زن ناشناس، عنصر جدید در معمای هواپیمای ناپدید شده مالزی

به گزارش دانشنامه آریایی، خبرنگاران: طرح موضوع تماس تلفنی یک زن ناشناس با خلبان هواپیمای مفقود شده مالزیایی، به وسیله سیم کارت خریداری شده با کارت هویتی جعلی، در روزنامه دیلی میل انگلستان بعد جدیدی را به این معمای پیچیده اضافه کرد.

زن ناشناس، عنصر جدید در معمای هواپیمای ناپدید شده مالزی

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرنگاران، ایرنا نوشت؛ بیش از دو هفته است که مفقود شدن هواپیمای مالزیایی چتر حدس های متعدد را بر رسانه های دنیا گسترده است.

جدیدترین مطلب منتشر شده در شماره روز یکشنبه روزنامه دیلی میل انگلستان، موضوع مکالمه تلفنی یک زن ناشناس با خلبان هواپیمای مفقود شده را مطرح می نماید که ساعاتی پیش از پرواز و به وسیله سیم کارت خریداری شده با کارت شناسایی جعلی صورت گرفت.

این روزنامه انگلیسی می افزاید: تحقیقات جاری درباره پرسنل پرواز 370 و سرنشینان آن بر مکالمه ای تلفنی متمرکز شد که دو دقیقه طول کشیده است؛ مکالمه ای بین زهاری احمد شاه خلبان هواپیما با زنی ناشناس، ساعاتی پیش از پرواز هواپیمای 777 در 16 روز پیش.

بر اساس این گزارش، محققان، دقت زیادی را معطوف این مکالمه نموده اند که به طور تعیین اهمیت آن در استفاده زن مذکور از کارت شناسایی جعلی برای خرید سیم کارت تلفنی این مکالمه است.

لازم به ذکر است در مالزی خرید سیم کارت برای هر شخصی تنها با اثبات هویت وی به وسیله ارائه اسناد رسمی مانند گذرنامه امکان پذیر است.

محققان بر این باورند که امکان بسیار زیادی برای شناسایی آخرین تماس با خلبان وجود دارد و می توان از تعیینات گوشی تلفن همراه هویت و یا گذرنامه او را تشخیص داد.

پلیس مالزی گفته است که پس از پیگیری از مغازه ای که گوشی تلفن وسیم کارت را فروخته است، دریافته که شخصی که سیم کارت را به زن مشکوک داده بود با استفاده از مدارک قلابی اقدام به خرید سیم کارت نموده است.

اطلاعات جدیدی که پلیس مالزی به آن دسترسی پیدا نموده مقامات امنیتی مالزی را بسیار نگران نموده که مبادا زهاری احمد شاه با گروههای ˈتروریستی ˈ در ارتباط بوده است.

پلیس با گفت وگو با همه کسانی که قبل از پرواز با خلبان صحبت نموده اند، اکنون برای کسب اطلاعات بیشتر قرار است با زن و سه فرزند او نیز مصاحبه کند. این در حالی است که این خلبان پیش از این رویدادها از زن خود جدا شده بود.

عملیات جستجو برای یافتن پرواز ام.اچ 370 مالزی که 16 روز پیش در جهت کوالالامپور به پکن ناپدید شد از 24 اسفند در دریای جنوب چین نیز متوقف و کوشش ها بر دو دالان هوایی احتمالی متمرکز شد.

دالان شمالی از مرز قزاقستان و ترکمنستان به شمال تایلند امتداد دارد و دالان جنوبی نیز از اندونزی به جنوب اقیانوس هند می رسد.

پرواز ام.اچ 370 مالزی بامداد روز شنبه 17 اسفند با 239 مسافر و خدمه پرواز در جهت کوالالامپور به پکن ناپدید شد و معمایی در زمینه حمل و نقل هوایی بوجود آورده است.

خبرنگاران: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای بازنشر می گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 17 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 432

به "زن ناشناس، عنصر جدید در معمای هواپیمای ناپدید شده مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زن ناشناس، عنصر جدید در معمای هواپیمای ناپدید شده مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید