برگزیدگان علمی بدون آزمون در دانشگاه تربیت مدرس پذیرش می شوند

به گزارش دانشنامه آریایی، مدیر روابط عمومی دانشگاه تربیت مدرس گفت: پذیرش بدون آزمون دانشجویان استعداد درخشان در دوره های کارشناسی ارشد سال 99 دانشگاه تربیت مدرس اعلام شد.

برگزیدگان علمی بدون آزمون در دانشگاه تربیت مدرس پذیرش می شوند

از سفر با تور پاتایا لذت ببرید.

محمد حسن نصرتی مدیر روابط عمومی دانشگاه تربیت مدرس در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران درباره پذیرش برگزیدگان علمی در دانشگاه تربیت مدرس گفت: جزئیات درخواست پذیرش دانشجویان استعداد درخشان در دوره های کارشناسی ارشد سال 99 دانشگاه تربیت مدرس اعلام شده است و دانشجویان می توانند در صورتی که شرایط لازم را دارند ثبت نام کنند.

وی اضافه کرد: دانشگاه تربیت مدرس به منظور فراهم کردن زمینه جذب برگزیدگان علمی مقطع کارشناسی دانشگاه ها و موسسه های آموزش عالی کشور، به استناد آیین نامه ها و بخشنامه های پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و شیوه نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان مصوب شورای دانشگاه، نسبت به پذیرش برگزیدگان علمی واجد شرایط اختصاصی و عمومی در دوره های کارشناسی ارشد اقدام می کند.

نصرتی ادامه داد: شرایط اختصاصی برای بررسی درخواست پذیرش داوطلبان به دو صورت انجام می شود که درگروه الف برگزیدگان رتبه های اول تا پنجم المپیادهای علمی دانشجویی برای ورود به همان رشته یا رشته های مرتبط به تشخیص شورای عالی برنامه ریزی آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با ارائه معرفی نامه از دبیرخانه المپیادنیاز دارند همچنین در گروه ب نیز داوطلبان پس از 6 نیمسال تحصیلی با گذراندن حداقل سه چهارم واحدهای درسی با حداقل معدل 15 ،جزء 15 %برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود)مشروط به دارا بودن رتبه اول باشند.

نصرتی ادامه داد: در تبصره در نظر گرفته شده درخواست داوطلبانی که در طول 6 نیمسال تحصیلی دانش آموخته شوند و به لحاظ میانگین کل در مقایسه با میانگین کل هشت نیمسال دانشجویان هم رشته و غیرهم ورودی خود جزء پانزده درصد برتر باشند نیز در صورت کسب رتبه اول با حداقل معدل 15 به صورت مازاد بر ظرفیت قابل بررسی است. این داوطلبان بایستی هنگام فارغ التحصیلی فرم شماره د دانشگاه را تکمیل و تصویر آن را به همراه سایر مدارک الزامی پذیرش حداکثر تا خاتمه تیرماه 1399 از طریق پست الکترونیک ir.ac.modares@infoadmission به مدیریت همکاری های آموزشی و آزمون دانشگاه ارسال کنند تا نسبت به بررسی درخواست پذیرش آنان اقدام و نتیجه اعلام شود.

وی اضافه کرد: در تبصره دیگری برای داوطلبان گروه ب در صورت پذیرش بایستی در زمان دانش آموختگی نیز جزء 15 %برتردانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند.به طوری که دارا بودن مدرک کارشناسی پیوسته دوره روزانه از دانشگاه های دولتی معتبر مراکز استان و متناسب بودن رشته تحصیلی دوره کارشناسی با رشته تحصیلی مورد تقاضا به تشخیص و تایید دانشگاه برسد. همچنین دانشجویان و دانش آموختگان دوره روزانه سایر دانشگاه های دولتی، دانشکده های وابسته به دانشگاه های مراکز استان ها که در سایر شهرستان ها قرار دارند، دوره های نوبت دوم شبانه، نیمه حضوری، یادگیری الکترونیکی و پردیس دانشگاهی دانشگاه های دولتی و همچنین همه دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه های آزاداسلامی، علمی کاربردی، پیام نور، آموزشکده های فنی و حرفه ای، مراکز تربیت دبیر و تربیت معلم و سایر موسسات و دانشگاه های غیردولتی و غیرانتفاعی مجاز به ثبت نام نیستند.

نصرتیدر خاتمه گفت:دانشجویان باید برای اطلاع از شرایط پذیرش ابتدا فراخوان پذیرش دانشجویان استعداد درخشان را مطالعه کرده و در صورت واجد شرایط بودن، حداکثر تا خاتمه روز یکشنبه 15 دی ماه امسال نسبت به ثبت نام الکترونیکی از طریق سامانه جامع آموزشی دانشگاه اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 718

به "برگزیدگان علمی بدون آزمون در دانشگاه تربیت مدرس پذیرش می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزیدگان علمی بدون آزمون در دانشگاه تربیت مدرس پذیرش می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید