طرح تاسیس شورای سیاسستگذاری اخلاق حرفه ای در دانشگاه تهران اجرایی می گردد

به گزارش دانشنامه آریایی، معاون فرهنگی دانشگاه تهران از تصویب کلیات طرح تاسیس شورای سیاسستگذاری اخلاق حرفه ای اطلاع داد و گفت: در آینده نزدیک به ریاست دانشگاه، این شورا تشکیل می گردد.

طرح تاسیس شورای سیاسستگذاری اخلاق حرفه ای در دانشگاه تهران اجرایی می گردد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، به نقل از معاونت فرهنگی دانشگاه تهران؛ مجید سرسنگی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران ورئیس همایش در مراسم افتتاحیه سومین همایش ملی دانشگاه اخلاق مداراظهار کرد: خوشحالم توانستیم سومین همایش دانشگاه اخلاق مدار را با همه مشکلاتی که پس از بیماری کووید 19 ایجاد شد، برگزار کنیم.

وی ادامه داد: دانشگاه تهران حتی در این شرایط سخت، از فعالیت علمی و پژوهشی خود دست نکشیده و از این تهدید به عنوان فرصت استفاده نموده است.

سرسنگی توضیح داد: یکی از دلایل مهمی که باعث طراحی این همایش شد، به یکی از وظایف مهم دانشگاه و اعضای هیئت علمی در چارچوب اخلاق مداری و رعایت اخلاق حرفه ای برمی گردد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران اعلام کرد: انتظاری که از دانشگاه وجود دارد، این است که دانشگاه در حوزه توسعه اخلاق و مسئولیت پذیری اجتماعی نقش شاخص و مهمی را ایفا نماید. از این رو یکی از محور های برنامه توسعه سوم دانشگاه، به اخلاق حرفه ای و مسئولیت پذیری اجتماعی اختصاص یافته است.

وی با با تاکید بر اینکه کوشش ما در چند سال گذشته این بوده است که موضوع اخلاق مداری را در دانشگاه نهادینه کنیم و ادبیات مناسب با آن را خلق کنیم، اضافه نمود: اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه یکی از رسالت هایشان توسعه اخلاق در بین دانشجویان است و یکی از ماموریت ها و وظایف اصلی شان تربیت معنوی دانشجویان است، از این رو خودشان باید بیش از همه به این موضوع بپردازند.

سرسنگی گفت: اگر ادعای این را داریم که در دانشگاه در کنار آموزش و پژوهش باید به رکن مهم اخلاق و مسئولیت پذیری اجتماعی بپردازیم و آن را در ذهن و عمل دانشجویان نهادینه کنیم، باید بیش از همه به آن عمل کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران درباره اقدامات دانشگاه در حوزه اخلاق حرفه ای و مسئولیت پذیری اجتماعی گفت: دانشگاه تهران در حوزه اخلاق حرفه ای در کنار برگزاری این همایش ارزنده، اقدامات ارزشمند دیگری انجام داده است که یکی از آن ها تشکیل دبیرخانه اخلاق حرفه ای در دانشگاه است.

وی توضیح داد: این دبیرخانه طی سال موضوعات مرتبط به حوزه اخلاق حرفه ای و مسئولیت پذیری اجتماعی را در دانشگاه پیگیری می نماید. برنامه ریزی برای تدوین نظام نامه اخلاق دانشگاهی دانشگاه تهران یکی دیگر از این اقدامات بوده است.

سرسنگی با اشاره به برگزاری اقدامات عملی در حوزه اخلاق حرفه ای و مسئولیت پذیری اجتماعی گفت: کارگاه هایی را در حوزه اخلاق حرفه ای و دانشگاه اخلاق مدار برگزار کردیم و همچنان با قوت و قدرت برگزار می شوند. در زمینه فراوری ادبیات و محتوا در حوزه اخلاق حرفه ای در دانشگاه فعالیت های ارزشمندی اجرا شده است، که بخشی از این فعالیت ها به ثمر نشسته و بخشی دیگر در ادامه انجام می شوند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران تاکید نمود: یکی از کار های خوبی که با همکاری معاونت پژوهشی دانشگاه و تایید ریاست دانشگاه انجام شد، حمایت ویژه از انتها نامه های دانشجویان با موضوع اخلاق حرفه ای و مسئولیت پذیری اجتماعی است.

وی در انتها خاطر نشان کرد: هیئت رئیسه دانشگاه در جلسه پیشین خود، کلیات طرح تاسیس شورای سیاسستگذاری اخلاق حرفه ای در دانشگاه تهران را تصویب کرد و انشالله در آینده نزدیک به ریاست دانشگاه، این شورا تشکیل می گردد تا فعالیت های اخلاق حرفه ای و مسئولیت پذیری اجتماعی در دانشگاه هماهنگ شوند و در عالی ترین سطح خود به آن پرداخته گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 بهمن 1399 بروزرسانی: 5 بهمن 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1526

به "طرح تاسیس شورای سیاسستگذاری اخلاق حرفه ای در دانشگاه تهران اجرایی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح تاسیس شورای سیاسستگذاری اخلاق حرفه ای در دانشگاه تهران اجرایی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید