استفاده از ارز محلی به جای دلار؛ حالا آمریکا می خواهد چکار کند؟

به گزارش دانشنامه آریایی، ایسنا نوشت: یک فعال سیاسی اماراتی به پیوستن 6 کشور تازه به گروه بریکس و کوشش برای استفاده از ارز محلی به جای دلار واکنش نشان داد.

استفاده از ارز محلی به جای دلار؛ حالا آمریکا می خواهد چکار کند؟

عبدالخالق عبدالله، فعال سیاسی اماراتی در صفحه توییتر خود نوشت: سه کشور نفتی یعنی عربستان، ایران و امارات که روزانه 16 میلیون بشکه نفت فراوری می نمایند و 600 میلیارد بشکه نفت خام در اختیار دارند اکنون عضو گروه بریکس شدند و قصد دارند که نفت خود را به جای دلار آمریکا با ارز محلی کشورهای عضو بریکس بفروشند. اکنون آمریکا، تو می خواهی چکار کنی؟

بخش عربی شبکه سی ان ان با اشاره به این توئیت، پیوستن همزمان شش کشور به گروه بریکس را غافلگیرنماینده توصیف کرد.

این شبکه بعلاوه نوشت که پیوستن امارات و عربستان به گروه بریکس امری بسیار مهم است زیرا از قدرت مالی برخوردار هستند و بانک توسعه بریکس برای مقابله با بانک جهانی و صندوق المللی پول می تواند از آن ها استفاده کند.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است که این مساله موضوع اصلی در طول نشست اخیر سران بریکس بود؛ یعنی مقابله با نفوذ غرب. بعلاوه این امر یک پیروزی برای شی جین پینگ ، رئیس جمهوری چین بود که گفته بود این توسعه تاریخی است.

به گزارش ایسنا، بریکس یک سازمان بین المللی متشکل از پنج کشور برزیل، روسیه، هند، چین، آفریقای جنوبی است. این سازمان در ژوئن 2006 در چارچوب مجمع مالی سنت پترزبورگ با مشارکت وزرای اقتصاد برزیل، روسیه، هند و چین تاسیس شد و سپس آفریقای جنوبی به آن پیوست.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 5 شهریور 1402 بروزرسانی: 5 شهریور 1402 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 2416

به "استفاده از ارز محلی به جای دلار؛ حالا آمریکا می خواهد چکار کند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از ارز محلی به جای دلار؛ حالا آمریکا می خواهد چکار کند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید