نگران کاهش پروازهای عبوری قطر نیستیم، آسمان ایران به صرفه ترین راستا

به گزارش دانشنامه آریایی، معاون سازمان هواپیمایی کشوری اعلام نمود: فضای ایران در موقعیت جغرافیایی و راهبردی خاص بین پروازها از آسیا به اروپا و امریکا قرار گرفته است و نگرانی بابت کاهش پروازهای قطر وجود ندارد.

نگران کاهش پروازهای عبوری قطر نیستیم، آسمان ایران به صرفه ترین راستا

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، به نقل از ایسنا، معاون سازمان هواپیمایی کشوری بیان کرد: فضای ایران در موقعیت جغرافیایی و راهبردی خاص بین پروازها از آسیا به اروپا و امریکا قرار گرفته است و نگرانی بابت کاهش پروازهای قطر وجود ندارد.

در پی توافق انجام شده بین قطر و عربستان پس از اختلافات طولانی مدت این دو کشور خبرهایی مبنی بر کاهش پروازهای عبوری هواپیمایی قطر به دلیل گذشتن پروازهایش از آسمان عربستان و هدف بعضی کشورهای متخاصم برای حذف پروازهای عبوری از آسمان ایران منتشر شد.

ابوالقاسم جلالی -معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری- در این باره گفت: هیچ نگرانی بابت کاهش پروازهای عبوری هواپیماهای قطری از آسمان ایران نیست چرا که فضای هوایی ایران کوتاه ترین راستا بین کشورهای اروپایی و آسیا و بلعکس است.

وی اضافه نمود: بنابراین شاید کشور قطر برای پروازهای عبوری به آفریقا از فضای عربستان استفاده کند اما در پروازهای خود به مقاصد اروپایی، آمریکا و کانادا همچنان آسمان ایران به صرفه تر و منطقی تر خواهد بود.

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری با تاکید بر اینکه هیچ کشوری نمی تواند جایگزینی مانند آسمان ایران برای هواپیماهای منطقه معرفی کند، اظهار کرد: شرکت های هواپیمایی جهان می دانند که فضای آسمان ایران در موقعیتی جفرافیایی و راهبردی خاص در بین دو جریان ترافیک هوایی بین آسیا و اروپا قرار گرفته است.

جلالی گفت: در واقع تجربه نشان داده است که آسمان ایران واقعیت انکارناپذیر جهانی هوانوردی در جهانست و تحولات کوتاه مدت منطقه ای نمی تواند ارزش آن را در دراز مدت تحت تاثیر قرار دهد.

اخبار گروه سایر رسانه ها صرفا بازنشر اخبار سایت ها و خبرگزاری هاست و خبرنگاران هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد.

بازگشت به صفحه رسانه ها

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 دی 1399 بروزرسانی: 30 دی 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1513

به "نگران کاهش پروازهای عبوری قطر نیستیم، آسمان ایران به صرفه ترین راستا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگران کاهش پروازهای عبوری قطر نیستیم، آسمان ایران به صرفه ترین راستا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید