مثلث برمودای ایران کجاست؟

به گزارش دانشنامه آریایی، اگر شما فردی هستید که در پی کشف ناشناخته ها، در سایه جسارت خود، به منطقه ها اسرارامیز سفر می کنید سفر به مثلث برمودای ایران را از دست ندهید.

مثلث برمودای ایران کجاست؟

کویرنوردی، سرگرمی موردعلاقه ماجراجویان است؛ مخصوصا اگر مقصد، کویر خشن ریگ جن باشد. کویر ریگ جن از منطقه ها مرموز کویر مرکزی ایران و جاذبه های تماشای گرمسار است که به علت شرایط خاص جغرافیایی، سال ها دور از دسترس و ناشناخته به جای مانده بود. امروزه سفر به این منطقه رونق بیشتری گرفته و علاقه مندان را به سوی خود جذب می نماید. با خبرنگاران همراه باشید تا بدانید مثلث برمودای ایران کجاست؟

کویر ریگ جن

کویر ریگ جن یکی از صعب العبورترین منطقه ها جهان، در جنوب غربی و غرب دشت کویر واقع شده و مقصد گردشگری گردشگر های بسیاری است. ریگ جن در منطقه مرزی استان های سمنان و اصفهان قرار گرفته است. این منطقه از نظر وسعت سومین ریگ زار ایران است.

مثلت برمودای ایران

ریگ جن از اسرارآمیزترین و ترسناک ترین منطقه ها ایران به شمار می رود و در بیشتر نقشه های قدیمی حتی نامی از آن ذکر نشده است. در این منطقه باتلاق های شنی زیادی وجود دارند که به راحتی هر موجودی را به کام مرگ می کشانند و به همین علت آن را مثلث برمودای ایران می نامند.

تاریخچه سفر به ریگ جن

تا سال ها پیش برای اتفاقاتی که در کویر ریگ جن رخ می داد، هیچ توجیهی وجود نداشت و نمک زارهای آن محل دفن بسیاری از موجودات زنده و مسافران بود. کسی جرئت سفر به این منطقه را نداشت و راز این کویر کشف نشده به جای مانده بود. فرو رفتن و غرق شدن در گل و لجن از مرگبارترین اتفاقاتی است که ممکن است هر مسافر نابلدی را در منطقه ریگ جن گرفتار کند.

شرایط اقلیمی ریگ جن

کویر ریگ جن مانند دیگر منطقه ها کویری در معرض تابش شدید نور خورشید بوده و هوا در آن به شدت گرم است. اختلاف دمای شب و روز در کویر ریگ جن گاهی به بیش از 50 درجه می رسد. هشت ماه سال این کویر دارای آب وهوای گرم و خشک است و در ماه های سرد، هوا کمی مرطوب می گردد.

سرگرمیات رایج در سفر به ریگ جن

شاید تمام سختی های گذر از کویر ریگ جن به لذت تماشای آسمان زیبا و پرستاره آن در شب می ارزد. خوابیدن روی شن های روان و تپه های بلند با چشمانی که به آسمان خیره شده اند، بسیار رویایی است. در این آسمان شهاب سنگ ها بیشتر خودنمایی می نمایند و حتی با چشم غیرمسلح نیز می توان چند صورت فلکی را رصد کرد. منطقه ها تماشای ایران بسیار زیاد هستند و یکی از آن ها کوچه رنگی تهران است.

تماشای های اطراف کویر ریگ جن

جاذبه های این سفر تنها به کویر ریگ جن ختم نمی گردد. بازدید از آبادی های اطراف آن و آشنا شدن با سبک زندگی و معماری آن ها می تواند بسیار جالب باشد.

  • قلعه انارک
  • آبگرم روستای ورتون
  • روستای عشین

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا مطالب بیشتر از گردشگری 5 مقصد بی نظیر برای سفرهای تابستانی را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 2 مرداد 1401 بروزرسانی: 2 مرداد 1401 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 2232

به "مثلث برمودای ایران کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مثلث برمودای ایران کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید