بدون کنکور دانشجوی ارشد دانشگاه امیرکبیر شوید

به گزارش دانشنامه آریایی، دانشگاه صنعتی امیرکبیر تعداد محدودی دانشجوی واجد شرایط کارشناسی پیوسته ورودی 97 دانشگاه ­ها و موسسات آموزش عالی کشور را بدون کنکور در مقطع کارشناسی­ ارشد پذیرش می کند.

بدون کنکور دانشجوی ارشد دانشگاه امیرکبیر شوید

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران؛ دانشگاه صنعتی امیرکبیر بر اساس آیین ­نامه شماره 45358 وزارت علوم تحقیقات و فناوری، تعداد محدودی دانشجوی واجد شرایط کارشناسی پیوسته ورودی 97 دانشگاه ­ها و موسسات آموزش عالی کشور را بدون کنکور در مقطع کارشناسی­ ارشد سال تحصیلی 1402-1401 پذیرش می کند.

بر اساس این آیین نامه، دانشگاه صنعتی امیرکبیر اختیار دارد تعداد محدودی از دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته ورودی مهر 97 دانشگاه­های مشمول که پس از 6 نیمسال با گذراندن حداقل سه چهارم کل واحد های درسی خود، به لحاظ میانگین کل جزء 15 درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود با میانگین کل بالای 16 باشند را بدون آزمون پذیرش کند.

متقاضیان می توانند ثبت ­نام اینترنتی خود را از امروز 15 آبان ماه تا 15 اذر ماه از طریق سایت http://pgrad.aut.ac.ir/3/applicant/ تکمیل نمایند.

چنانچه ظرفیت پذیرش بدون آزمون رشته ه­ای در دوره کارشناسی ­ارشد با 15درصد برتر دانشجویان حائز شرایط تکمیل نشود، دانشگاه مجاز به جایگزینی صرفاً 10درصد برتر بعدی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اولویت رتبه متقاضیان در آن رشته است. متقاضیان ورودی بهمن 96 به شرط دانش ­آموختگی در 8 نیمسال می­توانند درخواست خود را ارائه نمایند.

طبق مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه امیرکبیر می­تواند به دلیل مسائل ناشی از پاندمی کووید-19، برای محاسبه حد نصاب واحد های درسی دانشجویانی که در بهمن ماه 99 در حال گذراندن نیمسال ششم بوده و در سه ترم آخر حذف واحد داشته ­اند، با کسر حداکثر 4 واحد از مجموع سه چهارم واحد های درسی اقدام نماید.

بنا بر تاکید دانشگاه امیرکبیر، متقاضیان بایستی حداکثر تا تاریخ31 شهریور 1401 و طی 8 نیمسال دانش­ آموخته گردند.

همچنین، درخواست متقاضیان ورودی 98 که در طول 6 نیمسال تحصیلی در دوره کارشناسی پیوسته، دانش ­آموخته شده­ اند و به لحاظ میانگین کل در مقایسه با میانگین کل 8 نیمسال دانشجویان هم رشته غیر هم ورودی خود جزء 15درصد برتر باشند، به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش بدون آزمون، قابل بررسی است.

مدارک دوره ­های مجازی، نیمه حضوری یا غیرحضوری، آموزش محور و نیز دانشگاه­ های غیرانتفاعی، دانشگاه­ های آزاد اسلامی واحد شهرستان­ ها، علمی کاربردی و دانشجویانی که مدارک خود را از دانشگاه­ های خارج از ایران اخد نموده­ اند برای ورودی بدون آزمون مورد پذیرش نخواهد بود و همزمان با تکمیل پرونده در سامانه ثبت­ نام، مبلغ 700 هزار ریال از متقاضیان دریافت خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 آذر 1400 بروزرسانی: 14 آذر 1400 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 2010

به "بدون کنکور دانشجوی ارشد دانشگاه امیرکبیر شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بدون کنکور دانشجوی ارشد دانشگاه امیرکبیر شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید