از موزه علم نمو آمستردام چه می دانید؟

به گزارش دانشنامه آریایی، در این مرکز برای هر بازدیدنماینده پیر یا جوان موارد شگفت انگیز زیادی وجود دارد، سرگرمی ها و اطلاعات کاربردی در خصوص علم و تکنولوژی، دنیا اطراف همگی باعث بیداری و تحریک بشر می گردد تا افکار خود را در خصوص کارها و اتفافات دنیا پرورش دهد. نمایش هایی در این مرکز در معرض تماشا قرار داده می شوند که از طریق آن ها می توانید اطراف خود را کشف کنید؛ مثلا پل ها چطور کار می نمایند، رعد و برق چگونه اتفاق می افتد و چندین چرای دیگر. بنابراین با شرکت در کارگاه ها و تماشای فیلم و نمایش ها در مرکز علم نمو روزتان بی نظیر خواهد بود و بعد از بازدید نمو دید تازه ای نسبت به دنیا خواهید داشت.

از موزه علم نمو آمستردام چه می دانید؟

با تور هلند ارزان از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام گشت و گذار کنید.

هدف از تاسیس مرکز علم نمو

هدف از تاسیس موزه علم در آمستردام در واقع نوعی آشنایی با پدیده ها و مفاهیم و اشیای مربوط به علم و فناوری است. موزه علم نمو را با نام های مرکز علم یا کاوشکده نیز می شناسند. در زمان های گذشته موزه های مربوط به علم تمرکزشان روی نمایش ایستای اشیا و نمونه های تاریخ طبیعی و زمین شناسی و اشیای تاریخی بود، اما اخیرا در این گونه نمایشگاه ها سعی می نمایند بازدیدنمایندگان را به تعامل و آزمایش وسایل موزه تشویق نمایند. بنابراین ممکن است با حضور در این موزه ها با مراحل مختلف طراحی و ساخت ابزارها کنار دانشمندان و مخترعان تجربه های جدیدی کسب کنید و باورتان نگردد که شما در چنین جایی هستید. در NEMO Science Museum سعی شده تا محیطی انگیزشی همراه با جذابیت های علمی و فناوری برای عموم مخصوصا بچه ها و نوجوانان ایجاد گردد. همان طور که در جریانید علم و فناوری به سرعت در حال پیشرفت است و مرکز علم نمو فرد را به آنچه در دنیا اتفاق می افتد مطلع می سازد.

آشنایی با ساختمان موزه

بنای موزه به شکل کشتی عظیم به رنگ سبز است که گویی از آب های بالای تونل آی. جی. آمستردام بیرون زده است؛ این موزه زیبا و قابل تامل در بندری در نزدیکی ایستگاه مرکزی شهر آمستردام واقع شده است و دارای طراحی مدرنی است که با بافت تاریخی اطراف خود بسیار متناسب است و این مرکز عظیم ترین بالکن در پشت بام خود دارد که از طریق این بالکن می توانید چشم انداز باشکوهی از مرکز شهر تاریخی را از ارتفاع 22 متری تماشا کنید و همچنین جاذبه های گردشگری آمستردام را از ارتفاع ببینید.

تاریخچه موزه علم نمو

موزه علم نمو در سال 1997 تاسیس شده است و تا سال 2010 بیشتر از 5 میلیون بازدیدنماینده داشته است که با خرید بلیط هواپیما اولویت سفرشان بازدید از این موزه علمی بی نظیر بوده است و همچنین یکی از اهداف اولیه تاسیس این موزه جذب گروه هایی مانند خانواده ها و مدارس بود که بر همین اساس در سال های اول تاسیس بیشتر بازدیدنمایندگان خانواده ها به همراه دانش آموزان بودند. ضمناً اطلاعات مربوط به آثار این موزه به زبان های انگلیسی و هلندی ارائه می گردد.

معماری موزه علم نمو

معمار اصلی این مرکز فردی به نام رنزو پیانو ایتالیایی بوده که در واقع معماری مرکز ملی هنر و فرهنگ ژرژپمیدو پاریس را نیز بر عهده داشته بود. در طراحی زیبای مرکز علم نمو از بالکن شیشه ای وسیع در طبقه بالا استفاده شده که چشم انداز بی نظیری را از شهر آمستردام ارائه می دهد. این موزه دارای 5 طبقه و 1 بالکن است.

فضای داخلی موزه

با اینکه در همان ابتدا فضای بیرونی مرکز علم نمو بازدیدنمایندگانی که با تهیه بلیط هواپیما آمستردام برای بازدید از این موزه آمده اند را تحت تاثیر قرار می دهد، اما با ورود به فضای داخلی موزه و تمرکز بر شگفتی های علم و فناوری، بیننده به تماشای هرچه دقیق تر تشویق می گردد. نگران فضای داخلی موزه نباشید زیرا از طریق مکان نماها بازدیدنمایندگان را به سمت نمایشگاه های مختلف راهنمایی می نمایند.

فعالیت های موزه علم نمو

یکی از اهداف موزه علم نمو برای سال های آینده و جذب هرچه بیشتر بازدیدنمایندگان برگزاری نمایشگاه های دائمی و موقتی است یا برگزاری سخنرانی ها و برنامه های آموزشی و مسابقات است. عمده فعالیت موزه علم نمو در زمینه علوم ارتباطی، اطلاعاتی، فناوری، علوم طبیعی و زیستی و غیره است.

گالری های موزه علم نمو

پدیده: این قسمت در رابطه با مواردی است که در زندگی روزمره با آن روبرو هستیم. در این نمایشگاه بازدیدنمایندگان می توانند با پدیده های علمی اطراف خود و مشاهده عملکرد آن ها با ماهیت واقعی نور، صدا و غیره آشنا شوند. بخش های مربوط به این نمایشگاه ساخت عظیم ترین حباب، رعد و برق در گوی پلاسما و پچ پچ از راه دور است.

جستجوی حیات: در این نمایشگاه به سوالاتی در زمینه وجه مشترک انسان و گیاهان و موجودات دریایی و زندگی سلولی، اتمی و مولکولی پاسخ خواهید یافت.

پارک ماشینی: در این قسمت نیز با فرآیندی به نام ارسال سفارشات از نقطه ای به نقطه دیگر آشنا خواهید شد.

سازه های شگفت انگیز: این بخش مربوط به استحکام برج ها و پل هاست که می توانید به قدرت اشکال، نیرو و تعادل پی ببرید یا در خصوص کنترل نیروهایی مانند فشار و کشش در ساختمان های مستحکم پی ببرید.

دنیای آب: در این قسمت با فرآیند رسیدن آب از رودخانه به شیرهای مصرفی خانگی آشنا خواهید شد و بعد از تماشای این قسمت خودتان در مصرف آب صرفه جویی خواهید کرد. همچنین با نیروی آب در کارهای سنگین آشنا خواهید شد که چگونه به سمت آسیاب راهنمایی می گردد و انرژی سبز فراوری می نماید.

آزمایشگاه: انواع آزمایش ها و معماها در زمینه شناخت و عملکرد ذهن در این قسمت انجام می گیرد.

شبکه هوشمند: استفاده از انرژی در وسایل هوشمند که باعث کاهش مصرف انرژی و زمان می گردد. همچنین می توانید سیر تکامل ماشین های الکتریکی را از گذشته تا الان را تماشا کنید.

نحوه دسترسی به موزه علم نمو

برای دسترسی به این موزه می توانید از وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس، مترو و همچنین از قطار شهری بهره ببرید که دقیقا در پایین ایستگاه اصلی قطار قرار گرفته است.

ساعت و هزینه بازدید از موزه علم نمو

برای بازدید از این موزه همه روزه به جز دوشنبه ها از ساعت 10 صبح تا 5:30 عصر می توانید با تهیه بلیط ورودی مراجعه کنید.

جاذبه های نزدیک به موزه علم نمو

میدان دام: 2 کیلومتر

پته توچینسکی: 2.7 کیلومتر

موزه ریکس: 3.6 کیلومتر

وندلاپارک: 4 کیلومتر

کانال بلت: 4 کیلومتر

موزه اشتدلیک: 5.2 کیلومتر

رستوران های نزدیک به علم نمو

رستوران اینترپوت: 5.4 کیلومتر

رستوران کیو: 6 کیلومتر

رستوران راباب: 6 کیلومتر

رستوران چوخ: 6.6 کیلومتر

رستوران کلاب هاوس: 8 کیلومتر

رستوران 212: 8 کیلومتر

هتل های نزدیک به موزه علم نمو

هتل ویتا نووا: 4.8 کیلومتر

هتل بوت آنجلین: 5 کیلومتر

هتل لایبرری: 5 کیلومتر

هتل کانال هاوس این: 5.2 کیلومتر

هتل سیتی: 5.4 کیلومتر

هتل هالیدی این: 5.8 کیلومتر

منبع: گردشبان
انتشار: 27 مهر 1399 بروزرسانی: 27 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1329

به "از موزه علم نمو آمستردام چه می دانید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از موزه علم نمو آمستردام چه می دانید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید