درخواست چین از آمریکا درباره کره شمالی

به گزارش دانشنامه آریایی، ایسنا نوشت:سفیر چین در سازمان ملل اظهار امیدواری کرد که آمریکا در آنالیز که در خصوص سیاست مربوط به کره شمالی به عمل می آورد، تاکید بیشتری بر مصاحبه داشته باشد.

درخواست چین از آمریکا درباره کره شمالی

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اخیرا کاخ سفید گفت، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا تصمیم به اتخاذ یک رویکرد جدید برای اعمال فشار بر کره شمالی به منظور وادار کردن این کشور به تسلیم تسلیحات هسته ای و موشکهای بالستیکش گرفته که بیشتر در جستجوی دیپلماسی است اما به دنبال یک چانه زنی عظیم با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی نیست.

سفیر چین در سازمان ملل این اظهارات را ضمناً رسیدن ریاست دوره ای شورای امنیت این سازمان به کشورش مطرح نموده و در ادامه از دولت جو بایدن خواست کمپین فشار مالی بر کره شمالی را کاهش دهد.

ژانگ که در ماه مه شورای امنیت را رهبری میکند تاکید نمود: با توجه به آنچه که ما در سالهای اخیر مشاهده نموده ایم، ما معتقدیم که تلاشهای دیپلماتیک نمایانگر راستا درست هستند.

ژانگ در ادامه گفت، خواهان آن است که شورای امنیت سازمان ملل در زمینه رسیدگی به مساله کودتای نظامی در میانمار در برابر اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا آ.سه.آن کوتاه بیاید.

وی اضافه نمود، حتی با وجود اینکه دولت نظامی میانمار برنامه رهبران منطقه برای یاری به خاتمه خشونتها در این کشور را رد نموده اما دیپلماسی در قبال این کشور باید به وسیله آ.سه.آن به جریان بیفتد.

ژانگ همچنین به توضیح اولویت های چین به عنوان رئیس شورای امنیت در ماه مه پرداخته که شامل پر رنگ کردن تلاشها برای تقویت چند جانبه گرایی، رسیدگی به نزاع های منطقه ای در آفریقا و تداوم تمرکز بر یاری به جهان به منظور رسیدگی به همه گیری کووید-19 است به گفته ژانگ، در راستای این تلاشها قرار است وانگ یی، وزیر خارجه چین در ماه مه میزبان دست کم دو نشست عالی رتبه مجازی باشد.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 1 خرداد 1400 بروزرسانی: 1 خرداد 1400 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1752

به "درخواست چین از آمریکا درباره کره شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست چین از آمریکا درباره کره شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید