شهرهای گرمسیر برای سفر در پاییز و زمستانسفر دل چسب در هوای سرد

به گزارش دانشنامه آریایی، بیشتر افراد ترجیح می دهند در فصل بهار و تابستان به مسافرت بروند تا از زیبایی های طبیعت و درختان سرسبز لذت ببرند. بنابراین در فصل پاییز و زمستان آمار سفرها به دلیل بارندگی تا حد زیادی کاهش پیدا می نماید؛ این در حالی است که بهترین زمان سفر به خیلی از نقاط ایران فصل پاییز و زمستان است.

شهرهای گرمسیر برای سفر در پاییز و زمستانسفر دل چسب در هوای سرد

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام نوروز 99 با یکی از بهشت های روی زمین آشنا شوید و زیبایی های هوشی مین و هانوی را در سفر دلپذیری تجربه کنید.

هر فصلی زیبایی های خاص خودش را دارد و باید لذت سفر را در تک تک فصل ها تجربه کرد. ضمن آنکه سفر در پاییز و زمستان به دلیل کاهش گردشگر مقرون به صرفه خواهد بود؛ بنابراین اگر سرمایی هستید و می خواهید از سرمای شهرتان فرار کنید و یا دنبال سفری با قیمت مناسب هستید، حتماً از شهرهای زیر دیدن نمایید:

1. جزیره کیش

کیش از جمله شهرهایی است که در فصل بهار و تابستان رطوبت هوا در آن بسیار بالاست. در عوض فصل زمستانِ این شهر مثل فصل بهار شهرهای شمالی کشور است و با بادی ملایم و خنک همراه است. جزیره زیبای کیش به دلیل جاذبه های گردشگری و زیبایی هایش لقب مروارید خلیج فارس را به خود اختصاص داده است.

جاذبه های تفریحی و گردشگری در کیش

تفریحات آبی از جمله چترسواری، قایق سواری، غواصی، جت اسکی، کشتی یونانی، دوچرخه سواری و موتوربرقی در کنار ساحل، اسکله، شهر زیرزمینی کاریز، شهر باستانی حریره، درخت سبز، پارک دلفین و پاساژهای متنوع از جاذبه های تفریحی و گردشگری این شهر است.

با چه وسیله نقلیه ای به کیش برویم؟

با استفاده از دو وسیله نقلیه هواپیما و ماشین می توانید به این شهر سفر کنید. سفر به این شهر با هواپیما راحت تر و سریع تر است اما اگر علاقه مندید از شهرهای مختلف دیدن کنید و نمی خواهید جیبتان از قیمت های سرسام آور کرایه تاکسی های کیش خالی گردد، سفر با ماشین شخصی را توصیه می کنیم.

با ماشین شخصی چگونه به کیش برویم؟

برای سفر به کیش با ماشین شخصی باید شکیبا باشید زیرا مسافتی طولانی پیش رویتان است. اگر مبدا شما تهران است، باید خود را برای سفر 18-19 ساعته آماده کنید. برای این سفر باید از شهرهای قم، کاشان، اصفهان، شهرضا، آباده، مرودشت، شیراز، جهرم، لار، بستک، بندرلنگه، بندر چارک و بندر آفتاب گذر کنید. برای وارد شدن به این بندرها، راننده حتماً باید مدارک اصلی خودرو مثل کارت ماشین، برگه معاینه فنی و گواهینامه را همراه داشته و مسافران کارت شناسایی معتبر داشته باشند. بندر آفتاب نزدیک ترین جا به کیش است. همچنین باید مجوز گمرکی خروج خودرو را تا هنگام رسیدن به مقصد نگهداری کنید.

دقت کنید که ماشین های قدیمی اجازه ورود به کیش را ندارند و تنها خودروهای داخلی که مدلشان از سال 1395 به بالا است و خودروهای خارجی با مدل 2010 به بالا می توانند وارد این جزیره شوند.

2. چابهار

چابهار یکی از شهرهای بندری ایران است که در جنوب شرقی سیستان و بلوچستان واقع شده است. این شهر به دلیل جاذبه های گردشگری بی نظیر لقب بهشت جنوب ایران را گرفته است. چابهار یکی از بهترین مناطق برای سفر در فصل پاییز و زمستان است. دمای این شهر در گرم ترین ماه های سال یعنی اوایل تیر تا اوایل مرداد از 31 درجه سانتی گراد بیشتر نمی گردد و در سردترین ماه های سال یعنی دی تا اوایل بهمن از 16 درجه سانتی گراد کمتر نمی گردد. در واقع آب و هوای این شهر در فصل زمستان بسیار معتدل و دل چسب است و در بهار و تابستان بسیار شرجی و مرطوب.

دیدنی های چابهار

اسکله بریس، جنگل های حرا، کوه های یخی، روستای درک، تالاب صورتی، ساحل صخره ای، درخت انجیر معابد، بندر کنارک و بازارهای سنتی چابهار، طالح یار، فردوس، زرگرها و لته از جاذبه دیدنی این شهر به شمار می رود.

چگونه به چابهار برویم؟

برای رفتن به چابهار سه راه دارید:

- سفر زمینی

- سفر هوایی

- سفر ریلی

سفر زمینی

اگر دنبال سفر پرهیجان و طولانی هستید، با وسیله نقلیه شخصی یا اتوبوس به چابهار بروید. برای سفر به چابهار با وسیله شخصی چیزی حدود 19 ساعت راه در پیش دارید. فاصله تهران تا چابهار 1800 کیلومتر، فاصله اصفهان تا چابهار 1510 کیلومتر، فاصله شیراز تا چابهار 1242 کیلومتر، فاصله تبریز تا چابهار 2333 کیلومتر و فاصله مشهد تا چابهار 1574 کیلومتر است. برای سفر به چابهار از تهران باید از شهرهای قم، کاشان، نایین، یزد، رفسنجان، بم و زاهدان عبور نموده و در نهایت به چابهار برسید.

سفر هوایی

سفر هوایی به چابهار طولانی ترین جهت هوایی کشور است. اگر قصد سفر هوایی از تهران به چابهار را دارید باید خودتان را برای سفر سه ساعت و نیمه پروازهای غیرمستقیم و یک ساعت و پنجاه دقیقه پروازهای مستقیم آماده کنید.

دقت کنید که پروازهای تهران به چابهار تنها دو روز در هفته به صورت مستقیم به این شهر می رود و در باقی روزها، پروازهای تهران به چابهار با توقف در شیراز، بندرعباس یا زاهدان انجام می گردد.

سفر ریلی

چابهار به دلیل مسافت طولانی جهت ریلی مستقیمی ندارد و برای سفر ریلی به این شهر باید با قطار به یکی از شهرهای کرمان، بندرعباس، زاهدان، یزد یا بم بروید و از این شهرها سفر زمینی یا هوایی را انتخاب کنید. مدت زمان سفر ریلی بستگی به شهری که انتخاب می کنید دارد.

3. یزد

یزد به دلیل معماری تاریخی و بافت سنتی اش در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید و عنوان دومین شهر تاریخی را به خود اختصاص داد. این شهر موردعلاقه تاریخ دوستان و کویرنوردان است. یزد یکی از گرم ترین شهرهای ایران است که در زمستان با میانگین دمای تقریباً 16 درجه سانتی گراد، هوای معتدلی دارد.

کویرهای دیدنی یزد

کویر کاراکال، ریگ زرین یا مغستان، عقدا، هفت سنگ، درانجیر یا بافق از کویرهای دیدنی شهر یزد است. در این کویرها امکانات تفریحی و سرگرمی همچون زیپ لاین، شترسواری، موتورسواری، عکاسی و پیاده روی هم فراهم است.

جاذبه های تاریخی یزد

مسجد جامع یزد، میدان وقت الساعت، میدان امیر چخماق، باغ دولت آباد، خانه لاری، آب انبارهای شش بادگیر، مدرسه ضیائیه یا زندان اسکندر، برج خاموشان، بقعه دوازده امام، عمارت بوستان ناجی، خانه تهرانی، بازار و حمام خان، خانه ملک التجار، میدان مارکار از جاذبه های تاریخی یزد با قدمت های چند هزارساله است.

چگونه به یزد برویم؟

امکان سفر به یزد با وسیله نقلیه شخصی یا اتوبوس، قطار و هواپیما میسر است.

مسافت زمینی تهران تا یزد حدود 621 کیلومتر است که می توانید آن را در مدت زمان 7 ساعت طی کنید. برای سفر با خودرو باید شهرهای قم، کاشان، اردستان و میبد را پشت سر بگذارید.

مسافت هوایی تهران تا یزد 503 کیلومتر است و می توانید حدود یک ساعت با پرواز مستقیم به یزد سفر کنید و در نهایت اگر برای رفتن به یزد قطار را انتخاب کنید، حدود 8 ساعت در راه خواهید بود.

4. قشم

قشم یکی از بزرگ ترین و زیباترین جزایر ایران است، با طبیعتی بکر و عجیب. بهترین زمان سفر به قشم از اوایل آذر تا اوایل فروردین با حداقل دمای 13,5 درجه سانتی گراد و حداکثر دما 23 درجه ساتنی گراد است.

جاذبه های گردشگری قشم

تعداد جاهای دیدنی و گردشگری قشم بسیار زیاد است اما مهم ترین و بکرترین مکان های دیدنی قشم عبارت اند از جنگل دریایی حرا، غار نمک، دره ستارگان، تنگه چاه کوه، جزیره ناز، جزیره هرمز، جزیره هنگام و غار خربس.

چگونه به قشم برویم؟

سفر به قشم با وسیله نقلیه شخصی یا اتوبوس، قطار و هواپیما امکان پذیر است اما با توجه به اینکه قشم از جاذبه های گردشگری زیادی برخوردار است، سفر با ماشین شخصی می تواند مقرون به صرفه باشد.

سفر با ماشین شخصی

برای سفر به قشم از تهران حدوداً 14 ساعت در راه هستید و می توانید از قم، کاشان، اردستان، میبد، یزد و سیرجان عبور نموده و در نهایت به بندرعباس برسید و یا از شهرهای اصفهان، شیراز، جهرم و لار عبور نموده و از راه بند پل خود را به قشم برسانید. فاصله هر دو بندر تا قشم حدود 40 تا 60 دقیقه است که در هر دو صورت می توانید خودروی خود را با لندینگ کرافت به جزیره قشم منتقل کنید و یا آن را در پارکینگ بگذارید و خودتان با لنج به قشم بروید.

سفر با قطار

قشم جهت ریلی مستقیمی ندارد و برای سفر ریلی به قشم باید به بندرعباس بروید و از آنجا با کشتی یا لنج به قشم سفر کنید. فاصله ایستگاه قطار بندعبارس تا قشم حدوداً 20 دقیقه است. جهت ریلی تهران تا بندرعباس یکی از طولانی ترین جهتهای ریلی کشور است که حدوداً بین 15 تا 18 ساعت در راه خواهید بود.

سفر با هواپیما

سفر هوایی اگر چه هزینه زیادی را نسبت به سایر وسایل نقلیه دارد اما برای سفر به شهرهایی همچون قشم که جهت زمینی مستقیمی ندارد، سفر هوایی بهترین گزینه است. فاصله هوایی تهران تا قشم 1070 کیلومتر است و حدوداً 1 ساعت و نیم الی دو ساعت در راه خواهید بود.

منبع: مقالات تبیان
انتشار: 17 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 741

به "شهرهای گرمسیر برای سفر در پاییز و زمستانسفر دل چسب در هوای سرد" امتیاز دهید

1 کاربر به "شهرهای گرمسیر برای سفر در پاییز و زمستانسفر دل چسب در هوای سرد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرهای گرمسیر برای سفر در پاییز و زمستانسفر دل چسب در هوای سرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید