کاتاپولت نویس؛ نیوزیلند ماجراجویانه تر از هر وقت دیگر

به گزارش دانشنامه آریایی، نیوزیلند، مرکز دنیا از لحاظ گردشگری ماجراجویانه، هیجان انگیزتر از گذشته شد.

کاتاپولت نویس؛ نیوزیلند ماجراجویانه تر از هر وقت دیگر

سرزمین هابیت ها و مکان ایده آل برای چتربازی، جایگاه خود را در صنعت گردشگری ماجراجویانه تقویت کرد و یک تیروکمان انسانی را به مجموعه جاذبه های ماجراجویانه خود افزود. دره نویس (Nevis Valley) در جزیره جنوبی نیوزیلند در نزدیکی کوئینستاون، خانه نخستین پرش جامپی تجاری در دنیا، اکنون میزبان یکی دیگر از رویاهای دوستداران بازی های هیجان انگیز است: کاتاپولت نویس (The Nevis Catapult).

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که نوعی از افرادی هستید که معتقدید که بانجی جامپینگ به مقدار کافی هیجان انگیز نیست، کاتاپولت برترین راهی است که می توانید تا سر حد جنون، هیجان را تجربه کنید. کاتاپولت به هیچ وجه شبیه پرش با جامپی نیست که یک سقوط آزاد و برگشت های ارتجاعی به سمت بالا است، بلکه در این نوع تفریح، یک فرد به صورت مستقیم پرتاب می گردد؛ به عبارت دقیق تر، فرد را در ارتقاع 145 به شدت و به سمت جلو متری پرتاب می نمایند.

به گفته شرکت AJ Hackett Bungy، شرکتی که کاتاپولت نویس را راه اندازی نموده است، افراد شجاعی که این وسیله تفریح نو را امتحان نموده اند، تنها در عرض 1.5 ثانیه به سرعتی در حدود 100 کیلومتر در ساعت می رسند. به طور کلی، این تجربه سه یا چهار دقیقه بیشتر طول نمی کشد که این زمان بستگی به شتاب پرتاب دارد.

مسافرانی که علاقه مند به شرکت در این تجربه هستند، تنها در صورت استفاده از اتومبیل های AJ Hackett می توانند حق ورود به این ناحیه دور افتاده از دره نویس را به دست بیاورند تا در نهایت، مجهز به کمربند و کلاه ایمنی، پا به سفری هیجان انگیز بگذارند.

افتتاح رسمی این امکانات بعد از سه دهه برنامه ریزی و توسعه به وسیله گروه AJ Hackett Bungy محقق شد. هنری ون اسچ، یکی از بنیانگذاران این مجموعه در اعلامیه ای گفته است:

از اینکه اینجا هستم، بسیار هیجان زده ام. بعد از سال ها کار روی این ایده، امروز از کاتاپولت در پیش چشم دنیایان پرده برداری می کنم. احساس بی نظیری دارم و حتی شگفت زده هستم. این احساس، مثل هیچ احساس دیگری نیست.

ون اسچ، در حضور مهمان های ویژه و رسانه ها، به طور رسمی این کاتاپولت را افتتاح کرد و به عنوان اولین فرد، با استفاده از این دستگاه به بیرون پرتاب شد.

کاتابولت نویس، روی یک سکو و در میان مجموعه ای از کابل ها و در کنار یک تفریح هیجان انگیز دیگر، تاب نویس (Nevis Swing) قرار گرفته است. آن ترکیبی از ارتفاع، پرواز، سرعت، ترس و قرقره هایی با سرعت بالا با قابلیت تنظیم سفارشی است که طی چندین سال تحقیق و پژوهش به وسیله تیم پیشرفته است.

وان اسچ درباره شکل گیری این ایده گفت که زمانی این ایده به فکر او رسید که در دهه 1980 به همراه دوستی که بعدها با همکاری هم Aj Hackett را پایه گذاری کردند، به فرانسه مسافرت نموده بود. او می گوید:

در سال 1988، بانجی را به دنیا معرفی کردیم و نیوزیلند را به نقشه ی دنیای گردشگری ماجراجویی وارد کردیم. 30 سال بعد، در کمال شگفتی همچنان در حال درنوردیدن مرزهای دنیای هستیم.

استفان انگلند-هال، مدیر اجرایی گردشگری نیوزیلند، می گوید:

هرگز نمی توان کاری مانند این را بدون ترکیب خلاقیت، جسارت، دیوانگی محض و البته، سال ها کار مهندسی، طراحی و آزمایش انجام داد.

منبع: کجارو / traveldailymedia.com / travelandtourworld.com
انتشار: 3 اسفند 1400 بروزرسانی: 3 اسفند 1400 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 2099

به "کاتاپولت نویس؛ نیوزیلند ماجراجویانه تر از هر وقت دیگر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاتاپولت نویس؛ نیوزیلند ماجراجویانه تر از هر وقت دیگر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید