دریاچه نوریگلی باتومی ، جاذبه ای زیبا و دیدنی در پایتخت تابستانی گرجستان

به گزارش دانشنامه آریایی، باتومی شهری ساحلی در کرانه های دریای سیاه و جنوب غربی گرجستان است که تا شهر تفلیس حدود 375 کیلومتر فاصله دارد . با اینکه باتومی از نظر وسعت شهری کوچک محسوب می شود اما موقعیت آن ، وجود جاذبه های گردشگری متنوع و امکانات مناسب گردشگری موجب شده این شهر به یکی از توریستی ترین و زیباترین شهرهای گرجستان تبدیل شود . دریاچه نوریگلی باتومی Nuri Geli Lake Batumi ، جاذبه ای زیبا و دیدنی در پایتخت تابستانی گرجستان است که با موقعیتی مناسب در مرکز شهر و همچنین زیبائی های چشم نواز مورد توجه بومیان منطقه و گردشگران تور گرجستان واقع شده است . دریاچه نوریگلی شهر باتومی مکان مناسبی برای قایق رانی و ماهیگیری می باشد .

دریاچه نوریگلی باتومی ، جاذبه ای زیبا و دیدنی در پایتخت تابستانی گرجستان

با ما سفر کنید و با تور گرجستان ارزان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

ابعاد و ویژگی های دریاچه نوریگلی باتومی

دریاچه نوریگلی یکی از جاذبه های باتومی است . این دریاچه که در مرکز شهر و در میان پارک رویایی و شگفت انگیز 6 می در باتومی واقع شده حدود 5.5 هکتار وسعت دارد . دریاچه زیبای نوریگلی به عنوان یکی از جاذبه های طبیعی باتومی و زیباترین دریاچه های دیدنی گرجستان در محدوده شهری واقع شده و تا دریای سیاه حدود 140 متر فاصله دارد . نوریگلی که توسط آب های زیرزمینی تغذیه می شود حدود 7 الی 8 متر عمق دارد . آنانی که تور باتومی تابستان را برای سفر انتخاب می نمایند می توانند از زیبائی های این دریاچه و پارک 6 می باتومی لذت برده و علاوه بر استشمام هوای سالم و تازه ، تفریحاتی مانند قایق سواری ، ماهیگیری ، دوچرخه سواری و … را تجربه نمایند .

دریاچه نوریگلی گرجستان توسط یک کانال کوچک به دریای سیاه مرتبط می باشد . در این دریاچه گونه های مختلف ماهی وجود دارد که علاقه مندان را به ماهیگیری ترغیب می نماید . از دیگر جاذبه هایی که در نزدیکی دریاچه نوریگلی باتومی واقع شده اند می توان به آکواریوم باتومی ، دلفیناریوم باتومی و باغ وحش باتومی اشاره کرد . این دریاچه با آبی زلال و تمیز در فصول مختلف از زیبائی خاص و فوق العاده برخوردار می باشد . جذابیت های پارک 6 می و دریاچه نوریگلی موجب شده بسیاری از خانواده های گرجی این مکان را برای پیکنیک و دورهمی های محبت آمیز خود انتخاب نمایند .

منبع: لذت سفر
انتشار: 12 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 982

به "دریاچه نوریگلی باتومی ، جاذبه ای زیبا و دیدنی در پایتخت تابستانی گرجستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دریاچه نوریگلی باتومی ، جاذبه ای زیبا و دیدنی در پایتخت تابستانی گرجستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید