برنامه سفر 4 روزه به کوالالامپور مالزی

به گزارش دانشنامه آریایی، برای سفر به کوالالامپور با ان همه جاذبه گردشگری متنوع به زمانی بیش از 4 روز نیاز خواهید داشت، اما اگر چاره ای نباشد، در ادامه با ما همراه باشید تا برنامه ای فشرده برای گشت در این 4 روز را مطالعه نمایید.

برنامه سفر 4 روزه به کوالالامپور مالزی

با رشد و پیشرفتی شگفت‌انگیز در سالیان اخیر، کوالالامپور، پایتخت زیبا و دوست‌داشتنی کشور مالزی، عیار و اعتبار ویژه‌ای در شرق آسیا به دست آورده است. به‌طوری‌که افراد بسیار زیادی درصدد سفر با تور کوالالامپور و بازدید از آن هستند. کوالالامپور بیشتر شبیه پازلی است که متشکل از 3 قطعه مختلف چینی، مالزیایی و هندی است. از غذاهای لذیذ گرفته تا فرهنگ مردم این شهر، همگی آمیخته‌ای از دیگر ملل جهان بوده و به همین دلیل تنوعات در آن بسیار بالاست. برای کسی که با تور کوالالامپور همراه است، بیش از هر چیزی یک برنامه سفر خوب و مناسب لازم است. برنامه‌ای که چهارچوب مسافرت را معین کند و خیال مسافر را از دیدن نقاط مختلف آسوده؛ بنابراین در این مطلب سعی‌مان بر این بوده که چنین برنامه‌ای برای سفر شما آماده کنیم تا لذت سفر به کوالالامپور برایتان چندین برابر شود.

هزینه اقامت ارزان در کوالالامپور

در کوالالامپور، وای‌فای و صبحانه رایگان جزء سرویس‌های عادی هر اقامتگاه بوده و معمولاً در بسیاری از آن‌ها دیده می‌شوند، اما وجود آشپزخانه در هاستل‌ها چندان رواجی ندارد. در حالت کلی اتاق اشتراکی این هاستل‌ها 20 تا 45 رینگیت (26 تا 58 هزار تومان) و اتاق‌های اختصاصی‌شان هم 40 تا 60 رینگیت (52 تا 78 هزار تومان) برای هر شب قیمت دارند.

برای اقامت ارزان هنگام خرید بلیط هواپیما کوالالامپور، روی هتل‌های 1 و 2 ستاره هم می‌توانید حساب ویژه‌ای باز کنید. کف قیمت اقامت در این هتل‌ها 55 رینگیت (71 هزار تومان) است؛ اما با افزایش امکاناتشان حتی هزینه اقامت در آن‌ها به 100 رینگیت (130 هزار تومان) به ازای هر شب هم می‌رسد. لازم به ذکر است که با همین 100 رینگیت، یک واحد آپارتمان خوب در یک محله مناسب نیز می‌توان اجاره کرد.

هزینه خوردوخوراک ارزان در کوالالامپور

غذاهای خیابانی کوالالامپور 10 (13 هزار تومان) و غذاهای محلی در رستوران‌ها هم 5 تا 15 رینگیت (6500 تا 19500) هستند. اگر خیال رفتن به یک رستوران متوسط را داشته باشید باید حداقل 35 رینگیت (45500 تومان) کنار بگذارید. ضمن اینکه برای پخت‌وپز در خانه به مدت یک هفته نیز باید حدوداً 75 تا 150 رینگیت (97500 تا 195 هزار تومان) پول خواروبار بدهید.

هزینه حمل‌ونقل ارزان در کوالالامپور

مثل بلیط هواپیما کوالالامپور، وضعیت حمل‌ونقل عمومی هم در این شهر عالی است. قیمت بلیط اتوبوس‌ها 1 رینگیت (1300 تومان) است و صندلی مترو و مونوریل را هم بسته به طول مسافت می‌توان با 2 تا 35 رینگیت (2600 تا 45500) تومان در اختیار داشت. تعرفه تاکسی‌ها هم بدین‌صورت است که ابتدا 3 رینگیت (3900 تومان) برای سوارشدن باید در نظر گرفت و سپس به ازای هر 1 کیلومتر جابجایی، 1.50 رینگیت (1950) باید به این مبلغ افزود و به راننده پرداخت کرد.

روز اول مسافرت

با خرید اینترنتی بلیط هواپیما کوالالامپور، سفر 4 روزه و به‌یادماندنی خود را آغاز کنید و لحظات جذابی را پشت سر بگذارید. در برنامه روز اول سفر، اماکن زیبایی مثل برج‌های دوقلو و آکواریوم این شهر را جای دادیم تا در همان ابتدای آشنایی‌تان با کوالالامپور شگفت‌زده شوید.

منطقه بوکیت بینتانگ (Bukit Bintang)

زمان بازدید: از ساعت 9:30 تا 11

کم نیست تعداد کسانی که هدف اولشان از خرید بلیط هواپیما ارزان کوالالامپور، خرید اجناس شیک و باکیفیت این شهر است. البته اجناس این شهر چنان زیبا و باکیفیت هستند که اصلاً خرید کردن در کوالالامپور امری اجتناب‌ناپذیر است. به همین دلیل، بهتر است پیش از هر جای دیگری به منطقه بوکیت بینتانگ این شهر بروید و ضمن خرید از فروشگاه‌های دیدنی این منطقه، از سرگرمی و تفریحات طراحی‌شده در آن لذت ببرید.

برج‌های دوقلوی پتروناس (Petronas Twin Towers)

فاصله با مکان قبلی: 1.5 کیلومتر

مدت‌زمان جابجایی با خودرو: 9 دقیقه

مدت‌زمان جابجایی با پای پیاده: 23 دقیقه

زمان بازدید: از ساعت 11:30 تا 13

برج‌های پتروناس آن‌قدر مشهور هستند که اصلاً نیازی به تعریف و تمجید ندارند. هرکسی که بلیط هواپیما کوالالامپور تهیه می‌کند، با دیدن این برج‌های غیرقابل‌وصف، چشم‌هایش برق می‌زند و حیرت و شگفتی تمام وجودش را فرامی‌گیرد. این برج‌های 451.9 متری، با 88 طبقه و 39 آسانسور شمارا دعوت به تماشای چشم‌اندازهای باورنکردنی از پایتخت مالزی و گذراندن لحظاتی فراموش‌نشدنی می‌کنند.

موزه مرکز یافته‌های علمی پتروساینس (Petrosains Science Discovery Center)

فاصله با مکان قبلی: 150 متر

مدت‌زمان جابجایی با پای پیاده: 2 دقیقه

زمان بازدید: از ساعت 13 تا 15

تماشای موزه پتروساینس، هم جذاب است و هم آموزشی؛ بنابراین اگر همراه با خانواده بلیط هواپیما کوالالامپور خریده‌اید، نه‌تنها خودتان بلکه کودکان شما هم از دیدن این موزه به وجد می‌آیند. تکنولوژی و فناوری‌های نشان‌داده‌شده از صنعت در کنار کافه، رستوران و فروشگاه موجود در بخشی‌های دیگر آن، موزه پتروساینس را به مکان بسیار پرطرفداری تبدیل کرده‌اند.

آکواریوم کی‌ال‌سی‌سی (Aquaria KLCC)

فاصله با مکان قبلی: 1 کیلومتر

مدت‌زمان جابجایی با خودرو: 4 دقیقه

مدت‌زمان جابجایی با پای پیاده: 14 دقیقه

زمان بازدید: از ساعت 16 تا 18

از آکواریوم کی‌ال‌سی‌سی هر چه بگوییم کم گفته‌ایم. اصلاً مگر می‌شود لذت قدم زدن در تونل‌های این آکواریوم و دیدن 5 هزار گونه از حیوانات آبزی را با بیان کلمات القا کرد؟ حتی شاید با 2 ساعت تماشای بخش‌های مختلف این آکواریوم از آن سیر نشوید و بقیه برنامه را فقط به شوق بازدید مجدد از آکواریوم کی‌ال‌سی‌سی کنسل کنید. این آکواریوم دو طبقه که مساحتش 5574 مترمربع است، بلاشک یکی از 3 مکان فوق‌العاده زیباست که یک گردشگر هنگام خرید بلیط هواپیما کوالالامپور می‌تواند مورد بازدید قرار دهد.

پارک کی‌ال‌سی‌سی (KLCC Park)

فاصله با مکان قبلی: 300 متر

مدت‌زمان جابجایی با خودرو: 3 دقیقه

مدت‌زمان جابجایی با پای پیاده: 4 دقیقه

زمان بازدید: از ساعت 18:10 تا 19:15

پارک کی‌ال‌سی‌سی هم مثل آکواریوم آن جان تازه‌ای به مسافرت شما خواهد بخشید. مجسمه‌های موجود در این پارک به همراه فواره‌هایی که با صدای موسیقی مشغول رقص می‌شوند، بسیار زیبا و جالب‌توجه هستند. این پارک فضای بسیار خاص و منحصربه‌فردی دارد و با 2 هزار اصله درخت، 50 جریب مساحت، یک پل 43 متری و بسیاری از زیبایی‌های دیگر، سوژه بسیار مناسبی برای لنز دوربین شما هنگام خرید بلیط هواپیما کوالالامپور می‌تواند باشد.

روز دوم مسافرت

پایتخت مالزی باغ‌های بسیار زیبا و چشم‌نوازی را در خود جای‌داده است؛ بنابراین با خرید بلیط هواپیما کوالالامپور باید برنامه‌ای هم برای تماشای این باغ‌های تدارک دید. پس بخش عظیمی از روز دوم مسافرت را به این کار اختصاص می‌دهیم هرچند که شگفتی‌های دیگری هم در این روز خواهید دید.

باغ گیاه‌شناسی پردانا (Perdana Garden)

زمان بازدید: از ساعت 9:30 تا 11

باغ گیاه‌شناسی پردانا که قبلاً با نام‌های باغ دریاچه‌ای کوالالامپور و تامان تاسیک پردانا هم شناخته می‌شد، امکان استراحت و تمدد اعصاب شمارا به نحو احسن فراهم خواهد کرد. این باغ سرسبز که جزو پرطرفدارترین نقاط بین گردشگران و خریداران بلیط هواپیما کوالالامپور محسوب می‌شود، دارای جاذبه‌های بسیار زیادی از جمله آبشاری زیبا، حوضچه‌هایی پر از ماهی، جزیره‌ای به نام سیکاد، پارک گوزن و باغ‌های جداگانه پرشمار بوده و واقعاً تماشای آن تعجب‌آور است.

باغ پرندگان کوالالامپور (Kuala Lumpur Bird Park)

فاصله با مکان قبلی: 500 متر

مدت‌زمان جابجایی با خودرو: 7 دقیقه

مدت‌زمان جابجایی با پای پیاده: 6 دقیقه

زمان بازدید: از ساعت 11:15 تا 13

باغ که نه، به بهشت پرندگان در کوالالامپور خوش‌آمدید. هزاران هزار پرنده زیبا و رنگارنگ در این باغ گرد هم آمده و فضایی به وجود آورده‌اند که گویی بخشی از سرزمین عجایب در داستان‌های مربوط به دوران کودکی ماست. این باغ جزئی از باغ گیاه‌شناسی پردانا به‌حساب می‌آید و مثل دیگر بخش‌های آن باشکوه و جذاب است. اگر بلیط هواپیما کوالالامپور را تهیه کردید به‌هیچ‌وجه تماشای این باغ را از دست ندهید.

باغ پروانه کوالالامپور (Kuala Lumpur Butterfly Park)

فاصله با مکان قبلی: 640 متر

مدت‌زمان جابجایی با خودرو: 3 دقیقه

مدت‌زمان جابجایی با پای پیاده: 9 دقیقه

زمان بازدید: از ساعت 13:15 تا 14:30

از نکات فوق‌العاده مثبت خرید بلیط هواپیما به کوالالامپور، همین بس که باغ پروانه این شهر را می‌توان مورد بازدید قرار داد. باغ سرسبزی که 120 گونه از پروانه‌های مختلف را در خود جای‌داده است. بدین‌ترتیب همین‌طور که در باغ قدم برمی‌دارید و مساحت 7432 مترمربعی آن را تماشا می‌کنید، پروانه‌ها دور سرتان می‌چرخند و محیط را پر از حس آرامش و زیبایی می‌کنند.

ساختمان سلطان عبدالصمد (Sultan Abdul Samad Building)

فاصله با مکان قبلی: 1.8 کیلومتر

مدت‌زمان جابجایی با خودرو: 7 دقیقه

مدت‌زمان جابجایی با پای پیاده: 24 دقیقه

زمان بازدید: از ساعت 16 تا 16:45

با برج ساعت 42 متری، گنبدهای مسی، طاق‌های قوس‌دار و معماری شکوهمند و مجلل، ساختمان سلطان عبدالصمد چنان عیان و اعتباری در پایتخت مالزی به دست آورده که هرکسی بلیط هواپیما کوالالامپور تهیه می‌کند، تماشای این ساختمان را بر خود واجب می‌داند. این ساختمان که تاریخ ساختش به سال 1897 بازمی‌گردد، در مرکز شهر واقع شده و امروزه از آن به‌عنوان محل وزارت اطلاعات، ارتباطات و فرهنگ بهره می‌برند.

خیابان پتالینگ (Petaling Street)

فاصله با مکان قبلی: 650 متر

مدت‌زمان جابجایی با خودرو: 4 دقیقه

مدت‌زمان جابجایی با پای پیاده: 8 دقیقه

زمان بازدید: از ساعت 17 تا 18:30

حتماً یادتان هست که گفتیم هنگام خرید بلیط هواپیما به کوالالامپور، خرید اجناس مختلف اجتناب‌ناپذیر خواهد بود. خیابان پتالینگ و فروشگاه‌های جذابش هم بار دیگر این حرف را به اثبات می‌رسانند. این خیابان که محل بسیار خوبی برای خوردن غذاهای چینی به‌حساب می‌آید، شهرت بسیار زیادی دارد و این شهرت را بیش از همه مدیون اجناس عالی و تخفیفات باورنکردنی فروشگاه‌هایش هست. برای خرید سوغات هم می‌توانید حساب ویژه‌ای روی خیابان پتالینگ باز کنید.

روز سوم مسافرت

کوالالامپور یک شهر چند فرهنگی است؛ بنابراین موزه‌ها و اماکن دیدنی آن جلوه‌گر فرهنگ‌ها و ادیان مختلف است. حال که بلیط هواپیما کوالالامپور را برای اوقات فراغت خود برگزیده‌اید، بهتر است یک روز را هم به تماشای معابد و مساجد این شهر اختصاص دهید تا با هنر و زیبایی این مکان‌ها هم به‌خوبی آشنا شوید.

موزه هنرهای اسلامی ‌(Islamic Art Museum)

زمان بازدید: از ساعت 9:30 تا 11:15

اولین مکانی که تماشایش را در روز سوم مسافرت به شما پیشنهاد می‌کنیم، موزه هنرهای اسلامی کوالالامپور است. در این موزه مجموعه بسیار عظیمی شامل 7 هزار قطعه از آثار هنری اسلامی از سراسر دنیا جمع‌آوری شده‌اند. این آثار هر کدام به عصر و قرن خاصی متعلق هستند و در کل شامل قرآن‌های دست‌نویس و زرکوب شده، اسناد مختلف تاریخی، پارچه، سکه، سرامیک و سایر قطعات ارزشمند دیگر می‌شوند که هنگام خرید بلیط هواپیما کوالالامپور باید مورد بازدید قرار بگیرند.

مسجد ملی (National Mosque)

فاصله با مکان قبلی: 160 متر

مدت‌زمان جابجایی با پای پیاده: 2 دقیقه

زمان بازدید: از ساعت 11:20 تا 12

با بلیط هواپیما کوالالامپور می‌توان یکی از زیباترین مساجد دنیا را هم مورد بازدید قرار داد. مسجد ملی این شهر که یادگار قرن بیستم میلادی است، مساحتی 53 هزار مترمربعی داشته و دارای سازه‌ای بسیار شیک و بی‌نظیر در کنار باغ‌های زیبا، استخر و فواره‌های چشم‌نواز است. جالب است بدانید که امکان گنجایش 15 هزار نفر هم در این مسجد بزرگ وجود دارد.

میدان مردکا (Merdeka Square)

فاصله با مکان قبلی: 1.2 کیلومتر

مدت‌زمان جابجایی با خودرو: 4 دقیقه

مدت‌زمان جابجایی با پای پیاده: 16 دقیقه

زمان بازدید: از ساعت 12:20 تا 13

میدان مردکا یا همان میدان استقلال کوالالامپور با پرچم بلندی که در وسط خود دارد، کاملاً متمایز از دیگر نقاط پایتخت مالزی است. این میدان که برای عکاسان حرفه‌ای سوژه بسیار جذابی است، فاصله چندانی با رودخانه گمباک و مسجد جامع کوالالامپور ندارد. یک بازدید کوتاه از آن می‌توان جذابیت‌های خرید بلیط هواپیما کوالالامپور را بسیار بیشتر کند.

موزه گالری شهر کوالالامپور (Kuala Lumpur City Gallery)

فاصله با مکان قبلی: 320 متر

مدت‌زمان جابجایی با پای پیاده: 4 دقیقه

زمان بازدید: از ساعت 13:15 تا 14:15

ساختمان تاریخی زیبایی که متعلق به سال 1899 میلادی است، گالری هیجان‌انگیز شهر کوالالامپور را در خود جای‌داده و عده بسیار زیادی از خریداران بلیط هواپیما کوالالامپور را به سمت خود فرامی‌خواند. نماد بزرگی که با حرف I K L و یک قلب به معنای من کوالالامپور را دوست دارم در کنار این گالری قرارگرفته بسیار زیباست و در اکثر عکس‌ها می‌توان آن را دید. گذشته و آینده کوالالامپور در این گالری نهفته است پس تماشای آن را از دست ندهید.

معبد سری ماهاماریامان (Sri Mahamariamman Temple)

فاصله با مکان قبلی: 600 متر

مدت‌زمان جابجایی با خودرو: 5 دقیقه

مدت‌زمان جابجایی با پای پیاده: 7 دقیقه

زمان بازدید: از ساعت 15:30 تا 16

سری هم به یکی از معابد زیبای کوالالامپور بزنیم. معبد سری ماهاماریامان با مجسمه‌های رنگارنگ و اعیانی که در ورودی خود دارد، تمام بازدیدکنندگان را شوکه می‌کند. این معبد قدیمی‌ترین معبد هندوی کوالالامپور بوده و به همین دلیل از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و اهالی شهر و عموم خریداران بلیط هواپیما کوالالامپور احترام و علاقه ویژه‌ای نسبت به آن دارد.

مسجد جامع (Jamek Mosque)

فاصله با مکان قبلی: 600 متر

مدت‌زمان جابجایی با خودرو: 5 دقیقه

مدت‌زمان جابجایی با پای پیاده: 7 دقیقه

زمان بازدید: از ساعت 16:15 تا 17

قدیمی‌ترین و البته یکی دیگر از زیباترین مساجد کوالالامپور هم مسجد جامع این شهر است. مسجدی با بنای مجلل که در محل تلاقی رودخانه‌های گومباک و کلانگ واقع شده و به خاطر شکوهی که به پایتخت مالزی بخشیده است، اعتبار فراوانی دارد. سه گنبد این مسجد که ارتفاع بزرگترین‌شان به 21.3 متر می‌رسد در کنار مناره‌های 26.8 متری آن، هر بیننده‌ای را مسحور تماشای خود می‌سازند.

معبد چان سی شو یئون (Chan See Shu Yuen Temple)

فاصله با مکان قبلی: 1.2 کیلومتر

مدت‌زمان جابجایی با خودرو: 8 دقیقه

مدت‌زمان جابجایی با پای پیاده: 17 دقیقه

زمان بازدید: از ساعت 17:25 تا 18:30

به‌عنوان آخرین مکان برای بازدید در روز سوم، معبد چان سی شو یئون را ببینید و از معماری و دکوراسیون عجیب آن لذت ببرید. این معبد قدیمی که متعلق به چینی‌های بودائی است توسط یک خانواده با اصل و نسب چینی ساخته‌شده و حتی مدت‌ها به‌عنوان محلی برای اقامت چینی‌های مهاجر مورداستفاده قرار می‌گرفت. دم سبزرنگ و پیچ‌درپیچی که بالای سقف معبد چان سی شو یئون قرارگرفته باعث می‌شود که این مکان با عنوان معبد سبز هم شناخته شود. پس هنگام خرید بلیط هواپیما کوالالامپور و سفر به این شهر، از شنیدن نام معبد سبز به‌جای معبد چان سی شو یئون تعجب نکنید.

روز چهارم مسافرت

در روز چهارم سفر فقط 3 نقطه از کوالالامپور را برای شما در نظر گرفته‌ایم اما هر یک از این نقاط دنیایی برای خودشان دارند علی‌الخصوص معبد غارهای باتو که لذت خرید آنلاین بلیط هواپیما کوالالامپور را برایتان صدچندان می‌کند.

شهربازی برجایا (Berjaya Times Square Theme Park)

زمان بازدید: از ساعت 9:30 تا 11:30

شهربازی برجایا مکانی است برای سرگرمی همه اعضای یک خانواده. با 12356 مترمربع مساحت، برجایا بزرگ‌ترین شهربازی سرپوشیده مالزی به‌حساب می‌آید. این شهربازی دارای مکان‌های بسیار زیاد برای فعالیت تفریحی متعدد، فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و همچنین محلی برای بازی‌های رایانه‌ای است؛ بنابراین با هر سن و سالی که بلیط هواپیما کوالالامپور تهیه کنید و به این شهربازی بروید، حتماً چیزی برای سرگرمی خود خواهید یافت.

مرکز نمایشی رویال سلانگور (Royal Selangor Visitor Center)

فاصله با مکان قبلی: 8 کیلومتر

مدت‌زمان جابجایی با خودرو: 23 دقیقه

زمان بازدید: از ساعت 12 تا 14

رویال سلانگور یکی از بزرگترین تولیدکنندگان ظروف قلع و مسی در جهان به شمار می‌رود. این کارخانه در سال 1885 توسط مهاجران چینی احداث‌شده و امروزه بسیار قدرتمند و بزرگ است. تماشای نقاط مختلف کارخانه و همچنین آشنایی با ظروف تولیدشده و بازدید موزه‌های مربوطه، از برنامه‌های آموزشی و تفریحی جذابی است که خریداران بلیط هواپیما کوالالامپور به‌شدت از آن استقبال می‌کنند.

معابد غارهای باتو (Batu Caves)

فاصله با مکان قبلی: 11 کیلومتر

مدت‌زمان جابجایی با خودرو: 25 دقیقه

زمان بازدید: از ساعت 16 تا 20

باتو کِیوز یا معابد غارهای باتو در 13 کیلومتری شمال کوالالامپور واقع شده است. کافی است بدانید که غارهای آهکی این معابد که بازمانده از 400 میلیون سال پیش هستند تا به‌خوبی متوجه ارزش بالای آن‌ها شوید. مجسمه طلایی هندو که ارتفاعی 42.7 متری داشته و در پایین معبد واقع شده، اصلی‌ترین نماد این مکان به‌حساب می‌آید. معابد غارهای باتو آن‌قدر زیبا هستند که شاید با 4 ساعت بازدید هم نتوان آن‌گونه که باید آن‌ها را شناخت. از طرفی دیگر، 272 عدد پله موجود در این مکان یکی از بزرگترین راه‌پله‌های جهان را در آن پدید آورده و در کل همگی دست‌به‌دست هم داده‌اند تا خریدار بلیط هواپیما کوالالامپور با یکی از عجیب‌ترین نقاط جهان آشنا شود.

شک نکنید که دفتر خاطرات شما تا زمانی که بلیط هواپیما کوالالامپور نخریده‌اید و چند روزی مسافر پایتخت زیبای مالزی نشده‌اید، ناقص خواهد بود. پس در اولین فرصت پیش‌آمده، برنامه مفصلی برای بازدید از این شهر زیبا و چشم‌نواز تدارک ببینید و از تک‌تک ثانیه‌های حضورتان در کوالالامپور لذت ببرید.

انتشار: 27 فروردین 1397 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 15

به "برنامه سفر 4 روزه به کوالالامپور مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه سفر 4 روزه به کوالالامپور مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید