ایرانیان از سفر به کشورهای همسایه چین خودداری نمایند

به گزارش دانشنامه آریایی، مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: سفر غیر ضروری به کشورهای همسایه چین منطقی به نظر نمی رسد و توصیه ما این است هموطنان این سفرها را به تعویق بیندازند.

ایرانیان از سفر به کشورهای همسایه چین خودداری نمایند

به گزارش خبرنگار کیانوش دنیاپور مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت درباره آخرین شرایط ویروس کرونا در منطقه اظهار کرد: یک مورد ابتلا به ویروس کرونا در مصر گزارش شده است.

دنیاپور اعلام کرد: به دلیل اینکه مصر در منطقه مدیترانه شرقی قرار گرفته است و به همین دلیل از این لحاظ برای ما اهمیت دارد چراکه در منطقه مدیترانه شرقی و خاورمیانه دومین کشوری است که مورد ابتلا به ویروسی کرونا در آن گزارش شده است.

او ادامه داد: مصر اولین کشور قاره آفریقاست که ویروس کرونا در آن به طور رسمی گزارش شده است و این مورد اهمیت و توجه به هشدارها، احتیاط ها و مراقبت ها را بیشتر خواهد نمود.

مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت اعلام کرد:مصر درست است که در قاره آفریقا قرار گرفته است اما در منطقه مدیترانه شرقی و خاورمیانه محسوب می گردد ،هر چند که تردد بین ایران و مصر به دلیل روابط کنسولی پایین است اما با توجه به اشتراکات منطقه ای این مورد ابتلا در مصر برای ما حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید:

دنیاپور با اشاره آخرین شرایط ویروس کرونا در دنیا اظهار کرد: در سایر کشورهای دنیا به جز چین ابتلا به ویروس کرونابه صورت تک گیر است و موارد همه گیری و طغیان گزارش نشده اما موارد ابتلا در اروپای غربی و جنوب شرقی آسیا رو به گسترش است و به این دلیل هشدارها درباره تردد و مسافرت به این کشورها و رعایت مراوده با افراد دارای علائم شبه انفلوانزا بیشتر خواهد شد.

او ادامه داد: سفر غیر ضروری به کشورهای همسایه چین منطقی به نظر نمی رسد و توصیه ما این است هموطنان این سفرها را به تعویق بیندازند.

مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت با بیان اینکه بنابر دستورالعمل سازمان دنیای بهداشت و ملی رعایت توصیه های بهداشتی مهمترین راه حل در پیشگیری از ابتلا به ویروس کروناست، گفت: شستن مکرر دست با آب و صابون، بعد از بازگشتن از محل کار و تحصل، استفاده از سرویس بهداشتی، قبل از غذا و خوردن و ضدعفونی کردن وسایل بعد از تبادل در پیشگیری از باتلا به ویروس کرونا بسیار حائز اهمیت است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 28 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 774

به "ایرانیان از سفر به کشورهای همسایه چین خودداری نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایرانیان از سفر به کشورهای همسایه چین خودداری نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید