سفر به پکن چین چقدر هزینه دارد؟

به گزارش دانشنامه آریایی، بحث اقتصادی در مورد سفرهای خارجی بسیار مهم است، اینکه قبل از سفر مطلع باشید که در برنامه پیش رو چقدر هزینه برایمان خواهد داشت و اینکه چطور میشود این هزینه ها را مدیریت نموده و کاهش داد و بهترین انتخاب برای یک سفر مقرون به صرفه و در عین حال لذتبخش چیست؟ در ادامه با توصیه هایی همراه ما باشید.

سفر به پکن چین چقدر هزینه دارد؟

سفر کردن و گشت و گذار در نقاط مختلف دنیا از آن آرزوهای همه گیر است که مخصوص به هیچ قشر خاصی نیست. برای تایید این نکته کافی است به آخرین تعطیلاتی که پشت سر گذاشتید، فکر کنید و ترافیک سنگین جاده چالوس! بسیاری منتظر چند تعطیلی پشت سر هم اند تا بتوانند چند روزی را از فضای دودگرفته و شلوغ شهر بیرون بیایند و آب و هوایی تازه کنند. گاه به سراغ جنگلی سرسبز و انبوه رفته و گاه از کوهی بالا بروند و کل منظره اطراف را دید بزنند. در این میان بسیاری نیز آرزوی سفرهای خارجی و بازدید از شهرهای معروفی چون پاریس و لندن و پکن را در سر می پرورانند. برخی پیگیر رویاهای خود می مانند تا عملی اش کنند و بسیاری بی خیال و ناامید به همه چیز پشت پا می زنند و خودشان را درگیر زندگی روزمره و همیشه یک شکل‌شان می کنند. اگر شما از گروه اول هستید و دلتان می خواهد رویاهای تان را فراموش نکنید و به تور چین بروید، همراه ما بمانید و خواندن این مقاله و دیگر مقاله های مشابهش را از دست ندهید.

آشنایی مختصر با پکن

پکن شهری وسیع و مدرن و البته کهن است که تاریخچه اش به سه تا چهار هزار سال پیش بر می گردد. پایتخت چین ترکیبی جذاب از دیدنی های باستانی و جدید است و هنگامی که آن را برای بازدید انتخاب می کنید، دست بازی برای گردش و تفریح خواهید داشت. از دیوار معروف چین بگیرید تا کاخ سلطنتی، شهر ممنوعه و معبد بهشت یا آسمان. البته جاذبه های پکن در همین جا خلاصه نمی شود و باغ ها و پارک های خاص این پایتخت وسیع را نیز نباید از دست بدهید و حتما وقتی را هم برای تفریح در شهربازی های پکن بگذارید. از جمله شهربازی ها و پارک های موضوعی پکن می توان به مواردی چون پارک المپیک پکن، پارک بی‌های و دریاچه هوهای اشاره کرد.

در ادامه با دانستنی های مفید شهر پکن و کشور چین آشنا می شویم:

  • جالب است بدانید که کشور چین 292 زبان زنده و شناخته شده دارد که بسیاری از شاخه های زبان چینی محسوب می شوند. با این حال زبان رسمی و ملی این کشور چینی استاندارد است.
  • ساعت رسمی کشور چین چهار ساعت و 30 دقیقه از ایران جلوتر است.
  • پیش شماره و شماره های ضروری:
    • پیش شماره چین: 86+
    • پیش شماره پکن: 10
    • شماره پلیس: 110
    • شماره آتش‌نشانی: 199
    • شماره آمبولانس: 120
  • پایانه هوایی: فرودگاه بین‌المللی پکن | Beijing Capital International Airport در 32 کیلومتری مرکز شهر پکن
  • هشتاد و شش درصد از جمعیت شهر پکن را پیروان ادیان سنتی چینی و آتئیست ها تشکیل می دهند. پس از آن، پیروان بودا بیشترین جمعیت را با 11 درصد به خود اختصاص می دهند و در نهایت مسلمانان با 1.76% سومین جمعیت مذهبی پکن را از آن خود کرده اند.
  • پکن از نظر مراکز درمانی وضعیت خوبی دارد؛ اما نکته ای که در چند سال اخیر باعث نگرانی ساکنان این شهر شده، آلودگی هوا و زیاد شدن آلاینده های مضر در سطح شهر است.

واحد پول چین، سطح قیمت شهر پکن

واحد پول کشور چین، یوان است که آن را با نماد ¥ و کد CNY نشان می دهند که در حال حاضر هر 1 یوان چین (معادل 840 تومان) است.

از جمله اسکانس های رایج چینی می توان به 1 یوان (سبز)، 5 یوان (بنفش)، 10 یوان (آبی)، 50 یوان (سبز تیره) و 100 یوان (قرمز) اشاره کرد. واحد کوچک تر پول چین نیز با نام جیائو شناخته می شود که هر 1 یوان برابر با 10 جیائو است. از جمله سکه های رایج چین نیز می توان به 1 یوان، 1 و 5 جیائو اشاره کرد.

برای خرید یوان چینی دو راه در پیش رو دارید:

1- در ایران دلار بخرید و آن را در صرافی های بسیاری که در سطح شهر پکن به چشم می خورند، به یوان تبدیل کنید.

2- برای خرید یوان چینی می توانید به صرافی های معتبر مراجعه کنید.

سطح قیمت شهر پکن

وقتی دو پایتخت ایران و چین را از نظر هزینه ها در کنار هم مقایسه کنیم، خواهیم دید که هزینه های شهر پکن در اغلب موارد بیشتر از تهران هستند. به این ترتیب پکن مقصدی گرانقیمت برای ما ایرانی هاست و برای سفر به این شهر باید بودجه بیشتری را در نظر بگیرید. اگر مایلید درباره این تفاوت هزینه ها بیشتر بدانید، در ادامه همراه ما باشید و اطلاعات بخش هزینه های سفر را از دست ندهید.

مدارک و هزینه های قبل از سفر

پیش از شروع سفر باید برای گرفتن پاسپورت و یا گذرنامه اقدام کنید که دریافت این مدارک، هزینه های مخصوص به خود را دارد.

++ هزینه های گذرنامه عبارت اند از:

1- هزینه 1000 تومان بابت شناسه

2- هزینه 3,750 تومان به حساب شهرداری بابت عوارض شهرداری

3- هزینه 75,000 تومان برای خزانه داری استان بابت تعرفه صدور گذرنامه

4- هزینه 29,300 تومان بابت خدمات دفاتر پلیس +10 و هزینه پست

+ از دیگر مدارک مورد نیاز روادید یا ویزا است که هزینه ویزای توریستی چین بسته به نوع سفر انفرادی یا گروهی و نوع ویزا بین 80 دلار (معادل 404,800 تومان) تا 150 دلار (معادل 759,000 تومان) خواهد شد.

ویزای توریستی چین

سفارتخانه چین ویزاهای مختلفی صادر می کند که بسته به هدف مسافر متفاوت هستند. در صورتی که می خواهید به قصد گردش و تفریح به کشور چین سفر کنید، لازم است ویزای گردشگری این کشور را داشته باشید. برای دریافت ویزای چین می توانید به دو صورت اقدام کنید:

1- اقدام شخصی: برای این کار لازم است خود به سفارتخانه چین در تهران مراجعه کنید و با ارایه مدارک گفته مراحل دریافت ویزا را پشت سر بگذارید.

آدرس: تهران، خیابان اقدسیه، خیابان موحد دانش، سفارت چین

وبسایت: سفارت چین

تلفن: 1240 2229-021

هزینه:

ویزای گروهی: 80 دلار (معادل 404,800 تومان)

ویزای انفرادی یک بار ورود: 100 دلار (معادل 506,000 تومان)

ویزای انفرادی دوبار ورود: 150 دلار (معادل 759,000 تومان)

مدارک لازم برای ویزای گردشگری چین:

  • اصل گذرنامه با صفحات خالی کافی و حداقل 6 ماه اعتبار
  • یک قطعه عکس
  • کپی گذرنامه
  • فرم درخواست ویزای گردشگری به همراه عکس

علاوه بر این ها لازم است یکی از سه مجموعه مدارک زیر را به سفارتخانه ارایه بدهید:

دعوتنامه از سوی آژانس معتبر گردشگری به همراه صورت حساب بانکی فرد متقاضی. در واقع موجودی و گردش مالی صورت حساب بانکی فرد متقاضی باید نشان دهد که این فرد توانایی پرداخت هزینه ای برابر با 100 دلار (معادل 506,000 تومان) برای هر روز از اقامتش در چین را دارد.

دعوتنامه از سوی آژانس گردشگری ثبت شده در سرزمین اصلی چین + رزرونامه هتل به همراه تسویه کامل + ریز برنامه سفر به چین + بلیت رفت و برگشت به چین + صورت حساب بانکی. در واقع موجودی و گردش مالی صورت حساب بانکی فرد متقاضی باید نشان دهد که این فرد توانایی پرداخت هزینه ای برابر با 100 دلار (معادل 506,000 تومان) برای هر روز از اقامتش در چین را دارد.

دعوتنامه از سوی هر نوع آژانس گردشگری و خصوصی در سرزمین اصلی چین + کپی شماره شناسنامه فرد دعوت کننده + ریز برنامه سفر به چین + بلیت رفت و برگشت به چین + صورت حساب بانکی. در واقع موجودی و گردش مالی صورت حساب بانکی فرد متقاضی باید نشان دهد که این فرد توانایی پرداخت هزینه ای برابر با 100 دلار (معادل 506,000 تومان) برای هر روز از اقامتش در چین را دارد.

آژانس های مسافرتی: می توانید به جای آن که خودتان به سفارت بروید، به سراغ آژانس های مسافرتی رفته و در فاصله ای یک هفته ای یا کمتر ویزای خود را دریافت کنید. با انتخاب این مورد شما تنها مدارک را با قدری هزینه بیشتر به آژانس ها می دهید و در نهایت بدون دردسر ویزا را دریافت می کنید. هزینه و زمان تحویل ویزا بسته به نوع ویزا و نوع آژانس های گردشگری قدری متفاوت هستند. در اینجا طیفی از هزینه را گفته ایم:

  • هزینه ویزا انفرادی عادی: بین 100 دلار (معادل 506,000 تومان) تا 145 دلار (معادل 733,700 تومان)
  • هزینه ویزا انفرادی فوری: بین 100 دلار (معادل 506,000 تومان) تا 145 دلار (معادل 733,700 تومان)
  • هزینه ویزا گروهی عادی: بین 90 دلار (معادل 455,400 تومان) تا 110 دلار (معادل 556,600 تومان)
  • هزینه ویزا گروهی فوری: بین 120 دلار (معادل 607,200 تومان) تا 140 دلار (معادل 708,400 تومان)

راه های سفر به پکن و هزینه ها

همان طور که می دانید پکن شهری وسیع در شرق آسیاست که با کشور ما هزاران کیلومتر فاصله دارد. بنابراین عملا بهترین راه برای دسترسی به این پایتخت مدرن استفاده از مسیر هوایی است. البته که استفاده از هواپیما تنها راه ممکن برای سفر به پکن نیست؛ اما از آن جا که شرح باقی راه ها خارج از حوصله اغلب گردشگران است، بنابراین از پرداختن به آن ها صرف نظر می کنیم.

با این حال فارغ از مسیر رسیدن به پکن، این که مسوولیت این سفر را خود به عهده بگیرید و یا همراه گروهی دیگر شوید کاملا به روحیه شما و برنامه سفرتان بر می گردد. در ادامه با هزینه هر کدام از سفرهای شخصی و یا گروهی آشنا می شویم.

تورهای پکن

اگر قصد دارید تا با تورهای گردشگری همراه شوید باید بدانید بسته به زمان سفر، برنامه سفر تورها متفاوت خواهند بود.

تورهای نورورزی پکن: برای سفرهای نوروزی تورهای متفاوتی خواهید دید؛ اما اغلب تورهای نوروزی این شهر به صورت 10 و 9 روزه هستند و تفاوت آن ها در شهرهای مورد بازدید است. در واقع توجه داشته باشید که هر دو نوع این تورها تنها برای سفر به پکن اختصاص ندارند و به صورت ترکیبی برنامه ریزی شده اند. به این ترتیب با انتخاب تورهای 10 روزه پکن، شما علاوه بر سفر به پکن به بازدید شهرهای شانگهای و هانگژو نیز خواهید رفت. در تورهای 9 روزه نیز برنامه مخصوص بازدید از شهرهای پکن و شانگهای است. هزینه این تورها بسته به آژانس هواپیمایی، کلاس هتل و البته اتاق مورد نظر متفاوت خواهند بود.

+ طیف هزینه تورهای 10 روزه: بین 6,300,000 تا 9,200,000 تومان+ طیف هزینه تورهای 9 روزه: بین 5 ,900,000 تا 8 ,800,000 تومان

تورهای پکن: این تورها اغلب اوقات 7 شبه هستند و بسته به آژانس گردشگری برنامه ریزی متفاوتی دارند. برخی زمان بیشتری را به پکن و برخی زمان بیشتری را به شانگهای تخصیص می دهند.

+ طیف هزینه ها برای 7 شب ترکیبی: بین 2,400,000 تا 7,100,000 تومان

سفر شخصی

دلایل مختلفی هستند که می توانند انگیزه سفر شخصی را در آدم ایجاد کنند. باید بدانید سفر شخصی بسته به زمان سفر می تواند راه خوبی برای کاهش هزینه ها باشد، ضمن این که امکان این را برای شما فراهم می کند تا مسوولیت سفرتان را کاملا به عهده بگیرید، با چالش های مختلفی رو به رو شوید و از سفر خود لذت بیشتری ببرید. معمولا سفرهای شخصی از جمله راه های محبوب گردشگران مستقل و هیچهایکرها و بک پکرهاست.

خوشبختانه برای سفر به پکن در تمام طول سال می توانید از پروازهای داخلی و مستقیم ماهان استفاده کنید.

طیف هزینه پروزاهای تهران پکن به صورت یک طرفه عبارت است از:

تهران - پکن: بین 1,400,000 تا 4 میلیون تومان

++ خوب است بدانید که عوارض خروج از کشور برای سفر هوایی 75000 تومان است که می توانید آن را به صورت اینترنتی در این جا و یا حضوری در فرودگاه پرداخت کنید.

هزینه‌ ها در طول سفر به پکن

سفر شما به پکن می تواند با هزینه های مختلفی همراه باشد که افزایش و کاهش آن کاملا به نحوه برنامه ریزی شما بستگی دارد. در این جا با ارایه متوسط قیمت موارد مختلف به شما کمک می کنیم تا بتوانید یک شمای کلی از هزینه های سفر خود به چین به دست آورید.

+ خوب است بدانید تمامی این هزینه ها به صورت جداگانه و مورد به مورد بررسی شده و به روز هستند و در آینده و در فواصلی مشخص نسبت به بروز رسانی شان اقدام خواهد شد.

هزینه‌ های حمل و نقل درون شهری پکن

طبیعی است که کلانشهر مدرنی چون پکن، سیستم حمل و نقل عمومی پیشرفته ای نیز داشته باشد. خوب است بدانید وجود حمل و نقل کارآمد در این شهر سبب شده تا اغلب ساکنان پکن از این وسایل برای رفت و آمد استفاده کنند و تمایلی به استفاده از وسایل نقلیه شخصی نداشته باشند.با همه این حرف ها، پکن شهر پر ترافیکی است و ساعت 8:00 و 18:00 اوج ترافیک در شهر است. وجود ترافیک سرسام آور سبب شده تا افراد زیادی نیز به دوچرخه سواری روی آورند و به همین دلیل شاهدیم که در سراسر شهر ایستگاه های اجاره دوچرخه ایجاد شده است.

بلیت الکترونیک پکن

در همین ابتدا بدانید که برای پرداخت هزینه های وسایل نقلیه عمومی در پکن چند نوع کارت وجود دارد که مهم ترین آن ها اسمارت کارت یا کارت هوشمند پکن است که با نام یکتانگ (Yikatong) شناخته می شود، این کارت ها باید حداقل 20 یوان چین (معادل 16,800 تومان) شارژ داشته باشند. می توانید این کارت ها را از ایستگاه های مترو خریداری کنید.

هزینه های حمل و نقل پکن به صورت خلاصه عبارت اند از:

  • مترو: از 3 یوان چین (معادل 2,520 تومان) تا 5 یوان چین (معادل 4,200 تومان)
  • اتوبوس: از 2 یوان چین (معادل 1,680 تومان) به بالا
  • تاکسی: از 15 یوان چین (معادل 12,600 تومان) به بالا
  • ریکشا: از 20 یوان چین (معادل 16,800 تومان) تا 30 یوان چین (معادل 25,200 تومان)

آشنایی مختصر با سیستم حمل و نقل عمومی پکن

در ادامه با گزینه های حمل و نقل درون شهری پکن آشنا می شوید:

مترو: مترو سریع ترین وسیله نقلیه درون شهری در پکن است و افرادی که حوصله و زمانِ ماندن در ترافیک را ندارند طرفدار آن هستند. در حال حاضر 21 خط مترو در این شهر وجود دارند که یکی از آن ها مخصوص مسیر مرکز شهر به فرودگاه بین المللی پکن است. مسیرهای مترو در پکن طوری طراحی شده اند که محله های مهم شهر را به یکدیگر و به محله های دورتر متصل کنند و سرانجام به ایستگاه های قطارهای برون شهری برسند. هزینه مترو در چین بر اساس مسافتی که طی می کنید محاسبه می شود و نمی توان قیمت خاصی برای استفاده از مترو بیان کرد؛ اما به صورت حدودی می توان گفت که 3 یوان چین (معادل 2,520 تومان) برای 6 کیلومتر اول و 4 یوان چین (معادل 3,360 تومان) برای 6 کیلومتر دوم و برای باقی مسیر تا 22 کیلومتر، هزینه ای برابر با 5 یوان چین (معادل 4,200 تومان) خواهد داشت. توجه داشته باشید که کودکانی که قدشان از 1 متر و 3 سانتیمتر کمتر است اجازه ورود به مترو را ندارند و بلیت مترو پس از یک روز باطل می شود.

اتوبوس: نزدیک به 29،515 اتوبوس در 1200 مسیر در پکن وجود دارند که بعضی از آن ها هنگام شب و برخی دیگر در طول روز، مسافران را به مقصدهای شان می رسانند. اتوبوس ها نیز در پکن به وفور استفاده می شوند و اگر شما هم علاقه مندید که سوار بر آن ها شوید می توانید هزینه شان را هم به صورت نقدی و هم با کارت های هوشمند پرداخت کنید. خوب است بدانید در صورتی که از کارت یکتانگ استفاده کنید، تخفیفی 60 درصدی به شما تعلق می گیرد. اگر بخواهید برای اتوبوس پکن از کارت یکتانگ استفاده کنید هزینه ها برای شما از 1 یوان چین (معادل 840 تومان) شروع می شود و در غیر این صورت هزینه ها از 2 یوان چین (معادل 1,680 تومان) خواهند بود. هزینه بلیت اتوبوس ها نیز بر حسب مسافت محاسبه می شود.

تاکسی: اگر علاقه مندید که از این وسیله استفاده کنید باید بدانید که روی آن ها پرچم چین به چشم می خورد و همه نرخ خاصی دارند. خوب است بدانید ورودی تاکسی های پکن برابر با 13 یوان چین (معادل 10,920 تومان) است و این وسایل به ازای هر 1 کیلومتر 2.30 یوان چین (معادل 1,932 تومان) دریافت می کنند، بنابراین وسیله ای گران به شمار می آیند.

در زیر هزینه تاکسی را در مسافت های مختلف می بینید:

فاصله (کیلومتر)هزینه حدودی
5 کیلومتر24.5 یوان چین (معادل 20,580 تومان)
10 کیلومتر36 یوان چین (معادل 30,240 تومان)
20 کیلومتر59 یوان چین (معادل 49,560 تومان)
30 کیلومتر82 یوان چین (معادل 68,880 تومان)

اغلب گردشگران مسیر فرودگاه بین المللی پکن تا مرکز شهر را با تاکسی طی می کنند و برای این مسیر باید در حدود 500 یوان چین (معادل 420,000 تومان) تا 600 یوان چین (معادل 504,000 تومان) هزینه کنند. همان طور که احتمالا می دانید تاکسی های فرودگاه نرخ متفاوتی از تاکسی های شهری دارند.

ریکشا: از جمله وسایل نقلیه ای که در کشورهای آسیای شرقی به چشم می خورند ریکشاها هستند. قدیم ترها این وسیله های شبیه به گاری، توسط انسان کشیده می شدند؛ اما امروزه ریکشاها در واقع سه چرخه هایی بزرگ هستند که در قسمت پشت به چیزی شبیه به کالسکه مجهزند. جالب این که اغلب رانندگان ریکشا می توانند به راحتی به زبان انگلیسی صحبت کنند. هزینه استفاده از این وسیله ها برای حدود 30 دقیقه 20 یوان چین (معادل 16,800 تومان) تا 30 یوان چین (معادل 25,200 تومان) هستند. پیشنهاد می کنیم در طی سفرتان برای یک بار هم که شده سوار شدن بر ریکشاها را تجربه کنید.

هزینه های اقامت در پکن

طبیعی است که کلان شهری توریستی مانند پکن، اقامتگاه های مختلف و متنوعی درون خودش جای داده باشد. در این جا با انواع اقامتگاه ها و طیف هزینه اقامت در آن ها آشنا می شویم:

هتل ها: انواعی از هتل های لوکس 5 ستاره تا هتل های مقتصدانه و 1 ستاره در شهر پکن به چشم می خورد.

++ طیف هزینه هر نوع هتل در هر شب ارایه شده است.

  • هتل های 2 ستاره: بین 120 یوان چین (معادل 100,800 تومان) تا 805 یوان چین (معادل 676,200 تومان)
  • هتل های 3 ستاره: بین 85 یوان چین (معادل 71,400 تومان) تا 1500 یوان چین (معادل 1,260,000 تومان)
  • هتل های 4 ستاره: بین 260 یوان چین (معادل 218,400 تومان) تا 2600 یوان چین (معادل 2,184,000 تومان)
  • هتل های 5 ستاره: بین 1350 یوان چین (معادل 1,134,000 تومان) تا 2900 یوان چین (معادل 2,436,000 تومان)

آپارتمان: هزینه ‌ها بسته به محل آپارتمان، تعداد اتاق‌ها، فاصله تا مرکز شهر و امکانات آن متفاوت است. در شهر پکن بیش از 200 آپارتمان به چشم می خورد که از اقامتگاه هایی لوکس تا محلی مناسب متفاوت اند.

هزینه آپارتمان های شهر پکن از شبی 90 یوان چین (معادل 75,600 تومان) تا 2500 یوان چین (معادل 2,100,000 تومان) متفاوت است.

هاستل و مهمان خانه: بیش از 200 هاستل در شهر پکن وجود دارد که هزینه آن ها بین 55 یوان چین (معادل 46,200 تومان) تا 165 یوان چین (معادل 138,600 تومان) متفاوت است.

هزینه‌ های خوراک در پکن

می توانید در طول اقامت در پکن به رستوران های متنوع شهر مراجعه کنید و یا با تهیه محصولات و مواد غذایی، از هزینه های سفر خود بکاهید. در این جا به بررسی هزینه های این دو گزینه پرداخته ایم:

رستوران و فست فود: طیف متنوعی از رستوران‌های لوکس، معمولی، فست فودها و کافه ها در شهر پکن پیش روی شماست. در زیر متوسط هزینه برای هر مکان ذکر شده است.

رستوران های ارزان قیمت: حدود 20 یوان چین (معادل 16,800 تومان) تا 40 یوان چین (معادل 33,600 تومان)

رستوران متوسط قیمت: حدود 50 یوان چین (معادل 42,000 تومان) تا 100 یوان چین (معادل 84,000 تومان)

فست فودهای زنجیره ای مانند مک دونالد و یا فست فودهای مشابه: حدود 25 یوان چین (معادل 21,000 تومان) تا 35 یوان چین (معادل 29,400 تومان)

خوراکی های لازم:

نان (500 گرمی): حدود 11 یوان چین (معادل 9,240 تومان)

شیر (1 لیتر): 11 یوان چین (معادل 9,240 تومان)

برنج سفید (کیلویی): حدود 7 یوان چین (معادل 5,880 تومان)

جوجه بی استخوان (1 کیلو): حدود 23 یوان چین (معادل 19,320 تومان)

گوشت قرمز (1 کیلو): حدود 68 یوان چین (معادل 57,120 تومان)

تخم مرغ 12 عددی: 12.50 یوان چین (معادل 10,500 تومان)

یک بطری آب 1.5 لیتری: حدود 4 یوان چین (معادل 3,360 تومان)

میوه و سبزیجات (1 کیلوگرم):

گوجه فرنگی: حدود 7.5 یوان چین (معادل 6,300 تومان)

پیاز: حدود 5.5 یوان چین (معادل 4,620 تومان)

سیب زمینی: حدود 5 یوان چین (معادل 4,200 تومان)

کاهو: حدود 5 یوان چین (معادل 4,200 تومان)

سیب: حدود 10 یوان چین (معادل 8,400 تومان)

موز: حدود 8 یوان چین (معادل 6,720 تومان)

پرتقال: حدود 11 یوان چین (معادل 9,240 تومان)

هزینه های تفریح در پکن

در این جا با هزینه ورودی جاذبه های مشهور پکن آشنا می شویم:

1) شهر ممنوعه | Forbidden City: بسته به زمان بازدید بین 40 یوان چین (معادل 33,600 تومان) تا 60 یوان چین (معادل 50,400 تومان)

2) دیوار بزرگ چین: بسته به زمان بازدید بین 60 یوان چین (معادل 50,400 تومان) تا 80 یوان چین (معادل 67,200 تومان)

3) قصر تابستانه | Summer Palace: بسته به زمان بازدید بین 20 یوان چین (معادل 16,800 تومان) تا 30 یوان چین (معادل 25,200 تومان)

4) میدان تیان‌آنمن | Tiananmen Square: برابر با 15 یوان چین (معادل 12,600 تومان)

5) معبد آسمان | Temple of Heaven: بسته به زمان بازدید بین 10 یوان چین (معادل 8,400 تومان) تا 15 یوان چین (معادل 12,600 تومان)

6) شهربازی هپی ولی پکن | Happy Valley Beijing: برابر با 260 یوان چین (معادل 218,400 تومان)

7) پارک فرگرنت هیلز | Fragrant Hills Park: بسته به زمان بازدید بین 5 یوان چین (معادل 4,200 تومان) تا 10 یوان چین (معادل 8,400 تومان)

8) معبد لاما | Lama Temple: برابر با 40 یوان چین (معادل 33,600 تومان)

9) باغ گیاهشناسی پکن: بین 5 یوان چین (معادل 4,200 تومان) تا 10 یوان چین (معادل 8,400 تومان)

10) آکواریوم پکن | Beijing Aquarium: بین 60 یوان چین (معادل 50,400 تومان) تا 120 یوان چین (معادل 100,800 تومان)

11) باغ وحش پکن | Beijing Zoo: بین 10 یوان چین (معادل 8,400 تومان) تا 15 یوان چین (معادل 12,600 تومان)

12) شهربازی شیجینگشان | Shijingshan Amusement Park: برابر با 200 یوان چین (معادل 168,000 تومان)

13) پارک جینگشان | Jingshan Park: برابر با 2 یوان چین (معادل 1,680 تومان)

14) موزه اقوام چین | China Ethnic Museum: برابر با 60 یوان چین (معادل 50,400 تومان)

15) پارک بیجینگ ورلد | Beijing World Park: برابر با 2 یوان چین (معادل 1,680 تومان)

هزینه‌های سوغاتی و پوشاک در پکن

کشور کهن چین نیز مانند دیگر کشورها سوغات و صنایع دستی مخصوص به خودش را دارد که از آن جمله می توان به ظروف میناکاری چینی، چای گل یاس، کلاه های چینی شنگشی فو، پوشاک سنتی چینی، گره های جانگو، پوسترهای پکن قدیم، ماسک های اپرای پکینگ و ... اشاره کرد.

از آن جا که معمولا برای صنایع دستی نمی توان هزینه مشخصی را ارایه داد و تنها حرفه ای ها می توانند قیمت واقعی و یا منصفانه تر آن را تشخیص دهند. برای آن که بتوانید در خرید سوغاتی خود در بازارهای محلی موفق تر عمل کنید، پیشنهاد می شود این مقاله آموزشی را بخوانید:

پوشاک: قیمت پوشاکِ برند و غیر برند پکن در اغلب موارد گران تر از موارد مشابه در شهر تهران است.

هزینه یک شلوار جین برند حدود 380 یوان چین (معادل 319,200 تومان)

یک پیراهن زنانه با برند زارا یا اچ اند ام حدود 255 یوان چین (معادل 214,200 تومان)

یک جفت کفش نایک حدود 630 یوان چین (معادل 529,200 تومان)

یک جفت کفش چرم مردانه حدود 635 یوان چین (معادل 533,400 تومان)

6- هزینه سرویس موبایل در چین

نرخ مکالمه موبایلی در کشور چین دو برابر ایران بوده و برای هر یک دقیقه برابر با 0.28 یوان چین (معادل 235 تومان) است. به هر حال اگر قرار باشد که مکالمه تلفنی زیادی در طی سفرتان به چین داشته باشید، خرید یک سیمکارت چینی به صرفه تر از استفاده از رومینگ اپراتورهای داخلی خواهد بود. از جمله اپراتورهای مهم تلفن همراه چین می توان به چاینا موبایل (China Mobile)، چاینا تلکام (China Telecom) و چاینا یونیکام (China Unicom) اشاره کرد. هر سه این سیمکارت ها برای استفاده در طی اقامت در پکن گزینه های خوبی محسوب می شوند و هزینه های مکالمه مشابهی دارند. برای خرید این سیمکارت ها می توانید به صورت اینترنتی اقدام کنید.

اگر به هر دلیلی خواستید از سیمکارت های ایرانی خود استفاده کنید، بهتر است از هزینه رومینگ این سیمکارت ها اطلاع داشته باشید.

++ هزینه های زیر برای هر یک دقیقه و به تومان ارائه شده اند.

نوع ارتباطهمراه اول با China Mobileهمراه اول با China Unicomایرانسل با China Mobile
مکالمه داخلی3,6001,5002,000
مکالمه با ایران10,9001,5003,000
دریافت مکالمه3,7001,0002,000
ارسال پیامک1,7005001,000
اینترنت (هر مگابایت)1,500

امنیت در طی سفر به پکن

خوب است بدانید که کشور چین از لحاظ شاخص های جهانی صلح و امنیت در رده 116ام قرار گرفته و به این ترتیب از کشورهایی چون میانمار، جیبوتی، برزیل، ارمنستان و آمریکا پایین تر است و بالاتر از کشورهایی چون تاجیکستان، ترکمنستان، تایلند و ایران قرار دارد. البته از آن جا که تنها بررسی این شاخص به ما دید درستی از میزان امنیت کشور چین و شهر پکن نمی دهد، نگاهی دقیق تر به آمار و ارقام میان جرم و خلاف های این پایتخت می اندازیم.

هنگامی که میزان امنیت کلانهشر چین را با شهر وسیعی چون تهران مقایسه می کنیم، شباهت های بسیاری خواهیم دید و اعداد و ارقام تفاوت آن چنانی با یکدیگر ندارند. به طور مثال امنیت پیاده روی به تنهایی در روزهای پکن همان قدر بالاست که امنیت پیاده روی تنهایی در روزهای تهران. همچنین همان قدر که شب های تهران برای پیاده روی تنهایی امنیت ندارد، این موضوع نیز درباره پکن صدق می کند. به این ترتیب توصیه می کنیم که برای گشت و گذار و گردش در شهر خود برنامه ریزی زمانی را رعایت کنید و صرف این که گردشگر هستید و فردا لازم نیست سر کار بروید، تا دیروقت تنها در خیابان ها نمانید.

همچنین این را در نظر داشته باشید که پکن شهری شلوغ و گردشگرپذیر است و طبیعتا همه نوع آدمی در این کلانهشر به چشم می خورد، پس مراقب پول ها و اموال گرانقیمت خود باشید و آن ها را در دید عموم قرار ندهید. همچنین تمام نکات ایمنی را رعایت کنید و از گردش به تنهایی در ساعات خلوت و در مناطق کم رفت و آمد شهر بپرهیزید.

بهترین فصل سفر به پکن

آب و هوا به طور کلی در پکن معتدل است و می توان در آن چهار فصل را مشاهده کرد. در این شهر در تمام اوقات سال اختلاف دمای قابل توجهی بین شب و روز وجود دارد.

بهار در پکن: بهار در پکن از مارس تا می (اواسط اسفند تا اواسط اردیبهشت) است. وضعیت دمای هوا در بهار یکسان نیست و شاید یک روز کاملا گرم و روز دیگر سرد باشد. نکته قابل ملاحظه درباره پکن در این فصل، وجود گرد و غبار در هواست به همین خاطر سفر در این زمان به افرادی که دارای حساسیت های فصلی یا بیماری های قلبی و تنفسی هستند، پیشنهاد نمی شود. بهار در این شهر با شکوفه های رنگارنگش شناخته می شود که چهره متفاوتی به شهر می بخشد.

تابستان در پکن: تابستان در پکن از ماه جون تا آگوست (اواسط خرداد تا اواسط مرداد) است. این فصل در شهر پکن بسیار گرم با آفتاب سوزان است و به گردشگران پیشنهاد می شود که هنگام ظهر بیرون نروند تا دچار آفتاب زدگی نشوند. اگر در تابستان به پکن می روید حتما با خود کرم ضد آفتاب و چتر همراه داشته باشید.

پاییز در پکن: پاییز در پکن از سپتامبر تا نوامبر (10 شهریور تا 10 آبان) است. پاییز زیباترین فصل در پکن به شمار می آید و با برگ های رنگارنگ درختانش از شهرنشینان پذیرایی می کند.

زمستان در پکن: زمستان در این شهر از دسامبر تا فوریه (10 آذر تا اواخر بهمن) ادامه دارد و میانگین دمای این فصل حدود 0 درجه سانتیگراد است. زمستان های پکن همیشه هوایی سرد و خشک دارند.

انتشار: 14 فروردین 1397 بروزرسانی: 22 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 2

به "سفر به پکن چین چقدر هزینه دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به پکن چین چقدر هزینه دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید