تور بمبئی: گرمای بی سابقه در هند و پاکستان

به گزارش دانشنامه آریایی، موج گرمای بی سابقه ای در هند و پاکستان در حال رخ دادن است و باعث قطع برق و کمبود آب برای میلیون ها نفر شده است که انتظار می رود در آینده با گرمای شدیدتری روبرو شوند.

تور بمبئی: گرمای بی سابقه در هند و پاکستان

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور بمبئی ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران، براساس اعلام سازمان هواشناسی هند، دمای هوا در دهلی نو روز پنجشنبه به 46 درجه سانتیگراد نزدیک شد و انتظار می رود این موج گرمای شدید پنج روز دیگر در شمال غرب و مرکز هند تا خاتمه هفته در شرق ادامه داشته باشد.

دارا سینگ، 65 ساله، که از سال 1978 یک مغازه کوچک در دهلی نو دارد، می گوید: این اولین بار است که چنین گرمایی را در ماه آوریل می بینم.

در استان های راجستان، گجرات و آندراپرادش به علت کمبود زغال سنگ به جیره بندی برق در کارخانه ها متوسل شده اند تا مصرف را کاهش دهند.

چندین منطقه در کشور 1.4 میلیارد نفری کاهش عرضه آب را گزارش دادند که تا بارندگی های موسمی سالانه در ژوئن و جولای بدتر خواهد شد.

در ماه مارس، دمای دهلی نو به 40.1 درجه سانتیگراد رسید که بالاترین درجه حرارت در آن ماه از سال 1946 بود.

امواج گرما از سال 2010 تا به امروز بیش از 6500 نفر را در هند کشته است. دانشمندان می گویند که به علت تغییرات آب و هوایی، این امواج شدیدتر هستند.

مریم زکریا از مؤسسه گرانتهام در امپریال کالج لندن می گوید: با تغییرات آب و هوایی، هند احتمالا دما های بالاتری را تجربه خواهد نمود.

او اضافه نمود: اکنون می توانیم به طور میانه هر چهار سال یک بار انتظار چنین دمای بالایی را داشته باشیم.

به گفته هواشناسی پاکستان، این کشور نیز روز پنجشنبه متحمل گرمای شدید شد و انتظار می رود که موج گرما تا هفته آینده ادامه داشته باشد و دمای هوا در منطقه ها روستایی سند به 48 درجه برسد.

منبع: فرارو
انتشار: 8 تیر 1401 بروزرسانی: 8 تیر 1401 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 2209

به "تور بمبئی: گرمای بی سابقه در هند و پاکستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور بمبئی: گرمای بی سابقه در هند و پاکستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید