با جزیره سامویی و جاذبه های گردشگری آن آشنا شوید

به گزارش دانشنامه آریایی، سامویی یکی از زیباترین و محبوب ترین نقاط در تورهای تایلند است و در سواحل شرقی این کشور در خلیج تایلند واقع شده است. نام کامل این جزیره کو سامویی است که کو در زبان تایلندی به معنای جزیره است و نام سامویی نیز از واژه ای چینی به معنای بهشت امن گرفته شده است. بیشتر این جزیره را جنگل فرا گرفته و از شرق به غرب آن رشته کوهی کشیده شده است.سامویی از جزایر بزرگ تایلند است. 228کیلومتر مربع مساحت دارد و جمعیتش بیش از پنجاه هزار نفر است.

با جزیره سامویی و جاذبه های گردشگری آن آشنا شوید

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

این جزیره از لحاظ طبیعی جذابیت های زیادی دارد؛ مثل سواحل ماسه ای سفید، صخره های مرجانی و درختان نارگیل. اولین ساکنان سامویی، ماهیگیرانی اهل شبه جزیره مالای و نیز جنوب چین بودند و پانزده قرن پیش به این جزیره آمدند. تا اواسط قرن بیستم میلادی توجه چندانی به سامویی نمی شد و حتی رفت و آمد به آن بسیار سخت بود. اما در دهه های اخیر تحولات زیادی در آن انجام شده و صنعت گردشگری به شدت به سامویی توجه نشان داده است. نخستین بار در سال 1971 میلادی بود که گردشگران وارد سامویی شدند و از آن پس این جزیره مورد توجه روز افزون گردشگران از سراسر جهان قرار گرفته است.

آب و هوای سامویی

سامویی دو فصل دارد: یک فصل گرم و استوایی و یک فصل بارانی. در مناطقی مانند پوکت و سایر نقاط جنوبی تایلند، فصل باران شش ماه به طول می انجامد و فاصله بین ماه می تا نوامبر را در بر می گیرد. اما آب و هوای سامویی در بیشتر اوقات سال خشک است و فصل باران فقط به ماه نوامبر محدود می گردد. در واقع قرار دریافت سامویی در بخش خوبی از خلیج تایلند باعث شده که این جزیره از باران های موسمی شدید که مناطقی مانند پوکت را تحت تاثیر قرار می دهد، در امان باشد.

سواحل سامویی

بهترین سواحل سامویی در شمال و غرب جزیره اند و در هر یک از آنها امکانات زیادی وجود دارد؛ به طوری که هر کدام به خودی خود یک شهر هستند. هتل ها، رستوران ها و مراکز تفریحی در هر یک از این سواحل به وفور وجود دارد و به خصوص در چند سال اخیر، این امکانات بیشتر هم شده است.

- ساحل چاونگ

از دو ساحل به نام های چاونگ و چاونگ نوی تشکیل شده است و محبوب ترین منطقه در جزیره سامویی به شمار می رود. گردشگران هر چه که لازم داشته باشند در این ساحل پیدا خواهند کرد. این دو ساحل طولانی ترین سواحل در جزیره سامویی هستند.

- ساحل لامای

ساحل ماسه ای طولانی لامای را می توان با ساحل چاونگ مقایسه کرد. در این ساحل نیز همه جور امکانات رفاهی و تفریحی وجود دارد.

- ساحل منام

در میانه بخش شمالی جزیره سامویی و در نزدیکی جزیره پانگان واقع شده است. آب در این ساحل عمیق است و بعضی گردشگران این ساحل را برای شنا بسیار مناسب می دانند. نکته مثبت در خصوص ساحل منام این است که بادهای بسیار شدید در فصل طوفان معمولا این ساحل را تحت تاثیر قرار نمی دهد و به همین جهت، ساحل منام در فصل زمستان هواداران زیادی دارد.

- ساحل باپت

این ساحل در شمال جزیره سامویی واقع شده است و می توان رستوران های تایلندی و مغازه های محلی زیادی در حوالی آن یافت. آب در این ساحل معمولا در فصول مختلف سال، آرام باقی می ماند.

- ساحل بودای بزرگ

این ساحل در قسمت شرقی ساحل باپت قرار گرفته و بسیار تمیز و مناسب شنا است.

جاذبه های تفریحی و گردشگری سامویی

- طبیعت

بخش های مرکزی سامویی را جنگل های کوهستانی تشکیل داده است و مهم ترین کوه در این منطقه نیز کائو پوم نام دارد. مناطق کم ارتفاع تر در جزیره با یک جاده 51 کیلومتری به هم مربوط شده اند و گردشگران می توانند به راحتی از نقاط مختلف جزیره دیدن نمایند. در عین حال، آبشارهای دیدنی زیادی هم در سامویی وجود دارد که از معروف ترین شان می توان به آبشارهای هین لات و نامونگ اشاره نمود. این آبشارها بعد از بارش باران، واقعا دیدنی می شوند.

- پارک ملی دریایی آنگ تونگاین

پارک ملی از 42 جزیره تشکیل شده که از جزیره سامویی به راحتی قابل مشاهده اند. این مجمع الجزایر از لحاظ جغرافیایی با سایر جزایر منطقه متفاوت است. فشار آب باعث شده که اشکال زیبایی در جزایر مختلف این پارک آبی به وجود بیاید و البته این جزایر، سواحل بسیار دیدنی و راحتی دارند. پارک ملی دریایی آنگ تونگ یک مشخصه مهم دیگر هم دارد و آن وجود حیوانات خاصی مثل میمون دم دراز آسیایی، سمور آبی، عقاب دریایی و حیوانات دیگر است. بهترین زمان برای رفتن به این پارک دریایی، اواخر ماه مارس تا اکتبر است.

- صخره های پدربزرگ و مادربزرگ (هین تا و هین یای)

افسانه صخره های پدربزرگ و مادربزرگ این است که یک زوج مسن در ساحل لامای غرق شده اند و سپس آب جسدهایشان را به ساحل آورده و این صخره ها را شکل داده است. برای دیدن این صخره ها باید از ساحل لامای گذشت و به سمت جنوب و چپ حرکت کرد.

- تئاتر میمون ها

تا مدتی پیش، فروش نارگیل مهم ترین منبع درآمد مردم سامویی بود. آنها برای چیدن نارگیل از میمون ها استفاده می کردند. در واقع این میمون ها برای چیدن نارگیل های رسیده تعلیم می دیدند و روزانه می توانستند تا هشتصد نارگیل بچینند. حالا هم مکان های زیادی در سامویی هست که در آنها می توان میمون ها را موقع نارگیل چیدن دید. اما در تئاتر میمون ها، علاوه بر نارگیل چیدن می توان میمون ها را در حال دوچرخه سواری، ریاضی حل کردن، ساز زدن و شنا نیز دید.

- مزرعه مارها

نمایش مارها بی شک یکی از خاص ترین تجربیات سفر به سامویی است. مزرعه مارها در جنوب سامویی واقع شده و دو نمایش روزانه مارها در ساعت های یازده صبح و دو بعد از ظهر در آن برگزار می گردد. این مزرعه یک مار کبرای معروف هم دارد که بسیاری از گردشگران را جذب می نماید.

- مزرعه کروکودیل ها

بیش از صد حیوان مختلف از جمله کروکودیل سیامی، مارها و مارمولک ها و میمون ها در این مزرعه مشاهده می شوند. در هیجان انگیزترین نمایش در این مزرعه می توان افراد تعلیم دیده ای را مشاهده کرد که با جرات و اعتماد به نفس، سرشان را داخل دهان کروکودیل می برند و البته زنده می مانند. در این مزرعه در عین حال می توان گونه های مختلف حلزون و مار متعلق به مناطق جنوبی تایلند را مشاهده کرد.

- کمپ فیل ها

یکی از کمپ های معروف فیل سواری در سامویی، ناموانگ است و برای رسیدن به آن باید داخل جنگل رفت. بچه فیل ها، میمون ها و بعضی حیوانات دیگر هم در این کمپ دیده می شوند.

- باغ وحش

ماهی های زیبا، ببرهایی که از داخل آتش می پرند، و پرندگانی که نمایش های زیبا اجرا می نمایند. این ها مهم ترین برنامه های باغ وحش سامویی هستند.

- باغ جادویی (باغ بهشت)

این باغ بهترین مکان برای استراحت در ارتفاعات سامویی است. آبشار کوچکی در باغ هست و مجسمه های زیادی هم روی سنگ و صخره هایش حکاکی شده است. این باغ را یکی از ساکنان خوش ذوق سامویی در سال 1976میلادی ساخته است.

- باغ پروانه

در این باغ می توان 520 گونه از پروانه های تایلند را مشاهده کرد و با مراحل مختلف زندگی آنها آشنا شد.

منبع: الی گشت
انتشار: 3 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 299

به "با جزیره سامویی و جاذبه های گردشگری آن آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با جزیره سامویی و جاذبه های گردشگری آن آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید