خوشگذرانی در چین ، سفر به کشور چشم بادامی ها

به گزارش دانشنامه آریایی، کشور چین را می توان کشور معرفی کرد که منبع جاذبه های چشم نواز است . در این کشور و سرزمین شگفتی های بی پایانی نهفته شده است که در هر گوشۀ آن ظهور و بروز پیدا نموده است. وجود چنین جاذبه هایی در کشور چین سبب شده است که چین به قطب گردشگری قارۀ آسیا بدل گردد. به جرأت می توان گفت مشابه این کشور از نظر شگفتی و جاذبه معدود است و انگشت شمار.این کشور که لقب کشور رنگ ها را از آن خود نموده است، در دل خود جاذبه های فرهنگی، طبیعی، تاریخی و سنتی متعددی را جای داده است. در این سرزمین است که می گردد به نیکی ترکیب مدرنیته و سنت، هیاهو و آرامش را در کنار هم نظاره کرد. جاهای دیدنی چین چنان بی حصر و اندازه است که یک سفر کوتاه چند روزه نمی تواند حق مطلب را به درستی به جای آورد. در سفر به چین باید برای شناخت این کشور و خوشگذرانی در چین و همچنین جاذبه های ریز و درشتش زمانی زیاد خرج کرد. به گوشه گوشۀ این خاک سفر کرد و از نزدیک تمامی این موارد را لمس نمود. هر چند که معرفی این کشور و شاخصه های گردشگری اش در کلمات نمی گنجد اما ما قصد داریم که ده جاذبه از جاهای دیدنی چین را به شما معرفی کنیم.

خوشگذرانی در چین ، سفر به کشور چشم بادامی ها

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

پایتخت گردشگری چشم بادامی ها، پکن

در سفر به چین و از نمونه جاهای دیدنی چین ،گردشگر پذیرترین شهر کشور چین شهر پکن است. شهری که همه ساله میزبان میلیون ها گردشگر از سراسر دنیا می باشد. این شهر به دلیل جاذبه هایی خاصی که دارد، به عنوان پایتخت گردشگری چین شناخته می گردد. شما در پکن برای خوشگذرانی در چین می توانید فرهنگ و تاریخ کشور چین را به صورت مصور مشاهده کنید. اما عاملی که سبب شاخص شدن این شهر شده است وجود دو جاذبه و شگفتی است که شهرتی دنیای دارند. از نمونه جاهای دیدنی چین دیوار چین و شهر ممنوعه همان دو جاذبه ایست که بدان اشاره کردیم. در سفر به چین وسوسۀ پیاده روی بر روی دیوار بزرگ چین، شوق بازدید از شهر ممنوعه و معماری باستانی آن، لذت دوچرخه سواری در کوچه ها و خیابان های تنگ و باریک هوتونگ همان دلایلی است که پکن را به مرکز گردشگری چین و دلیلی برای خوشگذرانی در چین مبدل نموده است. بازدید از پکن و تجربۀ موارد یاد شده را نمی توان به سادگی از دست داد.

گام نهادن در بلند ترین فلات دنیا، فلات تبت

در آیین بودایی، تبت را منطقه ای مقدس و پاک میدانند.از نمونه جاهای دیدنی چین، این منطقه که بلندترین فلات دنیا نیز به حساب می آید در کشور چین واقع شده است و یکی از مهم ترین جاذبه های طبیعی این کشور برای خوشگذرانی در چین به حساب می آید. در این فلات قصر پوتالا واقع شده است. این قصر که به عنوان گنجینه ای مذهبی، تاریخی و فرهنگی و هنری تبتی ها می باشد، جاذبه ایست که برای خوشگذرانی در چین ارزش یک بار بازدید را دارد. از دیگر مراکز جذاب فلات تبت کمپی است که در کوه اورست تعبیه شده است و این امتیاز به گردشگران میدهد که طلوع خورشید را از بلند ترین نقطه دنیا رویت کنند. سومین شگفتی و جاذبه در منطقۀ تبت از نمونه جاهای دیدنی چین، برکۀ یام دروک می باشد. این برکه همانند گوشواره ای فیروزه رنگ در میان کوهستان می درخشد. با توجه به همۀ این موارد می توان گفت که تبت مکانی است که می تواند گردشگران را برای خوشگذرانی در چین شگفت زده کند.

اجتماع جاذبه های طبیعی در منطقۀ ژانگ جیاجی

اگر شما هم فیلم آواتار را دیده باشید، به خوبی این منطقه را می شناسید.در سفر به چین بدانید که ژانگ جیاجی یکی از مناطقی است که حتماً باید مورد بازدید قرار گیرد. چرا که در این منطقه یک قله حیرت آورد وجود دارد. به علاوه که چندین رودخانۀ زلال نیز در این منطقه جریان دارد. در کنار همۀ این موارد، غاری بزرگ با نام کارست را نیز می توان در ژانگ جیاجی دید. این منطقه که دارای جنگلی انبوه است، مهم ترین نقطۀ طبیعت گردی چین می باشد. در کنار قدم زدن در میان این جنگل انبوه و رودخانۀ ژانگ جیاجی، گردشگران می توانند در سفر به چین خود بر تلکابینی سوار شوند و از فراز این همه زیبایی عبور کنند.

بازدید از لشکر سفالین منطقۀ شی آن

در یکی از مناطق کشور چین به نام شی آن جاذبه هایی وجود دارد که سبب شده است این منطقه به یکی از مقاصد گردشگری برای سفر به چین بدل گردد. مهم ترین جاذبه در منطقۀ شی آن لشکر سفالینی است که در دل وسیع ترین سایت باستان شناسی کشف شده جای گرفته است. در این مجموعه حدود 6000 جنگنجوی سفالین با ابعاد واقعی طراحی شده اند. هر جنگجو بر روی اسبی سفالین نشسته است و با یک آرایش رزمی خود نمایی می نماید. آرایشی که کاملا طبیعی است و شما ژست هیچ دو مجسمه ای را مشابه به هم نمی بینید. شما می توانید در کنار بازدید از مجموعۀ سفالین این منطقه به منطقۀ مسلمان نشین شی آن بروید و در مساجد آن به عبادت بپردازید. هم چنین می توانید بر روی دیواره های شهر باستانی با دوچرخه پرسه بزنید و در شب هنگام در کنار فواره های میدان معبد بزرگ غار وحشی اوقات خوشی را سپری کنید. این منطقۀ شگفت انگیز را نباید فراموش کنید.

یون نان، شهر رنگ های منحصر به فرد

یون نان شهری است که در تمام فصول امکان میزبانی از مهمانان خود را دارد. هر فصل و زمان نیز به نحوی جلوه گری می نماید. اما در همۀ زمان ها شما می توانید ضمن بهره مندی از زیبایی های طبیعی از فرهنگ غنی و متنوع این منطقه نیز آگاه شوید. این استان که منطقۀ رنگ ها شناخته می گردد دارای جاذبه های طبیعی متعددی است. یکی از این مناطق چشم نواز کوه لیجیانگ است. تراس های برنج در محوطۀ یوآن یانگ دیگر جاذبۀ این منطقه است. اما مهم ترین جاذبۀ این استان، جنگل سنگ است، جنگلی که عجیب و غریب ترین پدیده در دنیا است و در واقع به شدت برای علاقه مندان به عکاسی جذاب است. به همین خاطر است که اکثر گردشگران این منطقه را عکاسان تشکیل داده اند. این گردشگران ضمن ثبت عکس هایی از این جنگل، عکس هایی را نیز از زمین های مطبق یوآن یانگ، زمین قرمز دانگ چوآن و شهر باستانی لیجیانگ ثبت و ضبط می کنند. جلوه های بصری این منطقه مهم ترین انگیزه برای بازدید از یون نان می باشد. هر چند که شناخت فرهنگ دای در شی شوآنگ بننا نیز صندلی خود را دارد.

شهرهای شانگهای، سوژو و هانگزو

چین را می توان کشوری دانست که در آن مقولۀ زمان بسیار صندلی مهمی دارد و مسئولان این کشور تمام امکانات را به کار گرفته اند تا حداقل زمان ممکن از مردمانشان تلف گردد .یکی از این امکانات قطار پر سرعت شانگهای است. قطار پر سرعتی که دو شهر شانگهای و سوژو را در زمان یک ساعت می پیماید. شما می توانید در این دو شهر گردشگر کنید و از فرهنگ سنتی این شهر ها لذت ببرید و از هیاهوی زندگی شهری فاصله بگیرید. علاوه بر گشت و گذار در این شهر و قطار سواری شما می توانید از قایق های دورن شهری نیز برای گشت و گذار استفاده نمایید. به باغ های سنتی چین نظیر باغ یو در شانگهای و باغ فروتن در سوژو بروید و یا در کنار برکۀ غربی هانگزو به گذران وقت بپردازید. بازدید از این همه جاذبه در زمینه های مختلف ارمغان گشت و گذار در این شهر هاست.

گویلین منطقه ای که لذت تفرج در ییلاقات کلاسیک چین را به شما می چشاند

اگر می خواهید که لذت زندگی در محیط های طبیعی و روستایی به سبک چینی را بچشید باید رهسپار گویلین شوید. همه ساله میلیون ها گردشگر به این منطقۀ ییلاقی می روند و از شگفتی های آهکی این منطقه لذت می برند.آب و هوای بی نظیر منطقه در کنار فرهنگ روستایی و ناب لانگشنگ سبب شده است که گردشگران به شدت شگفت زده شوند. هر چند که وجود غار آهکی فلوت نی و رودخانۀ لی جاذبه های این منطقه را دو چندان ساخته است و لذت گرشگری را افزون ساخته است.

بازدید از پاندا های غول پیکر در چنگدو

گرچه در جای جای کشور چین می توان پانداهای غول پیکر بامزه را رویت کرد اما چنگدو لقب خانۀ پاندا ها را از آن خود نموده است. شهری که در زمینۀ نگهداری از پاندا ها ید طولایی دارد. اما جاذبه های دیگری را نیز در دل خود جای داده است. اپرای سی چوان و بودای لیشان دیگر جاذبه های این شهر می باشد. شهری که در زمینۀ گردشگری حرف های زیادی برای گفتن دارد.

گشت و گذار در پاساژهای لوکس هنگ کنگ

اگر می خواهید که با قطب خرید و فروش آسیا آشنا شوید باید به هنگ کنگ پای بگذارید. شهری که پر است از مراکز خرید لوکس و بی مانند برای کالاهای لوکس. گر چه زرق و برق این پاساژ ها زیاد است اما نمی توان از سواحل بی نظیر در این شهر چشم پوشی کنیم. بندر زیبای ویکتوریا می تواند شما را سر ذوق آورد. همان گونه که امتیاز سفر یک روزه به ماکائو از شانگ های می تواند برای شما لذت بخش باشد.

کوه های زرد منطقۀ هوانگ شان

آخرین جاذبه ای که قصد داریم در این نوشتار به شما معرفی کنیم کوه های زرد منطقۀ هوآنگ شان چین است. کوه هایی که اطراف قلۀ آن پوشیده از ابر های پنبه ای است و زیبایی های صخره ها و قله های عجیب این کوه ها را دو چندان نموده است. در میان صخره های این کوه ها چشمه های آب گرم متعددی جوشش دارد که برای گردشگران جذاب است. این کوه که در مجاورت دهکدۀ باستانی هانگ سون واقع شده است چنان خیره کننده و چشم نواز است که دیده ها از تماشایش سیر نمی گردد.همان طور که اشاره شد کشور چین، کشور پر جاذبه و پر شگفتی است. اگر به دنبال تجربه های جدید در سفری تفریحی و گردشگری هستید چین را به عنوان مقصد سفر خود برگزینید.

منبع: همگردی
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 439

به "خوشگذرانی در چین ، سفر به کشور چشم بادامی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوشگذرانی در چین ، سفر به کشور چشم بادامی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید