10 غذای معروف ایتالیایی

به گزارش دانشنامه آریایی، هنگام سفر به ایتالیا حتماً این غذاها را در لیست خود قرار دهید

انتخاب تنها 10 غذای برتر از ایتالیا واقعاً غیرممکن به نظر می رسد. بخصوص اینکه ایتالیا یکی از کشورهایی هست که بهترین غذاها را در جهان دارند. غذای ایتالیایی سراسر طعم و مزه های جذاب و از منطقه ای به منطقه دیگر در ایتالیا متفاوت است. در شمال ایتالیا بیشتر غذاهایی ساده و محلی خواهید یافت، درحالی که در جنوب آن غذاها سبک و تازه تر هستند. در ایتالیا هم غذاهای دریایی خوبی خواهید یافت، هم غذاهایی گوشتی و صد البته انواع پاستاهای لذیذ. اگر به ایتالیا سفر کنید، علاوه بر جاذبه های تاریخی فراوان، غذاهای مختلفی هم هستند که باید آن ها را کشف کنید. با این حال، خبرنگاران 10 مورد از معروف ترین و خوش مزه ترین غذاهایی که در سفر به ایتالیا حتماً باید بخورید را معرفی می نماید.

10 غذای معروف ایتالیایی

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

1. پیتزا مارگاریتا (Pizza Margherita)

وقتی حرف از غذای ایتالیایی می گردد، همه ما به یاد پیتزا می افتیم. پس اولین گزینه شاید بسیار بدیهی باشد: پیتزا مارگاریتا معروف ایتالیا. این پیتزا برای اولین بار توسط پینزا پز معروف، رافائل اسپوزینو، و برای ملکه مارگاریتا تهیه شد. پیتزا مارگاریتا سه عنصر اصلی دارد. ریحان، گوجه و پنیر ماتسرلا. همانند خیلی از غذاهای ایتالیایی دیگر، سادگی این پیتزا باعث لذیذ شدن آن می گردد.

2. چیتی (اسنک های کوچک ونیزی) (Cichetti)

شاید از میان انواع نام های غذای ایتالیایی که می شناسید، نام اسنک های ونیزی تاحالا به گوشتان نخورده باشد. طعم اصلی این اسنک های کوچک به سبزی های فصلی تازه و غذاهای دریایی تازه است و می تواند هم ظاهری ساده و هم رنگارنگ و زیبا داشته باشد. این غذا را می توانید در کافه های کوچک شهر ونیز تهیه کنید که Bàcari نام دارند و طعم اصیلی از ونیز ایتالیا را بچشید.

3. ریزیتو اسکامپی و لیمو (Risotto Scampi e Limone)

این غذای ایتالیایی شاید چندان مشهور نباشد، اما هنگام سفر به سواحل آمالفی ایتالیا حتماً باید آن را تجربه کنید. این محله به خاطر لیمو های بزرگ و آبدارش مشهور است و سرآشپزهای آمالفی از این لیموها در غذاهای محلی خود استفاده می نمایند. طعم لیموی و میگو تازه باعث می گردد که ریزیتو اسکامپی غذایی عالی برای روزهای گرم تابستان باشد.

4. بیستکا الا فیورنتینا (Bistecca alla Fiorentina)

اگر به یک غذای ایتالیایی گوشتی علاقه بیشتری دارید، پس حتماً باید Bistecca alla Fiorentina را تجربه کنید. این صبحانه سنتی فلورنسی را تقریباً در منوی تمامی رستوران های فلورنس می توانید پیدا کنید. طعم اصیل و اصلی این غذا وقتی است که گوشت کمی را روی زغال سنگ داغ بپزند ولی همچنان کمی خام باشد.

5. پارمیگینا ملانزین (Parmigiana Melanzane)

این غذا در واقع بادمجان پخته شده با گوجه و پنیر است، پس انتخابی عالی برای گیاه خواران خواهد بود. پارمیگینا ملانزین در اصل برای مناطق جنوبی ایتالیا است، ولی امروزه آن را در تمامی نقاط این کشور می توانید تهیه کنید. اگر بادمجان دوست ندارید، جالب است بدانید که این غذای پنیری با کدو سبز هم تهیه می گردد و شاید بیشتر باب میل شما باشد.

6. اورکتیتی با کلم بروکلی (Orecchiette con Broccoli di Rape)

اورکتیتی نوعی پاستا قدیمی از منطقه پولیا ایتالیا است. تهیه این نوع پاستا شاید در سایر بخش های این کشور چندان آسان نباشد. همانند سایر غذاهای ایتالیایی، طعم اصلی این غذا به تازگی مواد تشکیل دهنده آن است. بنابراین، از آنجایی که فصل بروکلی پاییز است، خوردن این غذا را در ماه های سرد سال بیشتر توصیه می کنیم.

7. قارچ پورچینی و پاستا تروفل مشکی (Funghi Porcini con Pasta al Tartufo Nero)

تروفل ها در ماه های اکتبر و نوامبر در منطقه توسکانی ایتالیا به وفور یافت می شوند و در اکثر رستوران ها هم می توانید آن ها را سفارش دهید. بنابراین اگر قصد تجربه این غذا را دارید، حتماً آن را با قارچ های پورچینی و پارستا تروفل مشکی امتحان کنید!

8. اسپاگتی با عصاره کالتفیش(Spaghetti al Nero di Seppia)

این غذای ایتالیایی شاید برای شما عجیب باشد، اما اگر قصد امتحان کردن نوعی پاستا متفاوت را دارید، گزینه خوبی برای شما خواهد بود. این جوهر سیاه توسط موجودی نرم تن به نام مولوسک آزاد می گردد و سپس آن را به دورن پاستا شما تزریق مینمایند! این غذا اصالتاً برای منطقه سیلسی ایتالیا است و مصرف آن اعتیادآور است!

9. تیرامیسو (Tiramisu)

تا به این جای لیست غذای ایتالیایی شیرین به شما معرفی نکرده بودیم. ولی گزینه نهم به تیرامیسو تعلق دارد که غذایی بسیار محبوب و معروف در سراسر دنیا است. اگرچه در هر کشور و رستورانی شاید بتوانید تیرامیسو را سفارش دهید، ولی کیفیت هیچ کدام از آن ها به تیرامیسوهای ایتالیا نمی رسد. گفته می گردد که تیرامیسو متعلق به منطقه ونتو ایتالیا است، ولی به شما تضمین می کنیم که از خوردن تیرامیسو در هر بخشی از ایتالیا پشیمان نخواهید شد.

10. کانولی (دسر پاستایی سیسیلی) (Cannoli )

این دسر یکی دیگر از معروف ترین غذاهای سیلیسی و یکی دیگر از غذاهایی است که هنگام سفر به ایتالیا حتماً باید آن را امتحان کنید. معنای تحت الفظی آن لوله های کوچک است و این پوسته های ترد پر از ریکوتا (نوعی پنیر بی نمک ایتالیایی) می شوند.

منبع: bucketlistjourney.net

منبع: الی گشت
انتشار: 22 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 542

به "10 غذای معروف ایتالیایی" امتیاز دهید

13 کاربر به "10 غذای معروف ایتالیایی" امتیاز داده اند | 4.9 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 غذای معروف ایتالیایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید