اتاق کرمان تامین سوخت تراکتورهای کشاورزی را پیگیری می نماید

به گزارش دانشنامه آریایی، رئیس اتاق کرمان گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل برداشت محصولات پسته، خرما و مرکبات، موضوع تامین سوخت تراکتورهای کشاورزی را پیگیری می کنیم.

اتاق کرمان تامین سوخت تراکتورهای کشاورزی را پیگیری می نماید

جهت دریافت مشاوره خدمات نمونه تراکت های تبلیغاتی از بهترین و باتجربه ترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ تراکت های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

سیدمهدی طبیب زاده، در نشست پیگیری بیمه، پلاک گذاری و تامین سوخت ادوات کشاورزی به ویژه تراکتورها اضافه نمود: استان کرمان سهم مهمی از کشاورزی کشور را دارد و با توجه به فرا رسیدن فصل برداشت محصولات از هر روشی برای پیگیری مسائل کشاورزان استفاده خواهد شد.

رئیس اتاق کرمان، از فعالیت کارگروه تحقق شعار سال با اسم فراوری، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها اطلاع داد و بیان نمود: از آنجایی که برای تخصیص سوخت به تراکتورها، بیمه و پلاک گذاری آن ها تا سرانجام شهریور ماه شرط شده است، برای حل مشکل با وزارت کشور به وسیله مجمع نمایندگان برای مهلت 6 ماهه به کشاورزان مکاتبه خواهد شد.

وی از رایزنی با بیمه ها برای تقسیط مبلغ بیمه شخص ثالث، فراهم کردن زمینه بازدید از تراکتورها و پیگیری برای ثبت مشخصات تراکتور های بازدید شده در سامانه دریافت سهمیه سوخت اطلاع داد.

طبیب زاده، بعلاوه خواهان تشکیل ستاد عالی پسته در کرمان با حضور وزیر جهاد کشاورزی با هدف آنالیز راه های توسعه صادرات این محصول ارزآور و پیگیری مسائل حوزه کشاورزی استان کرمان شد.

در این نشست جلیل کاربخش، نایب رئیس اتاق کرمان هم با اشاره به اهمیت واکسیناسیون عوامل فراوری در کشاورزی و مشکل تامین اقتصادی صادر کنندگان این حوزه، خواهان افزایش حد آستانه معافیت های کشاورزی به بیش از 300 میلیون تومان شد.

محمدرضا ترابی موسوی، رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق کرمان هم در این نشست اظهار کرد: تامین سوخت ادوات کشاورزی و نحوه اختصاص آن از مسائل جدی کشاورزان به ویژه در آستانه فصل برداشت محصولات است و با توجه به فرسودگی تعداد زیادی از این تراکتورها موضوع بیمه و پلاک گذاری این وسایل تبدیل به یک معضل شده که به این موضوع باید هرچه سریعتر رسیدگی گردد.

علی شریعتی مقدم، رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع وابسته اتاق ایران هم که به صورت مجازی در این نشست شرکت داشت، ضمن قدردانی از فعالیت های موثر کمیسیون کشاورزی اتاق کرمان گفت: کشاورزان در سال های اخیر با مسائلی چون بحران آب، تامین نهاده ها، سرکوب دستوری قیمت محصولات و مشکل صادرات روبرو هستند و در این شرایط احتیاج است برای تامین سوخت به این حوزه نگاه مسئولانه داشت.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی هم گفت: طرح تقویت امنیت غذایی در مجلس در دست آنالیز است و یکی از بندهای این طرح اختصاص سوخت به ادوات کشاورزی فاقد پلاک است تا امنیت موادغذایی مردم دچار مشکل نگردد.

ذبیح الله اعظمی، اضافه نمود: وزیر جهاد کشاورزی شناخت خوبی نسبت به استان کرمان دارد و پیگیر سفر وی به استان در اولین فرصت هستیم.

لازم به ذکر است در استان کرمان از 23 هزار دستگاه تراکتور موجود، 180 دستگاه در جنوب استان و بیش از 6 هزار و 600 دستگاه در شمال استان هنوز پلاک گذاری نشده اند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1908

به "اتاق کرمان تامین سوخت تراکتورهای کشاورزی را پیگیری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتاق کرمان تامین سوخت تراکتورهای کشاورزی را پیگیری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید