آلمان بارِ یاری اقتصادی به سازمان بهداشت جهانی را تقبل کرد

به گزارش دانشنامه آریایی، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، فرانسه و آلمان از حمایت اقتصادی و سیاسی سازمان بهداشت جهانی در مبارزه با کووید 19 خبر دادند.

آلمان بارِ یاری اقتصادی به سازمان بهداشت جهانی را تقبل کرد

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

قرار شد آلمان به عنوان بزرگترین اقتصاد اروپایی، رقم 500 میلیون یورو (معادل 561 میلیون دلار) به این نهاد واگذار کند.

این در حالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ماه میلادی گذشته با متهم کردن سازمان بهداشت دنیای به پیروی از چین، از این نهاد بین المللی خارج شد حال آنکه هنوز این اقدام را رسمی ننموده است.

تا پیش از این اقدام، آمریکا با پرداخت 400 میلیون دلار که حدود 15 درصد بودجه سازمان بهداشت دنیای را تشکیل می داد، بزرگترین حامی اقتصادی آن بود.

به گفته وزارت بهداشت آلمان، 500 میلیون یورو بزرگترین رقمی است که تا به امروز برلین به سازمان بهداشت دنیای اهدا نموده است.

پاریس هم 90 میلیون یورو در اختیار مرکز تحقیقاتی سازمان بهداشت دنیای مستقر در شهر لیون فرانسه قرار می دهد حال آنکه وعده اهداء 50 میلیون یورو دیگر را نیز داده است.

وزارت بهداشت فرانسه نیز تاکید نمود دنیا بیش از همواره نیازمند چنین سازمان چندجانبه ای است- اظهارنظری که می توان آن را انتقاد از یک جانبه گرایی آمریکا تلقی کرد.

طبق آمار ارائه شده از سوی خبرگزاری رویترز، بیش از 9 میلیون و 400 هزار نفر در سراسر دنیا به کرونا مبتلا شده و رقم قربانیان نیز 481 هزار و 672 نفر است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1175

به "آلمان بارِ یاری اقتصادی به سازمان بهداشت جهانی را تقبل کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان بارِ یاری اقتصادی به سازمان بهداشت جهانی را تقبل کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید