در شرایط فعلی چگونه می توان دست به جذب نیرو زد؟

به گزارش دانشنامه آریایی، این روزها که عواملی مانند فاصله گذاری اجتماعی، نبود امکان برگزاری رویداد ها و نمایشگاه های فیزیکی و محدودیت استفاده از وسایل حمل ونقل عمومی، فرآیند استخدام را برای کارجویان و شرکت ها با مشکل روبرو نموده است ضرورت وجود راهکاری که موجب تسهیل فرآیند استخدام گردد بیش از پیش احساس می گردد. نمایشگاه آنلاین کار تلنت کوچ این فرصت را فراهم نموده؛ نمایشگاهی که به صورت کاملا آنلاین برگزار می گردد و احتیاج به رفت وآمد در شرایط حساس این روزها را از میان برده است.

در شرایط فعلی چگونه می توان دست به جذب نیرو زد؟

سال 1395 بود که اولین دوره نمایشگاه آنلاین کار آغاز به کار کرد. از آن موقع تا به امروز این نمایشگاه به یکی از راه های استخدام و جذب نیروی انسانی شرکت ها در هر شرایطی تبدیل شده است؛ چراکه یکی از بزرگترین مزیت های آن آنلاین برگزار گردیدنش به حساب می آید.

در این نمایشگاه هر شرکت غرفه ای مخصوص به خود دارد. کارجویان با مراجعه به غرفه شرکت های مختلف می توانند برای فرصت های کاری موجود رزومه ارسال نمایند و منتظر نتیجه از طرف کارفرما باشند. پس از آنالیز رزومه ها توسط کارفرما مصاحبه ها به صورت آنلاین و به وسیله اپلیکیشن تلنت کوچ برگزار می گردد.

تا به امروز شش دوره نمایشگاه آنلاین کار توسط سایت تلنت کوچ برگزار گردیده است و هردوره استقبال از آن توسط شرکت ها و کارجویان با افزایش روبرو می گردد. دوره قبلی این نمایشگاه در خرداد ماه با حضور 18 شرکت معتبر داخلی و خارجی برگزار گردید و در مجموع حدود 8000 کارجو برای آن رزومه ارسال کردند. از این میان رشته های مدیریت بازرگانی با 13.5 درصد، مهندسی کامپیوتر با 9/12 درصد و مدیریت صنایع با 6/11 درصد بیشترین رزومه های ارسالی را از بین رشته های تحصیلی به خود اختصاص دادند.

همچنین نگاهی به آمار کارجویان شرکت نماینده در این نمایشگاه نشان می دهد 3/58 درصد از کارجویان این نمایشگاه را زنان و 7/41 درصد آنها را مردان تشکیل می دهند؛ یکی از معدود نمایشگاه هایی که شکاف جنسیتی در آن این بار به نفع زنان است.

جز این مورد، حضور فارغ التحصیلان بهترین دانشگاه ها در آن بر اعتبار این نمایشگاه افزوده است. دانشگاه های تهران، امیرکبیر و علامه طباطبایی بیشترین آمار کارجویان شرکت نماینده در نمایشگاه آنلاین کار را دارند.

ثبت درخواست

درباره نمایشگاه کار آنلاین تلنت کوچ

نمایشگاه آنلاین کار تلنت کوچ محدودیت های جغرافیایی را از میان برده است و کارجویان از هر شهری در آن حضور دارند. در نمایشگاه قبلی، استان تهران با 9/67 درصد بیشترین تعداد شرکت نماینده را به خود اختصاص داده و پس از استان های البرز، اصفهان، قزوین و مشهد در رده های بعدی جای گرفته اند.

نمایشگاه آنلاین تلنت کوچ برای همه گروه های شغلی برگزار می گردد ومیانگین سنی شرکت نمایندگان در این نمایشگاه را افراد 22 تا 25 و 25 تا 30 ساله تشکیل می دهند، نیروهای با انگیزه و جوانی که این روزها تمرکز اصلی کسب و کارها برای استخدام می باشند.

دوره هفتم نمایشگاه آنلاین کار قرار است شهریور ماه سال جاری برگزار گردد؛ نمایشگاهی که علاوه بر دغدغه حفظ سلامت کارجویان و کارفرمایان سعی در حذف هزینه های رفت وآمد دارد و به کارفرمایان این امکان را می دهد که از میان کارجویان بهترین دانشگاه ها بدون محدودیت جغرافیایی خاصی دست به استخدام و جذب نیرو بزنند.

منبع: مجله شنبه
انتشار: 19 مهر 1399 بروزرسانی: 1 مهر 1402 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1312

به "در شرایط فعلی چگونه می توان دست به جذب نیرو زد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در شرایط فعلی چگونه می توان دست به جذب نیرو زد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید