ارتداد یامین پور پرفروش ترین کتاب نمایشگاه مجازی سوره مهر
به گزارش دانشنامه آریایی، رمان ارتداد همچنان در غرفه مجازی سوره مهر با عنوان انتهای راهروی 27 با استقبال مخاطبان روبرو است و علاوه بر اینکه در صدر پرفروش های سوره مهر قرار گرفته، طی مدت کمتر از چهارماه به چاپ چهاردهم رسیده است.
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرنگاران، یامین پور در رمان ارتداد به سراغ سیاست رفته و کوشیده یک عاشقانه سیاسی را برای علاقه مندان تدارک ببیند. ارتداد که حدود 250 صفحه دارد، در سه بخش حیرت، ارتداد و رجعت نوشته شده است.
کتاب فقط یک داستان عاشقانۀ پر سوز و گداز نیست. عشق بهانه ای است برای تلطیف فضا و دلیل برای بقا و زندگی. کتاب یک درون مایۀ سیاسی ـ اجتماعی دارد. داستان از روزهای بعد از فرار شاه آغاز می گردد و در روز بیست و یک بهمن ماه به اوج می رسد. در این روز حادثه ای رخ می دهد که همۀ رشته ها پنبه می گردد و نهضت راستا متفاوتی را طی می نماید.
این کتاب شاید یکی از ساختارشکنانه ترین کتاب هایی است که پس از انقلاب منتشر شده است. اگر روز بیست و یک بهمن سال هزار و سیصد و پنجاه و هفت اتفاق دیگری رخ می داد، سرنوشت این انقلاب به کجا می رسید؟
نویسنده در این کتاب نه تنها در داستان پردازی ساختارشکنی نموده و با تخیلِ قوی سرنوشت دیگری را بعد از بیست و یک بهمن پنجاه و هفت ترسیم نموده، بلکه با نگاه کلان به مسئلۀ انقلاب نیز باعث تمایز ارتداد با کتاب هایی شده است که قصد داشتند لزوم انقلاب را به مخاطب بقبولانند.
یکی از ترفندهای نویسنده حضور شخصیت هایی است که شاید به نظر ناشناس بیایند، اما با کدگذاری ها، مخاطب را در دنیای واقعی متوجه افراد خاصی می نماید. مثلسیدعلی خراسانی، یا احمد نامی که در لبنان ناپدید می گردد.
گنجاندن مضمون و محتوای والا در لابه لای سطور داستان کار راحتی نیست، اما وحید یامین پور تا حد زیادی در این امر پیروز بوده است. آغاز خوب همراه با حس کنجکاوی، نقطۀ اوج، رفت و برگشت های حساب شده، همه از نقاط قوت این کتاب محسوب می گردد، به علاوۀ خاتمه خوب؛ یک خاتمه با توجه به نشانه ها و پیرنگ داستان ـ خاتمه خوب لزوماً خاتمه خوش نیست- یامین پور در ترسیم فضای سرد و بی روح نیز بسیار پیروز عمل نموده است.
در بخشی از این رمان می خوانیم: بلا را ما انتخاب نمی کنیم. بلا غالباً خودش سرزده می آید و ماهیچه های کرخت و خواب آلود تاریخ را به تحرک وا می دارد. بلا می آید تا تاریخ زخم بستر نگیرد. دقیقاً لحظه ای که همگان در شهری پرپیچ وخم و خاموش گم وگور شده اند و بی مقصد به دیوارهای بلند روزمرگی می خورند، فتنه ای جرقه می زند و وقت و هنگامه ای تجلی می کند تا چشم ها برای لحظاتی مبدأ و مقصد را ببینند و راه را از سر بگیرند.
فتنه ترفند خداوند است برای ورق زدن تاریخ، برای زیرورو کردن همه چیز، از ارباب و رعیت، ظالم و مظلوم، گمراه و راهنمایی شده، دارا و ندار، غمگین و سرخوش، نگران و امیدوار
ـ پس تاریخ خیلی هم تنبل نیست. پدیده ها سریع تر از تصور ما رخ می دهند…
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرنگاران، یامین پور در رمان ارتداد به سراغ سیاست رفته و کوشیده یک عاشقانه سیاسی را برای علاقه مندان تدارک ببیند. ارتداد که حدود 250 صفحه دارد، در سه بخش حیرت، ارتداد و رجعت نوشته شده است.
کتاب فقط یک داستان عاشقانۀ پر سوز و گداز نیست. عشق بهانه ای است برای تلطیف فضا و دلیل برای بقا و زندگی. کتاب یک درون مایۀ سیاسی ـ اجتماعی دارد. داستان از روزهای بعد از فرار شاه آغاز می گردد و در روز بیست و یک بهمن ماه به اوج می رسد. در این روز حادثه ای رخ می دهد که همۀ رشته ها پنبه می گردد و نهضت راستا متفاوتی را طی می نماید.
این کتاب شاید یکی از ساختارشکنانه ترین کتاب هایی است که پس از انقلاب منتشر شده است. اگر روز بیست و یک بهمن سال هزار و سیصد و پنجاه و هفت اتفاق دیگری رخ می داد، سرنوشت این انقلاب به کجا می رسید؟
نویسنده در این کتاب نه تنها در داستان پردازی ساختارشکنی نموده و با تخیلِ قوی سرنوشت دیگری را بعد از بیست و یک بهمن پنجاه و هفت ترسیم نموده، بلکه با نگاه کلان به مسئلۀ انقلاب نیز باعث تمایز ارتداد با کتاب هایی شده است که قصد داشتند لزوم انقلاب را به مخاطب بقبولانند.
یکی از ترفندهای نویسنده حضور شخصیت هایی است که شاید به نظر ناشناس بیایند، اما با کدگذاری ها، مخاطب را در دنیای واقعی متوجه افراد خاصی می نماید. مثلسیدعلی خراسانی، یا احمد نامی که در لبنان ناپدید می گردد.
گنجاندن مضمون و محتوای والا در لابه لای سطور داستان کار راحتی نیست، اما وحید یامین پور تا حد زیادی در این امر پیروز بوده است. آغاز خوب همراه با حس کنجکاوی، نقطۀ اوج، رفت و برگشت های حساب شده، همه از نقاط قوت این کتاب محسوب می گردد، به علاوۀ خاتمه خوب؛ یک خاتمه با توجه به نشانه ها و پیرنگ داستان ـ خاتمه خوب لزوماً خاتمه خوش نیست- یامین پور در ترسیم فضای سرد و بی روح نیز بسیار پیروز عمل نموده است.
در بخشی از این رمان می خوانیم: بلا را ما انتخاب نمی کنیم. بلا غالباً خودش سرزده می آید و ماهیچه های کرخت و خواب آلود تاریخ را به تحرک وا می دارد. بلا می آید تا تاریخ زخم بستر نگیرد. دقیقاً لحظه ای که همگان در شهری پرپیچ وخم و خاموش گم وگور شده اند و بی مقصد به دیوارهای بلند روزمرگی می خورند، فتنه ای جرقه می زند و وقت و هنگامه ای تجلی می کند تا چشم ها برای لحظاتی مبدأ و مقصد را ببینند و راه را از سر بگیرند.
فتنه ترفند خداوند است برای ورق زدن تاریخ، برای زیرورو کردن همه چیز، از ارباب و رعیت، ظالم و مظلوم، گمراه و راهنمایی شده، دارا و ندار، غمگین و سرخوش، نگران و امیدوار
ـ پس تاریخ خیلی هم تنبل نیست. پدیده ها سریع تر از تصور ما رخ می دهند…
منبع: خبرگزاری دانشجو