آغاز ارزیابی برای ثبت میناب به عنوان شهر ملی صنایع دستی

به گزارش دانشنامه آریایی، جلسه ارزیابی و انتخاب شهر و روستای ملی صنایع دستی با حضور ویدا توحدی مشاور معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، معاون صنایع دستی استان هرمزگان، و مسئولانی از فرمانداری و بخشداری مرکزی این شهرستان در محل فرمانداری ویژه شهرستان میناب برگزار گشت.

آغاز ارزیابی برای ثبت میناب به عنوان شهر ملی صنایع دستی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان، پس از ارائه توضیحات توحدی در خصوص شاخص های شهرها و روستاهای ملی و دنیای و همچنین ضرورت اقدامات پیش بینی شده برای رسیدن به جایگاه مورد نظر در شهرستان میناب بحث و مصاحبه در این خصوص به منظور برنامه ریزی برای تشکیل پرونده های مربوطه صورت گرفت.

در خاتمه جلسه از کارگاه های تولید، مراکز عرضه و فروش صنایع دستی روستاهای میناب با تمرکز بر رشته های حصیر بافی و جهله سازی (روستای بهمنی و شهوار) بازدید به عمل آمد.

همچنین به منظور جمع بندی نهایی جلسه ای با حضور مدیر کل میراث فرهنگی هرمزگان در محل اداره کل میراث فرهنگی برگزار و تصمیمات و برنامه های نهایی مورد بحث و مصاحبه قرار گرفت.

برومند در این جلسه گفت: شهرستان میناب این پتانسیل را دارد که به شهر ملی صنایع دستی انتخاب شود تا صنایع دستی این شهرستان به تمام دنیا معرفی شود.

وی اضافه کرد: بازدیدهای لازم از ظرفیت های موجود صنایع دستی میناب از سوی مشاور معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی کشور به عمل آمده که امید می رود با بسترسازی بیشتری در زمینه صنایع دستی به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

منبع: میراث آریا
انتشار: 10 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 211

به "آغاز ارزیابی برای ثبت میناب به عنوان شهر ملی صنایع دستی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز ارزیابی برای ثبت میناب به عنوان شهر ملی صنایع دستی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید