500 فروند لنج فراساحل در سیستان و بلوچستان فعالیت می نماید

به گزارش دانشنامه آریایی، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان، راهنمایی الله میرمرادزهی گفت: عمده صیادان سیستان و بلوچستان، صیادان فراساحل هستند و در آب های بین المللی کمیسیون تن ماهیان اقیانوس هند با طی مسافت هزاران مایل از ساحل و با لنج های برودتی به صید می پردازند.

500 فروند لنج فراساحل در سیستان و بلوچستان فعالیت می نماید

وی اضافه نمود: از بیش از 900 فروند لنج فراساحل که در 11 بندر ماهیگیری سیستان و بلوچستان فعالیت می نمایند، بیش از 500 فروند لنج فراساحل هستند که تحت نظارت کمیسیون تن ماهیان اقیانوس هند در آب های بین المللی و با دریاروی های یک تا دو ماهه به صید می پردازند.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان توضیح داد: سیستان و بلوچستان از نظر میزان برداشت در کمیسیون تن ماهیان اقیانوس هند رتبه دوم بعد از کشور اندوزی را دارد و از نظر تعداد شناور نیز رتبه دوم بعد از کشور سری لانکا را در بین حدود 20 کشور ساحلی اقیانوس هند و عضو نهاد بین المللی کمیسیون تن ماهیان اقیانوس هند دارد.

میرمرادزهی ادامه داد: صیادان سیستان و بلوچستان تنها صیادان کشور هستند که در آب های بین المللی به صید می پزدازند و سیستان و بلوچستان به واسطه صید فراساحل در سه سال متوالی گذشته رتبه اول میزان صید ایران را کسب نموده است.

وی گفت: در سال صید گذشته که از مهرماه 96 شروع شد و خرداد ماه 97 سرانجام یافت؛ صیادان سیستان و بلوچستان 303 هزارتن ماهی صید کردند که رتبه اول میزان صید ایران است، پس از سیستان و بلوچستان، استان هرمزگان است که حدود 270 هزارتن میزان صید در این استان ثبت گردیده است.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بیش از 24 هزار صیاد سیستان و بلوچستانی در آب های ساحلی و فراساحلی فعالیت می نمایند؛ اعلام نمود: بیش از 60 درصد صید صنعتی و تن ماهیان ایران توسط صیادان سیستان و بلوچستان و عمدتا صیادان فراساحل این استان تامین می گردد و علاوه بر آن 40 درصد صید تجاری ایران نیز از این استان تامین می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 مهر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 42

به "500 فروند لنج فراساحل در سیستان و بلوچستان فعالیت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "500 فروند لنج فراساحل در سیستان و بلوچستان فعالیت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید