مالزی، آخرین ایستگاه تور آسیایی تیلرسون

به گزارش دانشنامه آریایی، وزیر امور خارجه آمریکا امروز (چهارشنبه) تور خود به جنوب شرق آسیا را در مالزی به خاتمه رساند. هدف از این سفرها اعلام تعهد دونالد ترامپ به این منطقه بود.

مالزی، آخرین ایستگاه تور آسیایی تیلرسون

با تور مالزی ارزان از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، معاون نخست وزیر مالزی در بیانیه ای گفت با رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا مذاکراتی با موضوع مسائل امنیتی از جمله تروریسم و قاچاق انسان و نیز مسائل دوجانبه و بین المللی داشته است. تیلرسون سپس پیش از عزیمت به واشنگتن با کارمندان سفارت آمریکا دیدار کرد. او همچنین شامگاه سه شنبه که از بانکوک وارد کوآلالامپور شد، با نجیب رزاق، نخست وزیر مالزی دیدار و گفت وگو داشت.

روابط مالزی با آمریکا پس از روی کار آمدن رزاق در سال 2009 گرمتر شد اما او به شدت به سمت چین که به بزرگترین شرکت تجاری مالزی تبدیل شده، متمایل شد. این مساله خصوصا از زمان افشای رسوایی فساد بزرگ از دو سال پیش آشکارتر شده است. رسوایی مذکور مربوط به صندوق دولتی وان ام دی بی است که خود نجیب رزاق آن را تاسیس کرد. این صندوق در مرکز تحقیقات در آمریکا و چندین کشور دیگر قرار گرفته است. با این حال نجیب رزاق تمامی اتهامات را رد می نماید.

تیلرسون پیش از آن هم به تایلند سفر کرد و در نشست منطقه ای فیلیپین هم که عمدتا روی تحرکات موشکی و اتمی کره شمالی متمرکز بود، شرکت داشت. او در جریان سفر به این دو کشور به آنها برای فشار وارد کردن بر پیونگ یانگ تاکید نمود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 557

به "مالزی، آخرین ایستگاه تور آسیایی تیلرسون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مالزی، آخرین ایستگاه تور آسیایی تیلرسون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید