، کار و تحصیل هم هست. شرایط ایده آل برای زندگی در کنار جاذبه ها و طبیعت زیبای این شهر، بسیاری را از سرتاسر جهان به خود جذب می نماید. ازمیر قدمت زیادی دارد، بنابراین جاذبه های تاریخی بسیاری در این شهر وجود دارد. از جمله جاذبه های ازمیر می توان به آلسانکاک (مکانی برای نمایش معماری تاریخی و شهری ازمیر)، آسانسور تاریخی، بازار کمرالتی، موزه اتا تورک و آگواری اشاره نمود.

بدروم

بدروم، جزیره ای بسیار زیبا با باغ های زیتون، سواحل زیبا، جاذبه های تاریخی مهم و بازارهای محلی و سنتی است. از جاذبه های معروف بدروم می توان به آرامگاه هالیکارناسوس، ساحل یاهسی، قلعه سنت پیتر، جزیره میندوس، موزه باستان شناسی، خلیج بارداکچی، آمفی تئاتر رومی بدروم اشاره نمود. در سفر خود به بدروم، گشتی در روستای گومبت بزنید و صبحانه روستایی را نیز تجربه کنید.

استانبول

فهرست خود را با مهمترین و معروف ت رین شهر ترکیه و مقصد سفر بسیاری از توریستان ترکیه به اتمام می رسانیم. استانبول به علت مقرون به صرفهی و عدم احتیاج به ویزا، نزد ایرانیان بسیار محبوب است. علاوه بر این، ستانبول طبیعت زیبا و جاذبه های توریستی متنوعی دارد. هم می توانید از تماشای های تاریخی و فرهنگی و طبیعی تماشا کنید، و هم از مراکز خرید استانبول لذت ببرید. از جاذبه های توریستی معروف استانبول، مسجد ایاصوفیه، کاخ موزه توپکاپی، برج گالاتا، خیابان استقلال، کاخ دلما باغچه هستند.

رزرو هتل در ترکیه، مقرون به صرفه و آسان

در این مطلب تعدادی از مهمترین شهرهای توریستی ترکیه را معرفی کردیم. با توجه به هدف شما از سفر، می توانید یکی از مقاصد بالا را برای سفر انتخاب کنید. در همه این شهرها، امکان بازدید از جاذبه ها وجود دارد، اما معمولا استانبول و وان، به خرید و شهر آنتالیا و بدروم و کوش آداسی برای یک اقامت آرام و ساحلی انتخاب می شوند.

شهر مقصد را انتخاب کنید و به وسیله سامانه رزرواسیون فلای تودی، برای رزرو هتل خود اقدام کنید. کافی است وارد وبسایت فلای تودی شوید، روی صفحه رزرو هتل فلای تودی کلیک نموده، شهر مبدا و مقصد و زمان سفر و مدت اقامت را تعیین کنید تا فهرست هتل های در دسترس برای رزرو، همراه با قیمت و جزئیات دیگر برایتان به نمایش درآید.

در فلای تودی می توانید مقرون به صرفهترین گزینه ها برای اقامت خود را پیدا کنید و همه مراحل رزرو را به صورت اینترنتی انجام دهید. پرداخت مبلغ رزرو و استرداد آن به صورت آنلاین انجام و واچر هتل به صورت آنی صادر می گردد.

باید این نکته را در نظر داشته باشید که در صورتی که در پی اقامتی مقرون به صرفه در ترکیه هستید، باید فصل کم توریست یا به اصطلاح آف سیزن را برای سفر خود انتخاب کنید. در این ایام، هم می توانید هتل های مقرون به صرفهتری پیدا کنید و هم از جشنواره های ترکیه با تخفیف های ویژه برخوردار شوید.

به علاوه، فیلترهای جستجو که در صفحه جستجوی هتل به وسیله فلای تودی در اختیار شما قرار گرفته است، یاری می نماید تا هتل خود را بر اساس قیمت و فاکتورهای دیگری مانند نوع اقامتگاه (هتل، هاستل، هتل آپارتمان و ...)، امکانات و ... جستجو و انتخاب کنید. شما می توانید محدوده قیمتی که مدنظر دارید، تعیین کنید تا هتل هایی متناسب با بودجه شما نمایش داده گردد.

پشتیبانی 24 ساعته فلای تودی یاری می نماید تا مسائل و سوالات شما خیلی زود رفع گردد و با خیال راحت هتل خود را رزرو کنید. علاوه بر رزرو هتل، شما می توانید بلیط ترکیه به مقصد شهرهای مختلف را نیز با برترین قیمت از فلای تودی تهیه کنید و بدون مراجعه حضوری، تنها با چند کلیک، مقدمات سفر خود را مهیا کنید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 شهریور 1401 بروزرسانی: 9 شهریور 1401 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 2260

به "راهنمای سفر به ترکیه: از انتخاب مقصد تا رزرو هتل (تور ارزان ترکیه)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به ترکیه: از انتخاب مقصد تا رزرو هتل (تور ارزان ترکیه)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید