بنای تاریخی حاج صمد خان رشت بازسازی و بازسازی می گردد

به گزارش دانشنامه آریایی، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبرهای منتشر گشته، بنای تاریخی حاج صمد خان رشت بازسازی و بازسازی می گردد.

بنای تاریخی حاج صمد خان رشت بازسازی و بازسازی می گردد

محمدرضا امیری نژاد اظهار کرد: بازسازی و بازسازی بناهای تاریخی در اولویت اداره کل میراث فرهنگی گیلان نهاده شده است.

وی از بازسازی و بازسازی مسجد حاج صمد خان رشت اطلاع داد و اضافه نمود: پیگیری درخواست تأمین اعتبار برای بازسازی و بازسازی مسجد حاج صمد خان در دستور کار معاونت میراث فرهنگی نهاده شد.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی گیلان با اشاره به بازدید از مسجد حاج صمد خان رشت اعلام کرد: پس از بازدید و آنالیز همه جانبه ساختمان مسجد و سایر مستحدثات آن از قبیل دیواره های پیرامونی و سر دربها، مقرر شد با درخواست تأمین اعتبار از سوی مراجع ذیربط، به مرور نسبت به بازسازی و بازسازی مسجد اقدام گردد.

امیری نژاد با اشاره به آسیب در بخشهای مختلف سازه مسجد حاج صمد خان رشت اضافه نمود: ثبات و پایداری سازه های مسجد حاج صمد خان رشت از مسیر بازسازی و بازسازی این بنا میگذرد.

وی با اشاره به تعدد بناهای تاریخی ثبتی و غیردولتی در گیلان اضافه نمود: وجود تعدد بناهای تاریخی ثبتی و غیر ثبتی در گیلان کار حفظ، بازسازی و نگهداری این آمار را برای اداره کل میراث سخت نموده و احتیاج است که همه دستگاه ها در این خصوص مشارکت داشته باشند.

گفته می گردد، قدمت مسجد حاج صمد خان رشت به دوره قاجار می رسد و در تاریخ 23 مرداد سال 1378 با شماره 2364 نیز در لیست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

منبع: همگردی
انتشار: 23 خرداد 1402 بروزرسانی: 23 خرداد 1402 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 2388

به "بنای تاریخی حاج صمد خان رشت بازسازی و بازسازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بنای تاریخی حاج صمد خان رشت بازسازی و بازسازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید