هدفگذاری راه آهن برای ارائه قطارهای با کیفیت در نوروز 98
به گزارش دانشنامه آریایی، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، حسین عاشوری در این جلسه که با حضور معاونین مدیرعامل، مدیران ستادی و مدیران منطقه ها به صورت ویدئو کنفرانس برگزار گردید گفت: کوشش مجموعه راه آهن، ارائه خدمات با کیفیت به مسافرین و حرکت منظم قطارها با کمترین اندازه تاخیر است.وی خواهان توجه به نمادهای ریلی در فضاهای مسافری و توجه بیشتر به موضوع نورپردازی تمام ایستگاه های اصلی شبکه ریلی شد.عاشوری در این جلسه بعلاوه بر برنامه ریزی برای تجلیل از مشتریان وفادار، احداث اتاق مادر و کودک و اتاق سیگار در همه ایستگاه های اصلی تاکید نمود.موسوی معاون مسافری راه آهن نیز در این جلسه گفت: مدیران منطقه ها کلیه دستورالعمل های فنی و ایمنی نوروزی را در جلسات کمیسیون گراف، مورد آنالیز دقیق قرار دهند.وی با بیان اینکه سعی ما در ارتقا کمیت و کیفیت قطارها و کاهش تاخیر حرکت از مبدا قطارهاست اضافه کرد: از انجام کارهای ابتکاری در ایستگاه ها استقبال می کنیم تا بتوانیم خدمات متفاوت و متنوعی به مسافرین ارائه دهیم.برنامه ریزی برای افتتاح پروژه های نو در هفته آینده، ایجاد فضای شاد و برگزاری مراسم آیینی و محلی در ایستگاه ها برای مسافرین، از مواردی بود که سکری مدیرکل روابط عمومی بر آن تاکید نمود .در این جلسه مدیرکل امور رفاهی و خدمات، گزارشی از شرایط ساختمان،تاسیسات و تجهیزات خوابگاه ها و اقدامات صورت گرفته برای بازسازی و بازسازی آنها برای استفاده مامورین سیر و حرکت ارائه کرد.در این جلسه بعلاوه گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای نوروز 98، در منطقه ها مختلف راه آهن ارائه شد.
قیمت بلیت قطار در نوروز سال جاری افزایش پیدا نکرد
معاون مسافری راه آهن نیز با تشریح جزئیات ستاره دار شدن قطارهای مسافری، تاکید نمود: با مساعدت شرکت های مسافری ریلی، قیمت بلیت در نوروز سال جاری افزایش پیدا نکرد و تا به امروز 70 درصد بلیت های نوروزی پیش فروش شده است.میرحسن موسوی گفت: در ایام نوروز 2، میلیون و 10 هزار نفر صندلی پیش بینی شده است که 30 درصد ظرفیت آن همچنان خالی است.وی با تاکید بر سیاست های راه آهن در ارتقای کیفیت و کمیت در قطارهای مسافری، اضافه نمود: اگرچه تعدادی از ناوگان های بالای 55، 45 و 30 سال از ناوگان مسافری خارج شده است ، اما سال جاری با جابجایی 27 میلیون نفر مسافر ، شاهد رشد 1.8 درصدی در جابجایی مسافربوده ایم که اندازه آن در بخش حومه ای 8 و در بخش بین شهری 11.7 درصد بوده است .معاون مسافری راه آهن با بیان اینکه برای ارتقای کیفیت ناوگان مسافری، مذاکراتی با شرکت های مسافری اجرا شده و این شرکت ها بدون دریافت تسهیلات نسبت به بازسازی و نوسازی ناوگان اقدام نموده اند، گفت: به منظور ارتقای کیفیت خدمات قطارهای مسافربری، رتبه بندی این قطارها را مورد توجه قرار داده ایم و قطارها طبق مشخصات واگن های مسافری و خدمات راهبری و تجهیز قطارهای مسافریآ به 2 ، 3، 4 و 5 ستاره تقسیم بندی شده اند.وی با اشاره به عملیاتی شدن رتبه بندی قطارها در ایام پیک نوروز سال جاری ، اضافه نمود: در حال حاضر در سایت راه آهن و روی بلیت ها، ستاره و درجه قطارها همراه با تصاویر درج است تا مسافران از حقوق خود کاملاً مطلع باشند.معاون مسافری راه آهن گفت: در قطارهای چهار تخته 3،4 و 5 ستاره ، در شش تخته، 2 و 3 ستاره و در قطار صندلی ها و قطارهای تندرو، 3، 4 و 5 ستاره تعریف شده است.
منبع: همگردی