روستای لاویج، مقصدی خنک برای تابستان

به گزارش دانشنامه آریایی، لاویج آب وهوای بسیار خوبی به خصوص در تابستان دارد. پیشنه تاریخی آن به حداقل 2300 سال پیش بازمی گردد. امکانات رفاهی مناسبی برای گردشگران در روستا مهیا شده است.

روستای لاویج، مقصدی خنک برای تابستان

روستای لاویج چمستان مقصدی است که می خواهیم به آن سفر کنیم؛ روستایی زیبا که به جز طبیعت رویایی اش، چیزهای زیاد دیگری دارد تا سفری به یادماندنی برای شما رقم بزند. آبگرم لاویج یکی از اصلی ترین دلایل سفر به این روستاست. پس اگر می خواهید بدانید آبگرم لاویج کجاست و راستا دسترسی به آن به چه صورت است، خواندن مطلب پیش رو را از دست ندهید. با خبرنگاران همراه باشید.

روستای لاویج

لاویج در چمستان شهرستان نور، روستایی ییلاقی است که طبیعت فوق العاده زیبایش شما را جادو می کند و در هر فصلی از سال که به این خطه سفر کنید زیبایی های منحصر به فرد خود را به رخ می کشد. شاید بتوان گفت یکی از اصلی ترین دلایل سفر به لاویج آبگرم طبیعی آن است. برای بهره بردن از این نعمت، چند مجتمع آبگرم در روستا وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید.

دیدنی ها و تفریحات روستای لاویج

آبگرم لاویج

دهستان لاویج دارای پنج مجموعه آبگرم به نام های بی بِن اُ، فیل سنگی، شفل، ایران زمین و لاویج است. آبگرم لاویج املاح معدنی گوگردی فراوانی دارد و برای دردهای مفاصل، کمردرد، پادرد و به خصوص تمدد اعصاب مفید است.

بازار لاویج

به دلیل سفر تعداد زیادی گردشگر به این منطقه بازار لاویج یک جاذبه گردشگری به شمار می آید که در آن همه چیز، مثل انواع ترشی، صنایع دستی، عسل طبیعی، محصولات محلی، ماهی لاویج و… یافت می شود.

طبیعت گردی در لاویج

جاده ای که از چمستان به لاویج می رسد بسیار زیباست. با پشت سر گذاشتن هر پیچ جاده از دیدن زیبایی های آن شگفت زده می شوید چرا که کوه و جنگل را هم زمان در کنار هم خواهید دید. در سفر به لاویج دیدنی جنگل های بکر آن را از دست ندهید.

آبشار حرام او

آبشاری با آب بسیار خنک و گوارا که در راستا جاده چمستان به لاویج قرار گرفته است. این آبشار از ارتفاعات سوردار که حرم یک امامزاده در آنجاست به پایین سرازیر می شود که در گذشته به حرم او معروف بوده است. در زبان طبری او آب معنا می دهد که ترکیب این دو کلمه به معنای آبی است که از سمت حرم جاری می شود.

قلعه نساء در دیزنکلا

در قسمت شمالی روستا قلعه تاریخی نساء قرار گرفته است که بهتر است با یک راهنمای محلی به آنجا بروید؛ علاوه بر به جای مانده قلعه، لوله های سفالی را می بینید که کاربرد آن در گذشته برای انتقال آب شرب قلعه و منطقه از چشمه حرم او بوده است. اگر به دیدنی های ایران علاقه دارید، باغ ائل گلی، نگین گردشگری تبریز را بخوانید.

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از گردشگری مثلث برمودای ایران کجاست را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 3 مرداد 1401 بروزرسانی: 3 مرداد 1401 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 2233

به "روستای لاویج، مقصدی خنک برای تابستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روستای لاویج، مقصدی خنک برای تابستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید