ریابکوف: بریکس در پی ساز و کار پرداخت مستقل از غرب است

به گزارش دانشنامه آریایی، ایرنا نوشت: سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت که گروه مالی بریکس بدنبال ساز و کار و ابزار پرداخت (تبادلات مالی) مستقل از غرب بوده و گفت و گوها در این زمینه ادامه دارد.

ریابکوف: بریکس در پی ساز و کار پرداخت مستقل از غرب است

تارنمای رسانه روسی اسپوتنیک با انتشار این خبر نوشت: ریابکوف عنوان نمود که کشورهای گروه بریکس به رایزنی های خود در خصوص ایجاد ابزارهای پرداخت مستقل از غرب ادامه می دهند.

بنابراین گزارش معاون وزیر خارجه روسیه در یک کنفرانس خبری و در پی نشست بریکس در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی، گفت: رایزنی ها برای ایجاد ابزار موثر پرداخت (تبادلات مالی) در چارچوب گروه بریکس و مستقل از غرب ادامه دارد.

ریابکوف گفت که چنانچه یکی از کشورهای غربی تحریم کننده کشورهای عضو، خواستار پیوستن به این گروه باشد در صورت لغو تحریم های اعمال شده از سوی آن کشور غربی، درخواست آن کشور مورد آنالیز قرار خواهد گرفت.

وی در این زمینه در جمع خبرنگاران گفت: چنانچه یکی از کشورهای غربی به ناگاه بریکس را مهم ارزیابی کند و سیاست اعمال تحریم علیه کشورهای عضو را کنار گذارد، درصورت ثبت درخواست و بنابر روند موجود، این درخواست را موردآنالیز قرار خواهیم داد.

ریایکوف درباره تاثیر تحریم های غرب بر سازکارهای مالی گروه مالی بریکس گفت: بانک نوین توسعه بریکس برنامه و پروژه های مالی روسیه را رد نکرد، بلکه مشکلاتی که در اجرای جنبه های بخش هایی از این طرح ها وجود داشت و آن نیز به دلیل بعضی از فشار تحریم های غرب به عنوان یک گروه متخصام غرب علیه روسیه بوده است.

وی اضافه کرد: روسیه به برداشتن موانع که لازمه تعامل با بانک بریکس است ادامه خواهد داد.

معاون وزیر امور خارجه روسیه بعلاوه گفت که مسکو از عضویت قزاقستان و بلاروس در گروه بریکس در مرحله بعدی عضوگیری حمایت می نماید.

بزرگ ترین گردهمایی سران کشورهای دنیا غیرغربی در چارچوب بریکس از 31 امرداد 1402 تا دوم شهریور ماه در منطقه مالی سندتون ژوهانسبورگ برگزار گردید.

در این نشست رهبران بریکس در ژوهانسبورگ مرکز آفریقای جنوبی، سران این گروه شامل برزیل، روسیه، چین، هند و آفریقای جنوبی، در مورخ دوم شهریورماه 1402 با عضویت ایران و پنج کشور عربستان، امارات، مصر، اتیوپی و آرژانتین به عنوان اعضای کامل در گروه بریکس موافقت کردند.

طرح ایجاد گروه بریکس با نزدیکی چهار قدرت مالی در حال ظهور دنیا شامل برزیل، روسیه، چین و هند در دوران اوج یکجانبه گرایی آمریکا در اواسط دهه 1990 میلادی شکل گرفت.

سابقه شکل گیری این گروه به سال 2001 باز می شود و نهایتاً گروه بریک در 16 ژوئن 2009 به طور رسمی تأسیس شد و با اضافه شدن آفریقای جنوبی در 21 سپتامبر 2010 نام آن پس از پیوستن این کشور از بریک به بریکس تغییر یافت.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 3 شهریور 1402 بروزرسانی: 3 شهریور 1402 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 2415

به "ریابکوف: بریکس در پی ساز و کار پرداخت مستقل از غرب است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریابکوف: بریکس در پی ساز و کار پرداخت مستقل از غرب است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید