سقوط شهرستان اوبه در غرب افغانستان در حمله طالبان

به گزارش دانشنامه آریایی، منابع محلی در هرات تاکید کردند که آخرین زخمی های نیروهای امنیتی از اوبه منتقل شده اند و این شهرستان به طور کامل در تصرف طالبان قرار گرفته است.

سقوط شهرستان اوبه در غرب افغانستان در حمله طالبان

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، منابع محلی در ولایت هرات در غرب افغانستان به رسانه ها گفته اند که صبح امروز تمامی نیروهای امنیتی از تنها پاسگاه شهرستان اوبه در این ولایت به وسیله بالگرد به مرکز منتقل شدند.

گفته می گردد که در شهرستان اوبه دیگر نیروی دولتی وجود ندارد و این نخستین شهرستان از هرات است که در اختیار کامل طالبان قرار گرفته است..

جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات هم به اطلاعات روز گفته است که شماری از زخمی ها امروز به وسیله بالگرد از قرارگاه نیروهای ارتش به مراکز درمانی منتقل شده اند اما جزئیات بیشتری ارائه نکرد.

با این حال، مقام های دولتی در ولایت هرات هم درباره شهرستان و حملات طالبان اظهارنظری نمی نمایند.

بستگان زخمی های نیروهای امنیتی افغان در شهرستان اوبه، طی هفته گذشته سه بار در مقابل ساختمان مقام ولایت هرات تظاهرات کردند.

آنها دولت را به بی پروایی در راستای حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی و درمان زخمیان متهم نموده بودند.

حملات طالبان در بخش هایی از ولسوالی های هرات افزایش یافته است. مقام های محلی هرات می گویند که نیروهای امنیتی و دفاعی در ولسوالی های غوریان، کهسان، کشک کهنه و چندین ولسوالی دیگر با طالبان درگیر جنگ هستند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1867

به "سقوط شهرستان اوبه در غرب افغانستان در حمله طالبان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سقوط شهرستان اوبه در غرب افغانستان در حمله طالبان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید