شکم گردی خوشمزه در تایلند!

به گزارش دانشنامه آریایی، غذاهای معروف تایلندی

یکی از راه خوشمزه برای شناخت یک کشور و آشنایی با فرهنگ آنها شکم گردی است. تا می توانید به رستوران ها و کافه های مقصدتان بروید و منوهای مختلف را تجربه کنید. غذاهای بومی و محلی را میل کنید و دستور غذایتان را از آشپز بپرسید. برای بیشتر ما کمی سخت است بتوانیم غذایی که تا به حال تجربه نکردیم را به عنوان یک وعده ناهار در روزی پر از گشت وگذار تجربه کنیم. اما ریسک کنید و شک نکنید با دنیای جدیدی از طعم ها روبرو می شوید.

شکم گردی خوشمزه در تایلند!

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

یکی از شکم گردی های دلچسب جهان در تایلند است. با اینکه این کشور مملو از فست فود است اما خبرنگاران به شما توصیه می نماید در سفر به تایلند رفتن به رستوران های بومی را انتخاب کنید؛ چرا که فست فود را در شهر خودتان نیز می توانید تجربه کنید. شما در پاتایا، بانکوک، پوکت و همه شهرهای این کشور با جهانی رنگارنگی از غذاها روبرو خواهید شد. اگر در تایلند مردمی را دیدید که در خیابان گوشه ای ایستاده و مشغول صرف غذا هستند تعجب نکنید، این کار در میان تایلندی ها مرسوم است. به همین دلیل خیابان ها تایلند مملو از غذافروشی است.

شاید شما هم شایعاتی مبنی بر بدمزه بودن غذاهای تایلندی و عجیب بودن آنها شنیدید. می گویند تایلندی ها غذاهایشان از حشرات است، چیزهایی که ما حتی تصورش را هم نمی کنیم، می خورند و می فروشند. اما باید بدانید اینها تنها قسمت کوچکی از آداب غذایی مخصوص آنهاست و هر فرهنگی در جهان آداب غذایی خاص خودش را دارد. مثلا شاید اگر به مسافری که از ایتالیا آمده بگویید ما کله پاچه می خوریم تعجب کند. پس سخت نگیرید، به جای آن در مقصدتان بگردید و تا می توانید مزه های مختلف را تجربه کنید. بیشتر غذاهای تایلندی از مواد اولیه خوشمزه از جمله برنج، مرغ، گوشت گاو، اردک، ماهی، سبزی های مختلف، ادویه های متنوع و …تهیه می شوند.

تایلندی ها به بهداشت شخصی و غذایی خود بسیار اهمیت می دهند. آنها در ظاهری مرتب با مواد اولیه کاملا بهداشتی و ادویه های خوش طعم بو برایتان بهترین ها را درست می نمایند. گرچه ما توصیه می کنیم در کشورهای جنوب شرق آسیا کمتر از فروشنده های خیابانی غذا خریداری کنید و نشستن در یک رستوران محلی را انتخاب نمایید. در ضمن در این رستوران ها با وجود منوی انگلیسی به راحتی می توانید غذایتان را سفارش دهید.

با ما باشید تا در ادامه با غذاهای تایلند دلی از عزا در بیاوریم.

نودل سرخ شده

رشته های نواری سفیدرنگ نودل با طعم های مختلف! این نودل ها با سس های مختلف سرخ می شوند و البته خوب است بدانید در تایلند این رشته ها متنوع هستند: بلند و کوتاه، تخم مرغی، برنجی، خشک و نرم… بعد از پخت هم شما انتخاب های زیادی دارید. می توانید آنها را همراه با گوشت مرغ، گاو، میگو و… سفارش دهید.

تام یام گونگ Tom Yam Goong

اگر اهل ادویه و غذایی معطر هستید سراغ این غذا بروید. غذایی که از گیاهان معطر فراوان، موسیر، فلفل چیلی، میگو، سس ماهی و قارچ طبخ می گردد و تجربه جالبی از غذاهای تایلندی برایتان به جا می گذارد.

سوپ مرغ و کاری سبز Geng Kheaw Wat Gai

در تایلند جهانیی از سوپ های متنوع و مزه های تند و ترش در انتظار شماست. سوپ های دریایی، سوپ هایی از مرغ و گوشت با ادویه های خوش طعم! بعضی تند و ممل از سبزی های مختلف، بعضی ترش و دلچسب. یکی از سوپ های معروف کشور لبخندها سوپ مرغ و کاری سبز است. این غذا ترکیبی از پودر کاری سبز تند، شیر نارگیل و مرغ است، غدایی مقوی و خوشمزه.

تام خا گای Tom Kha Gai

تام خا گای دوست داشتنی! سوپی که از مرغ آب پز شده، زنجفیل، شیر نارگیل و ادویه جات تهیه می گردد.

ماسامان کاری Massaman Curry

این غذا با ترکیبی از شیره نارگیل، سیب زمینی، بادام زمینی بو داده، شکر، دارچین، تمر هندی و گوشت طبخ می گردد. معمولا ماسامان کاری را با برنج میل می نمایند.

مرغ و بادام زمینی Gai Med Ma Moung

بادام زمینی را بو می دهند و سس شیرین سویا، عسل، سیر، فلفل چیلی با مرغ و ادویه جات وسوسه تان می نمایند. این غذا محبوب بسیاری از تایلندی ها است.

سوم تام Som Tom

مواد اولیه این غذا میوه ای به نام پاپایا است که زمانی تنها در شمال شرق تایلند طبخ می شد اما اکنون در سراسر تایلند با کمی تغییرات پخت می گردد. این غذا با میوه خرد شده پاپایا، مرغ، برنج، گوجه فرنگی به همراه ادویه جات پخته می گردد و طعم ترش و شیرین دارد.

کباب های تایلندی

در تایلند انواع گوشت های کبابی و محصولات دریایی به سیخ های چوبی کشیده شده و روی آتش کباب می شوند. به قدری تنوع آنها زیاد است که بهتر است مواظب اضافه وزنتان باشید.

سالادها

تصور کنید پس از آنهمه گشت وگذار و تماشای دیدنی های تایلند، یک سالاد هیجان انگیز تایلندی پیش روی شماست! سالادهای پاپایا با الیاف پوملو، میگو با بادام زمینی و جوانه بامبو، بسیار پرطرفدار و خوشمزه هستند.

منبع: الی گشت
انتشار: 8 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 311

به "شکم گردی خوشمزه در تایلند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکم گردی خوشمزه در تایلند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید