تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط فرهنگی

به گزارش دانشنامه آریایی، خبرگزاری خبرنگاران- رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد در ملاقات با رئیس کتابخانه ملی پاکستان در مورد توسعه همکاری های فرهنگی بویژه در زمینه کتابخانه ای تبادل نظر کرد.

تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط فرهنگی

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، همزمان با فرار رسیدن بیست و نهمین دوره هفته کتاب، احسان خزاعی رایزن فرهنگی سفارت ایران در پاکستان با حضور در کتابخانه ملی پاکستان با مدثر مشتاق رئیس این کتابخانه ملاقات و نسبت به اهداء کتب به منظور تکمیل منابع ایرانی و غنی سازی گنجینه کتابخانه ملی پاکستان اقدام کرد.

خزاعی، رایزن فرهنگی کشورمان در این ملاقات، ضمن تأکید بر جایگاه مهم کتابخانه ملی به عنوان مرجعی برای اهل فرهنگ و فرهیختگان هر جامعه، ظرفیت های بالای کتابخانه ملی ایران به ویژه در زمینه نگهداری و بازسازی نسخ خطی و سایر حوزه های مشترک همکاری را برجسته ساخت.

در این مراسم رئیس کتابخانه ملی پاکستان ضمن تشکر از رایزن فرهنگی کشورمان در اهتمام به توسعه روابط بین دو کتابخانه ملی ایران و پاکستان، از اقدام رایزنی فرهنگی ایران در زمینه اهداء آثار و منابع علمی مذکور قدردانی کرد وآمادگی خود را برای همکاری با کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مورد علاقه طرفین خاطرنشان کرد.

لازم به ذکر است رایزنی فرهنگی ایران در اسلام آباد به مناسبت بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران؛ بیش از 200 عنوان از کتب منتخب را با موضوعات مختلف ایرانشناسی، زبان فارسی، ادبی، معرفی مشاهیر، تاریخ، ادبیات و شعر به کتابخانه ملی و هفت کتابخانه معتبر عمومی و تخصصی دانشگاه ها و سایر مراکز فرهنگی و علمی پاکستان با هدف توسعه همکاری های فرهنگی در زمینه کتاب اهدا کرد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 7 دی 1400 بروزرسانی: 7 دی 1400 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 2038

به "تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط فرهنگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط فرهنگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید