بهترین پارک های تهران برای پیاده روی

به گزارش دانشنامه آریایی، چه به دنبال مکانی برای تفریح یا پارکی نزدیک به محل خود برای پیاده روی روزانه باشید، تهران گزینه های بی شماری پیش رو می گذارد. به هنگام غروب آفتاب شاهد افراد زیادی می شویم که به پارک های اطراف محله خود سر می زنند تا از هوای تمیز و فضای دلنشین پارک ها نهایت استفاده را ببرند. افرادی نیز هستند که دوست دارند بعد از اتمام روز کاری خود چند ساعتی از وقت خود را در پارک صرف کنند. پارک های تهران برای پیاده روی بی شمار است. پارک های تهران حدود 11 درصد کل مساحت شهر تهران را بر می گیرد. طبق آخرین آمار ارائه شده، تعداد پارک های تهران 2135 رسیده است. در این مطلب سعی کرده ایم تا به معرفی بهترین پارک های مناسب پیاده روی بپردازیم. با ما همراه باشید.

بهترین پارک های تهران برای پیاده روی

پراکندگی پارک های تهران به چه صورت است؟

طبق آخرین آمار از وب سایت رسمی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران میزان فضای سبز و پارک های موجود در مناطق مختلف تهران متفاوت است. طبق این آمار تعداد پارک های موجود در مناطق 4، 5 و 1 به ترتیب دارای بیش ترین تعداد پارک ها هستند. همچنین مناطق 4، 22 و 5 از نظر مساحت دارای بزرگ ترین پارک های تهران هستند. جهت مشاهده اینفوگرافی تعداد پارک ها و مجموع مساحت پارک های تهران به وب سایت رسمی آماریستا، مرجع جامع آماری ایران مراجعه بفرمایید. پراکندگی پارک های تهران یکسان نیست. دلیل عمده این مورد روند توسعه شهری تهران است. همینطور وجود یا عدم وجود عرصه های باز شهری توزیع یکسان فضاهای سبز به طور یکسان در تهران را سخت کرده است. با این حال تعداد پارک های تهران برای پیاده روی روز به روز در حال گسترش است. در سال های اخیر نیز پیشرفت چشمگیری در این حوزه داشته است.

پارک شهر تهران، یکی از بهترین پارک های تهران برای پیاده روی

پارک شهر، قدیمی ترین پارک تهران است. اولین چیزی که در این پارک نظر شما را جلب خواهد کرد، درختان بلند قامت است. ساخت این پارک در سال 1329 خاتمه یافت. پارک در محله سنگلج و خیابان خیام و شهید فیاض بخش واقع شده است. این پارک یکی از پر طرفدار ترین گزینه های خانواده ها برای پیاده روی روزانه و شبانه است. آخر هفته ها خانواده ها و جوانان بسیاری برای سپری کردن وقت به این پارک می آیند. تنها به پیاده روی در این پارک بسنده نکنید و حتما از بخش های دیدنی این پارک نیز دیدن فرمایید. موزه صلح تهران، سایت پرنده نگاری و آکواریوم پارک شهر تهران نیز در این پارک وجود دارد. این پارک 24 ساعت شبانه روز باز است. اگر با مترو سفر می کنید، ایستگاه مترو حسن آباد 550 متر با پارک شهر فاصله دارد. ایستگاه اتوبوس پارک شهر نیز در 50 متری آن واقع شده است. اگر با ماشین شخصی سفر می کنید، در خیابان اصلی و کوچه های اطراف جای پارک وجود دارد.

آدرس پارک شهر تهران:

تهران، منطقه 12، ما بین خیابان وحدت اسلامی و خیابان خیام

پارک نیاوران تهران، با گونه های درختی صد ساله

یکی از جاذبه های پارک نیاوران آب نماهای بزرگ با مساحت حدود3320 متر مربع است. این پارک در فصل پاییز بسیار دیدنی می گردد. همینطور که تمامی پارک ها در فصل بهار، به هنگام شکوفه و جوانه زدن زیباتر می شوند این پارک نیز فصل بهار زیبایی را به ارمغان می آورد. اگر به ماشین قصد سفر به این پارک را دارید، پارکینگ در اطراف پارک وجود ندارد. روز های آخر هفته نیز جای پارک در اطراف به سختی پیدا می گردد. نزدیک ترین ایستگاه مترو، ایستگاه تجریش است که 11 کیلومتر از پارک نیاوران فاصله دارد. ایستگاه اتوبوس باهنر در چند قدیم این پارک واقع شده است. این پارک به صورت 24 ساعت باز است. داخل پارک دریاچه ای وجود دارد که در آن ماهی و مرغابی و لاک پشت زندگی می کنند. گل کاری با تنوع گیاهی بالا و درختان با گونه های فراوان از دیگر ویژگی های پارک نیاوران است. اگر این پارک را به عنوان یکی از پارک های تهران برای پیاده روی انتخاب نکنید، پس چکار باید بکنید؟

آدرس پارک نیاوران تهران:

تهران، میدان باهنر، خاتمهی شمالی خیابان پاسداران، جنب کاخ نیاوران

پارک ملت تهران، پارک خاطره ساز برای همه

آغاز ساخت این پارک در سال 1345 در دو فاز آغاز شد. ساخت فاز اول آن در سال 1347 و فاز دوم آن در سال 1353 خاتمه یافت. پارک ملت یکی از بزرگترین پارک های تهران به حساب می آید. به علت موقعیت جغرافیایی آن به انتخاب نهایی بسیاری در آمده و آن را جزو دسته بهترین پارک های تهران برای پیاده روی قرار داده است. مساحت پارک ملت در راستای خیابان ولیعصر به 1000 متر می رسد. طبق نظرسنجی های اجرا شده پارک ملت اولین پارکی است که به عنوان نماد هویتی شهر تهران معرفی می گردد. نزدیک ترین ایستگاه مترو به پارک، مترو میرداماد است. دسترسی با بی ار تی بسیار راحت است و شما در ایستگاه نیایش بایست پیاده شوید. این مکان پارکینگ ندارد ولی در کوچه های اطراف می توانید محل پارک پیدا کنید. سینما ملت نیز در جنوب شرقی این پارک در مساحت 6000 متر مربع واقع شده است.

آدرس پارک ملت تهران:

تهران، خیابان ولیعصر، تقاطع نیایش، پارک ملت

پارک هنرمندان تهران، پاتوق مورد علاقه جوانان

پارک هنرمندان یکی از معروف ترین پارک های علاقه مندان به هنر است. بسیاری از دانشجویان و اهالی هنر بیشتر زمان خود را در این پارک می گذرانند. خانه هنرمندان و تماشاخانه ایرانشهر در این پارک واقع شده است. ساخت این پارک به دوره قاجار بر می گردد. این پارک در آن زمان متعلق به یکی از شاهزاده های قاجار بود. دلیل اهمیت این پارک به دلیل موقعیت جغرافیایی و دسترسی راحت به آن است. روزانه تعداد بی شماری از خانواده ها، جوانان و علاقه مندان به هنر برای تماشای گالری، اجرای تئاتر و پیاده روی به پارک هنرمندان می روند. برنامه ها و رویداد های مهم هنری عموما در این مکان برگزار می گردد. این پارک دارای بخش های مختلف دیگری چون فروشگاه های آثار هنری، صنایع دستی، کتابفروشی، رستوران و کافه است. میز فوتبال دستی برای حاضران پارک وجود دارد. اگر می خواهید پیاده روی روزانه خود را در این پارک انجام دهید و در رویداد ها و برنامه های این پارک شرکت کنید، پارک هنرمندان بهترین انتخاب است. از طریق ایستگاه مترو طالقانی به راحتی می توانید به این مکان دسترسی پیدا کنید.

آدرس پارک هنرمندان تهران:

تهران، خیابان طالقانی، خیابان ایرانشهر

پارک جمشیدیه تهران، در جستجوی آرامش پارک های تهران برای پیاده روی

در مساحتی به اندازه 10 هکتار، پارک جمشیدیه بدون شک یکی از بهترین پارک های تهران و همینطور جاذبه های طبیعت تهران به حساب می آید. از جاذبه های داخل پارک می توان به مجسمه های سنگی، آب نما، رستوران، آمفی تئاتر نام برد که آن را در دسته مکان های خوشگذرانی تبدیل کرده است. همه اقشار جامعه برای خوشگذرانی و یا پیاده روی روزانه به پارک جمشیدیه می روند. در هر ساعتی از روز پارک جمشیدیه زیباست. اگر به فصل پاییز علاقه مند هستید، حتما از این پارک بازدید کنید. فضای سبز و تنوع گیاهی و درختان این پارک بسیار متنوع است. روشنایی در شب پارک جمشیدیه نیز خیلی خوب است. در معرفی پارک های تهران برای پیاده روی شما را ترغیب میکنیم که حتما از این پارک دیدن فرمایید.

آدرس پارک جمشیدیه تهران:

تهران، خیابان شهید باهنر، خیابان شهید امیدوار

چه در فصل بهار که گل ها و درختان به شکوفه می نشینند، چه در فصل پاییز که برگ های خود را به زمین می فرستند، پارک های معرفی شده در این مطلب دیدنی هستند. پارک های قدیمی و بزرگ همیشه طرفداران بیشتری داشته اند و جزو پارک های تهران برای پیاده روی انتخاب شدند. با رفتن به یکی از این پارک ها نه تنها از هوای بسیار زیبای آن لذت خواهید برد بلکه از امکانات داخل پارک نیز بهره مند خواهید شد. پارک مورد علاقه شما در تهران کدام است؟ آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: الی گشت
انتشار: 3 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 636

به "بهترین پارک های تهران برای پیاده روی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین پارک های تهران برای پیاده روی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید