آشنایی با خیابان یویوآن (Yuyuan) شانگهای

به گزارش دانشنامه آریایی، شانگهای از قدیمیترین شهرهای چین است، اما امروز بزرگترین مرکز تجاری چین و بزرگترین شهر این کشور به شمار میرود، در ادامه با خیابان یویوآن شانگهای اشنا خواهیم شد از جاذبه های مهم این شهر.

آشنایی با خیابان یویوآن (Yuyuan) شانگهای

چیزی تا عید نمانده است و بدون شک مقصد خیلی از هموطنان برای سفر خارجی، تور چین است. چین هم که بروی، امکان ندارد که خرید اساسی نکنی و برگردی. شانگهای هم که یک از شهرهای دیدنی و جذاب چین برای مسافران و گردشگران خارجی و من جمله ایرانیان است و بدون شک راه شما در سفر به چین، به این شهر خواهد افتاد. خیابان یویوآن شانگهای از آن جاهایی است که برای خرید کردن و در کنارش تفریح کردن و آشنا شدن با فرهنگ چین به شما پیشنهاد می کنیم و به همین خاطر تصمیم داریم تا آن را برای شما معرفی نماییم پس در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا خیابان یویوآن شانگهای را به شما معرفی نماییم.

با خیابان یویوآن آشنا شوید

یویوآن نام یک خیابان بسیار معروف در شهر شانگهای است که به قول خود چینی ها، یکی از با حال ترین خیابان ها در سراسر چین است. یکی از جاذبه های دوست داشتنی این خیابان برای خیلی ها، بازار یویوآن شانگهای است. زمانی که شما به خیابان یویوآن می روید، ساختمان هایی با معماری دوره های مینگ و کینگ که در دو طرف این خیابان قرار گرفته اند و در میانشان، فضایی همچون یک مال یا بازار را ایجاد نموده اند.

درباره این بازار که منصوب به این خیابان است باید این نکته را بدانید که اسم یویوآن به این معنا نیست که این بازار دقیقا داخل خیابان یویوآن قرار گرفته است بلکه، بازار از لحاظ جانمایی جغرافیایی در جاده یویوآن قرار نگرفته است، بلکه در جاده فنگ و درست در جنوب باغ فوق العاده زیبا و تماشایی یویوان قرار گرفته است. حتما فکر می کنید که دلیل نام گذاری این بازار به این نام پس به چه علت است؟ در جواب باید به شما بگوییم که دلیل نام گذاری این بازار دقیقا علاقه ساکنین این منطقه به باغ یویوآن بوده است.

بدون شک اگر از ما بخواهید که شما را در زمینه خرید سوغاتی از شانگهای هدایت کنیم و یک پیشنهاد کاربردی به شما بدهیم، خیابان یویوآن شانگهای را به شما پیشنهاد می دهیم. شما می توانید به راحتی از بازار یویوآن خرید کنید و به راحتی در آن قدم بزنید. خیابان یویوآن در شانگهای تنها به درد خرید کردن نمی خورد بلکه، این منطقه همچنین به خاطر رستوران های چینی اش و سبک آشپزی اصیلی که دارد نیز فوق العاده محبوب و مورد اقبال است.

به هر حال اگر خواستید تا غذای چینی را در این بازار و در کنار خرید کردن تجربه کنید، این بازار و رستوران های ارزانش گزینه های خوبی برای شما دارند. نکته دیگر این است که نگران نباشید، اگر غذای چینی دوست ندارید می توانید از کافه ها و یا فست فودهای موجود در این خیابان استفاده نمایید. این که چگونه این خیابان معروف شد، داستان جالبی دارد. در پایانی خیابان یویوآن شانگهای یک تالار بسیار معروف قرار گرفته است که در قرن 15 میلادی ساخته شده است. در حدود 1 قرن پیش، تعداد کسانی که برای بازدید و حضور به این تالار می آمدند افزایش پیدا کرد و در نتیجه همین اتفاق، رفت و آمد در این خیابان زیاد شد.

در پی آن، تاجران و فروشندگان آغاز به باز کردن فروشگاه ها و بازارهای مختلف در اطراف این تالار کردند تا بتوانند به کسانی که به این تالار می آیند، خدمات ارائه نمایند. از آن موقع تا به الان، این خیابان و بازارش رشد کردند و اهمیتش دو چندان شد. حال امروز، این خیابان معروف یویوآن دارای منطقه ای زیبا و بازاری سرزنده است که در آن می توانید بیشتر از هر چیز دیگری می توانید هنر معماری اصیل چینی و همچنین مغازه های صنایع دستی و کارهای هنری را پیدا کنید.

بیشتر کسانی که به شانگهای می روند، این شهر را با خیابان یویوآن به یاد می آورند. بسیاری از توریست ها و مردم محلی به این بازار می آیند تا کالاهای منحصر به فرد بخرند و در رستوران های عالی این منطقه غذاهای خوشمزه نوش جان نمایند. از کالاهای آنتیک گرفته تا بادبزن های ابریشمی، کارهای ساخته شده با بامبو، نقاشی و خطاطی مطمئن باشید با کلی سوغاتی به خانه بر خواهید گشت.

این منطقه را با نام های بسیاری می شناسند، مانند باغ های یو، یویوآن، بازار یویوآن، نانشی و شهر قدیمی. این خیابان منطقه ای با بافتی قدیمی و یکی از اصلی ترین جاذبه های شهری برای کسانی که برای تفریح و خرید به این باغ می روند، است. بین توریست هایی که به این منطقه جمعیت انبوهی از توریست های خارجی و داخلی به این منطقه می آیند معروف است که به خیابان یویوآن شانگهای بیایند تا به وسیله این خیابان با فرهنگ جاری مردم چین بیشتر و زودتر آشنا شوند.

در این منطقه غنی، گنجینه های مختلفی وجود دارد. منطقه ای که زمانی که این شهر بین مناطق استعماری خارجی تقسیم شده بود، یک محله کاملا چینی به حساب می آمد و این خیابان که به معنای باغ یو است، در مرکز نانشی قرار گرفته بوده است. البته نانشی هم اسم سنتی بخش قدیمی شهر است. از لحاظ تاریخی که آنالیز کنیم، شهرهای چینی به طور سنتی دیوارکشی می شدند و تاریخ ساخت دیوارهای نانشی هم به قرن 16 میلادی باز می گردند. این دیوارها در سال 1912 تخریب شده اند که البته تنها یک قسمت کوچک از دیوار اصلی باقی مانده که اگر دوست داشتید آن را ببینید، می توانید به جاده رن مین در نزدیکی یویوآن بروید.

درباره بازار معروف و تقریبا سنتی یویوآن هم باید بگوییم که باغ را کاملا احاطه نموده است. البته بازار را هم هزارتویی از کوچه ها و گذرها که مردم محلی در آن زندگی می نمایند، احاطه نموده است. البته متاسفانه قرار است تا این خیابان های قدیمی را تخریب نمایند و علت ان هم این است که این مناطق مسکونی در طرح توسعه شهری شانگهای قرار گرفته اند.

جاذبه های اطراف خیابان یویوآن شانگهای

بیشتر تفریح و جذابیت گشت و گذار در خیابان یویوآن شانگهای و اطرافش، گشتن در خیابان ها و دیدن فروشگاه ها است اما با این حال، نباید جاذبه های اطراف این خیابان را از دست داد. پیشنهاد ما برای شما این است که خود را به یک نقشه مجهز کنید زیرا، بسیاری از کوچه های این منطقه نام گذاری نشده اند! اما به هر حال با کمی گشتن بالاخره می توانید یک خیابان اصلی را پیدا کنید. اگر هزاران جاذبه در اطرا شما در این خیابان وجود داشته باشد، باز هم اصلی ترین جاذبه ای که می توانید در زمان بازدید از خیابان یویوآن ببینید، باغ یو یا همان یویوآن است.

این باغ به شکل سنتی دوره مینگ و در قرن 16 میلادی طراحی و ساخته شده است. برای ورود به این باغ باید یک هزینه ورودی پرداخت کنید. بلیت ها را نیز می توانید در بیرون از دروازه اصلی نزدیک به چایخانه هوشینگ تینگ تهیه کنید. شما باید از داخل باغ عبور نموده و در پایان از یک خروجی کوچک بیرون بیایید و در این جا، می توانید تا دوباره به بازار برگردید.

چایخانه هوشینگ تینگ یک ساختمان با شکوه و به نوعی شناور در یک برکه و در بیرون باغ است. به وسیله پلی که در این باغ قرار گرفته است می توانید تا وارد این چایخانه شوید. پیشنهاد می کنیم تا به این چایخانه بروید و ضمن نوشیدن چای، از محیط زیبا آن لذت ببیرد. به هر حال بسیاری از مردم تنها برای عکس دریافت در جلوی ساختمان به آنجا می روند.

کلوچه های نانژیانگ را هم که باید حتما امتحان کنید حتی اگر انتظارتان برای خرید آن ها به 1 ساعت بیانجامد! در ایام سال نوی چینی خیابان یویوآن در شانگهای میزبان فستیوال فانوس های شهر است. صدها فانوس از فانوس های کوچک سنتی گرفته تا فانوس های غول پیکر به شکل های طالع بینی چینی شهر قدیمی شانگهای را پر می نمایند. توجه داشته باشید که این خیابان در سال نوی چینی از همیشه شلوغ تر است.

نکاتی درباره رفتن به خیابان یویوآن شانگهای

  • بیشترین چیزی که در این بازار می توانید پیدا کنید، لوازم سنتی و صنایع دستی چینی است که برای سوغاتی دادن خوب هستند.
  • برای رفتن به این خیابان، بهترین راه دریافت تاکسی است.
  • بسیاری از خیابان ها در آخر هفته ها یک طرفه یا بسته خواهند بود.
  • در این بازار می توانید تا بهترین نوع معماری چینی را ببینید. برای رفتن به این بازار، بهترین زمان برای شما صبح است.
  • در شانگهای برای بازگشتن از خرید مخصثوصا از بازار یویوآن قبل از ساعت 4 عصر به هتل خود بازگردید، این ساعت برای شما بهتر است.
  • برای تفریح در شب آن هم در این خیابان بعد از ساعت 6 عصر به خیابان بیایید تا هم از منظره فوق العاده از این شهر لذت ببرید و هم پس زمینه ای عالی برای عکاسی داشته باشید.
  • با این که بالاتر هم گفتیم ولی حتما از خوراکی های سنتی چینی در گشت و گذارتان در این منطقه میل کنید و با ذائقه دیگر مردم مناطق دنیا و چینی ها آشنا شوید.
انتشار: 11 اسفند 1397 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 100

به "آشنایی با خیابان یویوآن (Yuyuan) شانگهای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با خیابان یویوآن (Yuyuan) شانگهای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید