بیانیه وزارت خارجه آفریقای جنوبی در پی حادثه نطنز

به گزارش دانشنامه آریایی، ایسنا نوشت:وزارت خارجه آفریقای جنوبی صبح روز آدینه 16 آوریل طی بیانیه ای مطبوعاتی از حادثه اتفاق افتاده در تاسیسات نطنز ابراز نگرانی کرد.

بیانیه وزارت خارجه آفریقای جنوبی در پی حادثه نطنز

با تور آفریقای جنوبی ارزان یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

متن بیانیه به توضیح زیر است:

آفریقای جنوبی نگران حادثه تاسیسات هسته ای ایران در نطنز است.

دولت آفریقای جنوبی با نگرانی متوجه وقوع حادثه در تاسیسات هسته ای نطنز در ایران در 11 آوریل سال 2021 و احتمال وجود عامل خارجی، که ممکن است باعث وقوع آن شده باشد، شده است.

آفریقای جنوبی متعاقب آن متوجه شده است که این حادثه در حالی اتفاق افتاده که اعضای برجام، که مسئولیت نظارت بر اجرای توافق نامه را به عهده دارد در وین ملاقاتهایی برای اعاده برجام دارند.

از آنجایی که این مذاکرات در هفته جاری در وین ادامه دارد، آفریقای جنوبی امیدوار است که مذاکرات متمرکز بر اجرای کامل و موثر توافقنامه باشد و تحت تاثیر هر گونه پیامد از حادثه اخیر تاسیسات هسته ای نطنز قرار نگیرد.

این بسیار حیاتی است که همه طرفها حرکت ایجاد شده طی مذاکرات برجام در هفته گذشته در وین برای پیگیری گام های مثبت رو به جلو را تا رسیدن به نتیجه دیپلماتیک چندجانبه ادامه دهند.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 29 فروردین 1400 بروزرسانی: 29 فروردین 1400 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1695

به "بیانیه وزارت خارجه آفریقای جنوبی در پی حادثه نطنز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیانیه وزارت خارجه آفریقای جنوبی در پی حادثه نطنز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید