تور چین ارزان: بایدن مخالفت رئیس جمهور چین با برگزاری نشست مشترک را رد کرد

به گزارش دانشنامه آریایی، رئیس جمهور آمریکا سه شنبه یک گزارش رسانه ای درباره مخالفت همتای چینی اش با پیشنهاد وی برای برگزاری یک نشست رو در رو را رد نموده است.

تور چین ارزان: بایدن مخالفت رئیس جمهور چین با برگزاری نشست مشترک را رد کرد

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا سه شنبه یک گزارش خبری و رسانه ای را رد کرد که بر اساس آن ادعا شده بود شی جین پینگ رئیس جمهور چین با پیشنهاد وی برای برگزاری یک نشست رو در رو مخالفت نموده است.

بر اساس این گزارش فایننشال تایمز به نقل از چند منبع مطلع و نزدیک به گفت وگوی 90 دقیقه ای هفته گذشته روسای جمهور آمریکا و چین، نوشته بود که رئیس جمهور چین با پیشنهاد بایدن برای برگزاری نشست رو در رو مخالفت نموده و از واشنگتن خواسته است تا لحن انتقادآمیز و تند خود در قبال پکن را تغییر دهد.

بایدن در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره مخالفت رئیس جمهور چین با پیشنهاد وی برای ملاقات رو در رو گفت، این مساله درست نیست.

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید هم گفت: این گزارش بازتاب دقیق تماس تلفنی بین روسای جمهور دو کشور نبوده است.

ولی یک منبع مطلع تایید نموده است که گزارش فایننشال تایمز دقیق بوده است.

این منبع مطلع اضافه کرد: رئیس جمهور چین در این تماس تلفنی گفته است که لحن و فضای روابط بین دو کشور در ابتدا باید ارتقا و بهبود پیدا کند.

تماس تلفنی بایدن و شی جین پینگ نخستین گفت وگوی دو طرف در 7 ماه اخیر به تعداد می رود، رهبران دو کشور در این تماس تلفنی تاکید کردند که رقابت بین آمریکا و چین نباید تبدیل به منازعه گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 شهریور 1400 بروزرسانی: 26 شهریور 1400 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1926

به "تور چین ارزان: بایدن مخالفت رئیس جمهور چین با برگزاری نشست مشترک را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور چین ارزان: بایدن مخالفت رئیس جمهور چین با برگزاری نشست مشترک را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید