برگزاری اولین کمپین گردشگری ارگانیک در تایلند

به گزارش دانشنامه آریایی، کمپین ترویج گردشگری ارگانیک کار خود را با برگزاری یک کارگاه توریسم ارگانیک در تایلند شروع کرد.

برگزاری اولین کمپین گردشگری ارگانیک در تایلند

کمپین ترویج گردشگری ارگانیک با برگزاری اولین کارگاه چندقسمتی با هدف بارش فکری ایده ها و ایجاد شراکت های جدی در تایلند و بخش مکونگ علیا، قدم های بزرگی را برداشته است.

هدف این کمپین تشوق هتل ها، رستوران ها، شرکت های کترینگ، سوپرمارکت ها و بازارهای مواد غذایی است تا کشاورزان را از به کارگیری حشره کش ها، علف کش ها و کودهای ناسالم و مخرب برای محیط زیست منصرف نمایند. این کارگاه پس از شروع به کار در تایلند، در میانمار، کمبوجیه، ویتنام، لائوس و استان های گوانگشی و یون نان در جنوب چین نیز برگزار خواهد شد.

بیش از 40 شرکت نماینده از گروه های مختلف هتل داران، برگزارنمایندگان تور، دانشگاهیان، کارشناسان محیط زیست، ان جی اوها و نمایندگان رسانه ها در این نشست ها حضور داشتند. این کارگاه در تاریخ 12 دسامبر و به وسیله سامپران ریورساید (Sampran Riverside) و دفتر هماهنگی گردشگری مکونگ برگزار گردید و اداره گردشگری تایلند، آزمایشگاه غذای پایدار تایلند، بانک توسعه آسیا و شرکت دیستینیشن مکونگ (Destination Mekong) از حامیان آن بودند.

در این کارگاه که در هتل آتنی (Athenee) بانکوک برگزار گردید، جلسه بارش فکری نیز برای هماهنگی اولین سمپوزیوم گردشگری ارگانیک مکونگ و بعلاوه چهارمین انجمن جهانی سازمان جهانی گردشگری در حوزه گردشگری غذایی که در تاریخ 30 می تا 1 ژوئن 2018 برگزار می شوند، انجام شد.

جنس ترنهارت (Jens Thraenhart) مدیر اجرایی اداره هماهنگی گردشگری مکونگ در این باره گفت:

ما بی صبرانه مشتاق معرفی مفهوم گردشگری ارگانیک در تایلند به عنوان اولین کشوری که این اتفاق در آن می افتد، هستیم. رشد شدید تعداد گردشگران، با تغییر سلیقه مصرف نمایندگان به سمت غذای تمیز و سالم همراه بوده است. بنابراین، صنعت ما باید بتواند خود را با روش های زندگی پایدار تطبیق دهد و برای آن آماده گردد.

آروت ناواراج (Arrut Navaraj)، مدیرعامل سامپران ریورساید نیز می گوید:

گردشگری ارگانیک یک جنبش اجتماعی مبتنی بر مدل کسب و کار مشارکتی و فلسفه اقتصاد کفایتی است. هدف این جنبش که به وسیله بخش خصوصی راهنمایی می گردد، ساخت یک نظام غذایی پایدارتر است. ما کوشش می کنیم که تمامی افراد حاضر در زنجیره ارزش ارگانیک تبدیل به یک رهبر اجتماعی برای تغییر شوند. گردشگری ارگانیک به گردشگرانی که از مزارع ارگانیک بازدید می نمایند، محدود نمی گردد. بلکه شامل هتل ها، رستوران ها و سوپرمارکت ها، خرید محصولات ارگانیک از کشاورزان بومی و صحبت با مشتریان آن ها درباره اهمیت و فواید این محصولات نیز است. بازدید از مزارع را می توان یک فعالیت اضافی در راستای یاری به مهمانان برای درک بیشتر تجربه کشاورزی دانست.

جورجینیا نپوموسنو (Georginia Nepomuceno)، کارشناس هماهنگی ناحیه ای برنامه حمایت از کشاورزی می گوید:

گردشگری ارگانیک، یک ابزار قدرتمند برای توسعه پایدار است. زندگی کشاورزان را بهبود می بخشد، و سلامت مردم و محیط زیست را ارتقا می دهد.

در طی ماه های آینده، تعدادی فعالیت در این راستا انجام خواهد شد، مانند چهارمین جشنواره ارگانیک سوکجای (Sookjai) در سامپران ریورساید در تاریخ 15 الی 17 دسامبر 2017، اولین آزمایشگاه اجتماعی گردشگری ارگانیک در تاریخ 18 الی 20 ژانویه 2018 و دومین آزمایشگاه که در ماه فوریه برگزار می گردد.

منبع: کجارو / traveldailynews.asia
انتشار: 25 آبان 1403 بروزرسانی: 25 آبان 1403 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 2494

به "برگزاری اولین کمپین گردشگری ارگانیک در تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری اولین کمپین گردشگری ارگانیک در تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید