فستیوال ها و جشن های تایلند

به گزارش دانشنامه آریایی، یکی از مهمترین انگیزه های سفر به تایلند، تجربه فرهنگ و آداب و رسوم متنوع و غنی مردم تایلند می باشد. هر ساله گردشگران زیادی در فصول مختلف سال برای بازدید از جشن آب، جشن گل، جشن پاتایا، نمایشگاه میوه و فستیوال کبوتر اقدام به خرید تور تایلند می نمایند.

فستیوال ها و جشن های تایلند

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

جشن آب تایلند

در مراسم سال نوی سنتی تایلند که به سونگکاران (Songkaran) معروف است، از 13 تا 15 آوریل جشن های مختلفی برگزار می گردد. واژه سونگکاران به معنی حرکت و تغییر می باشد. از جذاب ترین مراسم سال نوی تایلندی جشن آب می باشد. جشن آب در تمامی شهرهای تایلند با هیجان و شور خاصی برگزار می گردد. پاشیدن آب در فرهنگ تایلندی خوش یمنی دارد. جشن آب در چیانگ مای در شمال تایلند با شکوه و هیجان خاصی برگزار می گردد.

جشن گل تایلند

منطقه شمال تایلند بخاطر تنوع کاشت گل و بویژه خوش آب و هوایی، قابل توجه افراد زیادی است. صحنه تماشایی گل ها یادبودی است که در چیانگ می برگزار می گردد و با به نمایش درآوردن گل ها و برپایی نمایشگاه گل و فروش کاردستی ها و مسابقات زیبا همراه است. فستیوال گل تایلند در هفته اول فوریه هر سال برگزار می گردد.

نمایشگاه پرنده نی

نی در کشتزارهای برنج تایلند به وفور دیده می گردد و روستائیان محلی با استفاده از این نی ها پرنده های رنگی می سازند که یادبود بیش از هشتاد و پنج گونه پرنده در پارک پرنده است. این پرنده ها همراه با کاردستی های محلی در نمایشگاهی به معرض دید گذاشته می شوند.

جشن پاتایا

ساحل دریای تایلند محل لذت بخش این جشن سالانه است که در فصل گرم برگزار می گردد. شناورهای گل وغذا، مسابقات گوناگون، فروش غذاهای لذیذ محلی، نمایش و آتش بازی در خلیج، تنها قسمتی از برنامه های متنوعی است که در جشن پاتایا مردم را جذب می نماید.

نمایشگاه میوه تایلند

با فروش میوه های فراوان محلی مانند انبه رسیده و آبدار هم زمان با این نمایشگاه جشن برپا می گردد. به علاوه برنامه های فروش محصولات روستاهای مجاور و تولیدات محلی، شناورهای آذین شده با میوه ها و گل ها، نمایشهای زیبا، مسابقات میوه، نمایشهای فرهنگی و کارهای دستی محلی و تولیدات کشاورزی و سرگرمی های محلی نیز همراه با این نمایشگاه وجود دارد.

فستیوال کبوتر

دوست داران کبوتر از سرتاسر تایلند و ازکشورهای دیگر منطقه مثل سنگاپور، مالزی و اندونزی جهت شرکت در این فستیوال به شهریالا می آیند. مسابقه کبوتر با رقابت بیش از هزار و چهارصد شرکت نماینده آغاز می گردد. درجریان این مسابقه کبوتران جوان به همراه محصولات محلی به فروش می رسند و در ضمنً مسابقات ورزشی نیز در این بین برگزار می گردد.

مراسم سلطنتی

برطبق یک سنت برهمائی قدیمی، با آغاز فصل کاشت برنج در مزرعه بزرگ قصر جشن با شکوهی برگزار می گردد. کسانی که اجرای مراسم گوناگون را به عهده دارند لباس های رنگی می پوشند و میزان وفور محصول برنج را پیش گویی می نمایند.

منبع: الی گشت
انتشار: 25 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 358

به "فستیوال ها و جشن های تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فستیوال ها و جشن های تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید