بازارهای شناور تایلند؛مکان های توریستی شهر، عکس

به گزارش دانشنامه آریایی، در همان نگاه اول قایق های پر از میوه های رنگارنگ استوایی، سبزیجات مختلف، آب میوه ها و غذاهای محلی گردشگران را به سوی خود جلب می نمایند. علاوه بر مناظر زیبای این بازارها امتحان طعم لذیذ غذاهای محلی نیز می تواند تجربه متفاوتی در سفرتان به کشور تایلند باشد. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم حتما بازدید از یکی از بازارهای شناور را در برنامه سفر بانکوک خود بگنجانید.

بازارهای شناور تایلند؛مکان های توریستی شهر، عکس

با تور لحظه آخری تایلند از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا را ببینید.

پس همین حالا به فکر خرید بلیط هواپیما بانکوک باشید و از این همه زیبایی لذت ببرید. بانکوک شهری پر از جاذبه های گردشگری و جاذبه های طبیعی است و همیشه در طول سال میزبان گردشگران زیادی از سراسر دنیاست؛ یکی از این جاذبه های بی نظیر بانکوک Floating Markets هستند که جزو پربازدیدترین مکان ها به شمار می فرایند.

ممکن است بار اول که نام این بازارها به گوشتان می خورد، کنجکاو شوید که چگونه ممکن است بازاری روی آب شناور باشد؛ اما باید در جریان باشید که بازارهای شناور بانکوک به عنوان جالب ترین جاذبه های گردشگری شهر تعداد زیادی قایق دراز بر روی کانال های آبی شهر دارند و انواع صنایع دستی، سبزیجات، میوه های تازه استوایی، غذاهای محلی به فروش می رسانند. بیشتر فروشنده های این قایق ها، خانم ها هستند که قایق ها را روی آب شناور می نمایند و محصولاتشان را به فروش می رسانند.

البته می توان گفت این بازارهای شناور فقط مخصوص خرید و فروش نیستند، بلکه برای آشنایی هرچه بیشتر با سبک زندگی ساکنان این منطقه نیز کاربرد دارند. در ادامه چند مورد از بازارها شناور شهر بانکوک را برایتان معرفی می کنیم:

بازار شناور دامنوئن سادواک (Damnoen Saduak)

این بازار جزو بازارهای قدیمی بانکوک محسوب می گردد و همچنین یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری تایلند شناخته شده است. در این بازار هزاران رنگ زیبا با محصولات متنوع مانند انوع سوغاتی، عروسک های سنتی، میوه های تازه، کیف های گلدوزی شده با دست و کلاه های حصیری عظیم را خواهید دید. با اینکه این بازار در 100 کیلومتری مرکز شهر بانکوک قرار گرفته است، اما همیشه مورد توجه گردشگران قرار گرفته است؛ به طوری که اهالی بانکوک نیز برای خرید انواع میوه های استوایی و سبزیجات تازه به این بازار مراجعه می نمایند.

مناظر این بازار می تواند محل مناسبی برای عکاسی باشد، پس بهتر است این فرصت را از دست ندهید و زیبایی ها را ثبت کنید. قیمت اجناس در این بازار تقریبا مناسب است، زیرا همه وسایل موجود فیک هستند و چیزی به نام برند وجود ندارد. در این بازار حتما غذاهای لذیذ تایلندی را امتحان کنید، همچنین توجه داشته باشید بهترین راه برای بازدید از این بازار، استفاده از تورهای مختلف محل اقامتتان است یا اینکه می توانید با استفاده از تاکسی های شهری به این بازار بروید. وقتی به بازار رسیدید باید سوار قایق های مخصوص شوید و در طول راستا از کنار چندین قایق خواهید گذشت که مشغول به فروش انواع محصولات مانند میوه های تازه و غذاهای محلی لذیذ هستند.

آدرس : Damnoen Saduak, Damnoen Saduak District, Ratchaburi 70130, Thailand

ساعت کاری : 7 صبح تا 5 عصر

بازار شناور بانگ خو ویانگ (Bang Khu Wiang)

بازار شناوری که بدون شلوغی و ازدحام می توانید بازدید داشته باشید، بازار شناور بانگ خو ویانگ است. در این بازار، محصولات کشاورزی تازه به فروش می رسد، همچنین به شهر بانکوک بسیار نزدیک بوده و دسترسی به آن راحت است، ولی به دلیل ساعت کاری شان که از 4 صبح آغاز می گردد و بسیاری از گردشگران نمی توانند صبح زود به این بازار سر بزنند. این بازار مانند سایر بازارهای شناور تایلند، توریستی و تجاری نشده است و فقط در صورتی که سحرخیز باشید این فرصت را دارید تا از این بازار بازدید کنید. همچنین در این بازار سوغات و صنایع دستی به فروش نمی رسد، بلکه فقط میوه و سبزیجات تازه می توانید خریداری کنید. در این بازار راهبانی را خواهید دید که سوار بر قایق ها شده اند و از مردم و فروشنده ها صدقه جمع می نمایند. برای دسترسی به این بازار می توانید از اسکله Chang Pier در بانکوک قایق بگیرید یا اینکه از اسکله Bang Kruai سوار شوید و حدودا مسافت 10 دقیقه طول می کشد.

آدرس : 86 Bang Khu Wiang, Bang Kruai District, Nonthaburi 11130, Thailand

ساعت کاری : 4 صبح تا 7 عصر

بازار شناور بانگ نام پئونگ (Bang Nam Pheung)

این بازار در کنار رود قرار گرفته است و فقط چند قایق در حاشیه رود وجود دارند. بقیه غرفه ها و مغازه ها جزو غرفه های عادی روی زمین هستند ولی باز هم جزو بازارهای شناور محسوب می گردد. این بازار در چند کیلومتری شرق بانکوک در خمیدگی رود Chao Phray قرار گرفته است و فقط روزهای شنبه و یکشنبه فعالیت دارند. می توان گفت این بازار به عنوان یک بازار محلی واقعی لذیذترین غذاها و شیرینی های تایلندی را برایتان عرضه می نماید. بیشتر بازدیدنمایندگان این بازار از اهالی تایلند هستند و نسبتا بازار سنتی به شمار می رود. رودخانه در این قسمت بسیار باریک است و فقط 5 تا 6 قایق مشغول به طبخ غذاهای دریایی و سوپ نودل، میوه های استوایی عجیب و خوشمزه هستند. اگر می خواهید تجربه یک غذا در این بازار را داشته باشید بهتر است هم اکنون به فکر خرید بلیط هواپیما بانکوک باشید.

آدرس : อบต บางน้ำผึ้ง Bang Nam Phueng, Phra Pradaeng District, Samut Prakan 10130, Thailand

ساعت کاری : 7 صبح تا 5:30 عصر دو روز در هفته

بازار شناور آمفاوا (Amphawa)

بازار شناور آمفاوا نیز در نزدیکی بانکوک قرار گرفته است و جزو بازارهای اصیل شناخته می گردد که فقط روزهای شنبه و یکشنبه فعالیت دارد. تعداد زیادی غرفه فروش غذا در این بازار وجود دارد. قسمت جذاب این بازار وجود مغازه های چوبی و قدیمی کنار هم دیگر است که انواع سوغات، شیرینی، غذای حاضری و بستنی می فروشند. همچنین در این بازار می توانید از موزه و معابد مشهور تایلند نیز بازدید کنید؛ این معبد در داخل یک درخت قرار گرفته است و همچنین یک تندیس طلایی بودا نیز به چشم می خورد.

آدرس : Amphawa, Amphawa District, Samut Songkhram 75110, Thailand

ساعت کاری : 1 0 صبح تا 9:30 شب دو روز در هفته

بازار شناور کلانگ لات مایوم (Khlong Lat Mayom)

این بازار مشهور نیز در نزدیکی بانکوک واقع شده است و کمتر از بیست کیلومتر با شهر فاصله دارد. بازار کلانگ لات مایوم شبیه بازارهای شلوغ نیست ولی به عنوان بازار محلی خاص تایلندی شناخته شده است. کانال آب در این بازار باریک است و تعداد قایق کمتری دارد و بیشتر غرفه ها و مغازه ها در حاشیه کانال واقع شده اند. در این بازار نیز می توانید بهترین غذاهای سنتی تایلند را با قیمت ارزان خریداری و نوش جان کنید. همچنین انواع لباس، سوغات، وسایل تزئینی، زیورآلات، اسباب بازی و گل در این بازار پیدا می شوند. این بازار نیز دو روز در هفته فعالیت دارد.

آدرس : 30/1 หมู่ที่ 15 Bang Ramat Rd, Bang Ramat, Taling Chan, بانکوک 10170, Thailand

ساعت کاری : 7 صبح تا 5 عصر

بازار شناور تالینگ چان (Taling Chan)

این بازار نیز در 12 کیلومتری بانکوک واقع شده است و دارای اندازه کوچکتری نسبت به بازارهای شناور این کشور است ولی حال و هوای سنتی دارد و خلوت تر است. قایق سواری در کانال، امتحان کردن غذاهای محلی گوناگون و خرید سوغاتی جزو جذابیت های این بازار به حساب می آید. برای دسترسی به این بازار کافی است با مترو خود را به ایستگاهWongwian Yai برسانید و بقیه راستا را با تاکسی بروید. این بازار نیز دو روز هفته دایر است.

آدرس : Thailand, Krung Thep Maha Nakhon, بانکوک, Chim phli Rd

ساعت کاری : 9 صبح تا 5 عصر

منبع: گردشبان
انتشار: 15 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1240

به "بازارهای شناور تایلند؛مکان های توریستی شهر، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازارهای شناور تایلند؛مکان های توریستی شهر، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید