اردوغان و مرکل درباره سوریه رایزنی کردند

به گزارش دانشنامه آریایی، به گزارش خبرنگاران به نقل از آناتولی، مرکز ارتباطات نهاد ریاست جمهوری ترکیه با صدور بیانیه ای اعلام نمود: رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان به صورت تلفنی مصاحبه کردند.

اردوغان و مرکل درباره سوریه رایزنی کردند

دربیانیه صادره از سوی مرکز ارتباطات نهاد ریاست جمهوری ترکیه در این خصوص آمده است: طرفین در این گفتگوی تلفنی تحولات اخیر ادلب و موضوع پناهجویان را بررسی کردند.

به گزارش آناتولی، رئیس جمهوری ترکیه بدون اشاره به تجاوز ارتش این کشور به خاک کشور مستقل سوریه بر خلاف منشور ملل متحد در این تماس تلفنی ادعای مسولیت پذیری جامعه بین المللی در قبال پناهجویان را بار دیگر تکرار کرد.

شایان ذکر است، وزارت دفاع روسیه ساعاتی پیش گفت که بیانیه های صادره از سوی ترکیه و کشورهای غربی پیرامون سیل آواراگان و بحران انسانی در ادلب سوریه صحیح نیست.

بر اساس اعلام وزارت دفاع روسیه، حدود 200 هزار پناهنده سوری به دلیل درگیری ها در ادلب در نزدیکی مرز ترکیه و روسیه هستند؛ این در حالیست که (بر خلاف دعای آنکارا) تا کنون و در سال 2020 بیش از 35 هزار نفر از آنها از مرز سوریه به سوی ترکیه عبود نکرده اند.

این درحالیست که خبرگزاری فرانسه دیروز عصر اعلام کرده بود: رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه مقارن با اِعمال فشار بر کشورهای غربی در خصوص درگیری ها در سوریه ادعا کرد که میلیون ها مهاجر و آواره به زودی به سوی اروپا حرکت خواهند کرد.

تهدید اروپا توسط ترکیه به سوء استفاده از پناهجویان در حالی مطرح شده است که خبرگزاری فرانسه روز گذشته در پیامی توئیتری نوشته بود: سخنگوی آنگلا مرکل صدراعظم آلمان گفت که اتحادیه اروپا از ترکیه انتظار دارد به توافقات اجرا شده درخصوص مهاجران و پناهجویان متعهد باشد.

واکنش دیروز برلین به اقدام روزهای اخیر آنکارا در تهدید اتحادیه اروپا به لغو توافق فیمابین در سال 2016 میلادی در خصوص مهار هجوم پناهجویان به قاره سبز از مرزهای ترکیه اشاره دارد.

این در حالیست که پس از مقابله ارتش سوریه با تروریست های مورد حمایت ترکیه در شمال این کشور، آنکارا به سَبک گذشته درتلاش است تا با زیرپاگذاشتن توافق پیشین خود با اتحادیه اروپا، راستا عبوری آواراگان به سوی قاره سبز را باز بگذارد.

شایان ذکر است، اتحادیه اروپا دیروز یکشنبه و مقارن با اوج گیری تنش ها به دنبال تجاوز ارتش ترکیه به خاک سوریه و درگیری میان آنها، خواستار برگزاری نشست فوق العاده ای درباره ادلب شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 957

به "اردوغان و مرکل درباره سوریه رایزنی کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان و مرکل درباره سوریه رایزنی کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید