دره ماه، خشن ترین نقطه زمین

به گزارش دانشنامه آریایی، کوله پشتی های خود را به دره ماه نبرید

دره ی ماه یکی از پربازدیدترین مکان های سن پدرو د آتاکاما در شیلی است که به خاطر دون های بسیار بزرگ، دره ها و تپه های از جنس نمک، سنگ و یا ماسه اش شناخته می شود. این ناهمواری ها و اشکال باعث شده اند که این دره ظاهری شبیه به سطح ماه داشته باشد و همین امر نیز دلیل نام گذاری آن است. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا دره ماه را بیشتر بشناسیم.

دره ماه، خشن ترین نقطه زمین

یکی دیگر از جاذبه هایی که این دره را معروف کرده است، ارائه نمایی منحصربه فرد و عالی از ماه است. دره ماه بخشی از سلسله کوه های نمکی و متعلق به منطقه حفاظت شده ای ملی در شیلی است. این دره تورفتگی ای با قطر 500 متر در زمینی نمکی است که منجر به شکل گیری اشکال زمین شناختی عجیبی شده است. این اشکال حاصل فرسایش هایی هستند که بر اثر تغییرات دمایی در پوسته زمین ایجاد شده اند. باد و تغییرات شدید دما در طول روز و شب، ظاهری منحصر به فرد به این منطقه داده اند. همچنین، به خاطر کمبود رطوبت هوا، حیات در این منطقه وجود ندارد و آن را تبدیل به یکی از غیرقابل سکونت ترین نقاط روی زمین کرده است.

اگر قصد بازدید از این دره را دارید، حتماً در نظر داشته باشید که در طول بازدید باید از مکان های واقعاً تنگ عبور کنید. پس هنگان بستن کوله پشتی خود و یا حمل آن مراقب باشید که کوله پشتی شما خیلی حجیم نشود یا اینکه اصلاً با خود کوله پشتی نبرید! هرچه بیشتر وارد این تنگه می شوید، راستا شما تنگ تر می شود تا جایی که در برخی از نقاط شاید حتی مجبور باشید روی زمین به صورت سینه خیز راستا را طی کنید. بنابراین، اگر دچار بیماری ترس از محیط های تنگ و محصور هستید، بازدید از دره ماه شاید چندان برای شما مناسب نباشد.

دره مرگ در نزدیکی دره ماه قرار داد. علت نام گذاری این دره به این خاطر است که بیشتر افرادی که سعی کردند تا آن را طی کنند پیروز نشدند و مردند. استخوان های به جای مانده در راستا (چه برای انسان و چه حیوان) گواهی بر علت این نام گذاری هستند و برخی از افراد این دره را غیرقابل سکونت ترین نقطه روی کره زمین می دانند. همانند دره ماه، دره مرگ نیز به خاطر شکل های سنگی و دون های ماسه ای خود شناخته می شود.

اگر قصد بازدید از این دو دره را دارید، توصیه های زیر را جدی بگیرید:

  • با خود آب، عینک آفتابی و ژاکت گرم ببرید. چراکه اختلاف دمای شب و روز شما را غافلگیر خواهد کرد.
  • از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. اگر کلاه آفتابی دارید، از آن ها هم استفاده کنید.
  • برخی از مکان هایی که بازدید می کنید ارتفاعی تا حدود 3500 متر از سطح دریا دارند. بنابراین به اندازه کافی آب بخورید و از انجام حرکات سریع و ناگهانی بپرهیزید تا بدن شما به محیط عادت کند.
منبع: الی گشت
انتشار: 20 اسفند 1400 بروزرسانی: 20 اسفند 1400 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 2117

به "دره ماه، خشن ترین نقطه زمین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دره ماه، خشن ترین نقطه زمین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید