ملاقات مجازی روسای جمهور آمریکا و چین در نشست اَپِک

به گزارش دانشنامه آریایی، روسای جمهور آمریکا و چین قصد دارند روز آدینه در نشست مجازی رهبران آسیا اقیانوسیه شرکت نمایند.

ملاقات مجازی روسای جمهور آمریکا و چین در نشست اَپِک

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و شی جین پینگ رئیس جمهور چین امروز آدینه در نشست مجازی رهبران آسیا اقیانوسیه شرکت خواهند کرد تا درباره بحران ویروس کرونا و رونق مالی دنیا رایزنی و مذاکره نمایند. به نظر می رسد اختلافات تجاری آمریکا و چین سایه سنگینی را بر این نشست بیندازد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس این گزارش نشست شورای مالی آسیا اقیانوسیه موسوم به اپک به میزبانی مالزی به صورت مجازی برگزار خواهد شد، این نشست دو هفته پس از شکست ترامپ در انتخابات جنجالی ریاست جمهوری آمریکا برگزار خواهد شد.

رهبران آسیا اقیانوسیه خواهان گسترش تجارت آزاد به منظور حمایت از رشد و رونق مالی شده اند و نسبت به سیاست های تجاری حمایتی به شدت هشدار داده اند.

ترامپ پس از به قدرت رسیدن در سال 2017 میلادی تعرفه های سنگینی به ارزش میلیاردها دلار علیه کالاهای چینی وضع کرد که موجب شروع جنگ تجاری بین دو اقتصاد عظیم دنیا شده است.

در نشست قبلی سازمان اپک در سال 2018 میلادی، اعضا برای نخستین بار در تاریخ نتوانستند بر سر بیانیه پایانی به توافق برسند آن هم به علت اختلافات عمیق بین آمریکا و چین بر سر تجارت و سرمایه گذاری.

در حالی که بحران شیوع ویروس کرونا فشار زیادی را بر اقتصاد دنیا وارد نموده است، تعدادی از رهبران اپک نسبت به سیاست های تجاری حمایتی هشدار داده اند.

جاسیندا آردرن نخست وزیر نیوزلند در این باره گفت: در حالی که با عظیمترین چالش مالی نسل حاضر روبرو هستیم، نباید اشتباهات تاریخی را با بازگشت به سیاست های حمایتی در عرصه تجارت بین الملل، تکرار کنیم. اپک باید نسبت به باز گذاشتن بازارها و تجارت تضمین و تعهد دهد.

رئیس جمهور چین نیز تاکید نمود: تشدید یکجانبه گرایی، حمایت گرایی و قلدری و باج خواهی و همین طور مخالفت با دنیای سازی مالی، به ریسک ها و نااطمینانی های موجود در اقتصاد دنیای اضافه نموده است.

وی اضافه نمود: چین همچنان متعهد به چندجانبه گرایی، آزادی مالی و همکاری خواهد بود.

ترامپ طی سال های اخیر ایالات متحده را از چندین توافق تجاری بین المللی خارج نموده است. دولت ترامپ به خاطر کاهش تعامل و همکاری با کشورهای آسیایی به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است. ترامپ تنها یک بار در نشست اپک در سال 2017 شرکت کرد و نشست سال گذشته این نشست نیز به خاطر اعتراضات شیلی لغو شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 دی 1399 بروزرسانی: 1 دی 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1462

به "ملاقات مجازی روسای جمهور آمریکا و چین در نشست اَپِک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات مجازی روسای جمهور آمریکا و چین در نشست اَپِک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید