هشدار صدر به نمایندگان مجلس عراق درباره دولت جدید

به گزارش دانشنامه آریایی، رهبر جریان الصدر در عراق هشدار که اگر جلسه مجلس در هفته جاری برگزار نشود و چنانچه انتخاب اعضای کابینه بی طرفانه نباشد، از مردم خواهد خواست که میلیونی به خیابان ها بریزند.

هشدار صدر به نمایندگان مجلس عراق درباره دولت جدید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مقتدی صدر رهبر جریان الصدر امروز (شنبه)، در حساب توییتریش به نمایندگان مجلس هشدار داد.

او در تویترش نوشت که اگر جلسه انتخاب اعضای کابینه در هفته جاری برگزار نگردد و چنانچه انتخاب اعضای کابینه به صورت بی طرفانه صورت نگیرد، این مسئله ایجاب خواهد که مردم به صورت میلیونی به خیابان ها بیایند.

رهبر جریان الصدر در این خصوص گفت: ما هم به عنوان یکی از مردم مظلوم عراق، به برگزاری جلسه مجلس برای رای اعتماد دادن به کابینه ای که دنبال سهم خواهی نیست، چشم دوخته ایم.

مقتدی صدر در ادامه بیان نمود: اولین وظیفه [کابینه] باید تعیین کردن زمان، فراهم کردن فضا برای انتخابات زودهنگام وبی طرفانه و برپایه آرمان های مردم، محاکمه فاسدان، قاتلان تظاهرات کنندگان مسالمت جو، محافظت از انقلابیان مسالمت جو و همچنین کوشش در راستای [تثبیت] حاکیمت عراق باشد.

رهبر جریان الصدر هشدار داد: اگر جلسه طی این هفته برگزار نگردد و چنانچه این جلسه برگزار گردد و به کابینه عراقی و بی طرف رای داده نگردد و در صورتی که کابینه هم سو با آرمان های مرجعیت و مردم [عراق] نباشد، این مسئله ایجاب می نماید که [مردم] به صورت میلیونی و بدون یدک کشیدن عنوان هیچ طرفی به خیابان ها بیایند و سپس این تظاهرات را به منطقه سبز بکشانند تا به کمک خداوند بدین صورت برای نجات عراق از دست فاسدان، فرقه گرایان و نژادپرستان فشار بیاورند.

کشور عراق مدتی است که درگیر انتخاب اعضای کابینه وزراست. محمد توفیق علاوی یازدهم بهمن ما از سوی برهم صالح، رئیس جمهوری عراق، مأمور به تشکیل کابینه شد. او هفته گذشته از مجلس عراق درخواست کرد روزهای یکشنبه یا دوشنبه برای رأی به کابینه اش جلسه ای فوق العاده تشکیل دهد اما با این حال، او هنوز اسامی وزرای کابینه خود را اعلام نکرده و قرار است شنبه (امروز) این اسامی اعلام شوند (جزئیات بیشتر).

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 918

به "هشدار صدر به نمایندگان مجلس عراق درباره دولت جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار صدر به نمایندگان مجلس عراق درباره دولت جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید