ترکیب رنگ دکوراسیون داخلی مدرن برای قسمت های مختلف خانه و محل کار

به گزارش دانشنامه آریایی، ترکیب رنگ دکوراسیون داخلی یکی از موضوعات مهمی است که می توانیم در طول این مقاله به آن بپردازیم. در صورتی که شما نیز قصد تغییر دادن رنگ دکوراسیون داخلی خود را دارید، می توانید از مطالبی که در ادامه این مطلب بیان می گردد بهره ببرید و به سادگی دکوراسیون مدنظر خودتان را اجرا و پیاده سازی نمایید.

ترکیب رنگ دکوراسیون داخلی مدرن برای قسمت های مختلف خانه و محل کار

انواع ترکیب رنگ دکوراسیون داخلی مدرن

در ادامه این مقاله، همان طور که گفته شد سعی می کنیم تا انواع ترکیب رنگ های مهم و مناسب مدرن و نو را به شما معرفی کنیم تا بتوانید با استفاده از آن ها رنگ و بویی تازه به فضای داخلی خود ببخشید.

طیف کالباسی و کله غازی

یکی از انواع رنگ هایی که می توانید انتخاب کنید و برای ترکیب رنگ دکوراسیون داخلی خود از آن استفاده نمایید، مربوط به طیف رنگ های کالباسی و گلبهی به همراه سبز کله غازی روشن و بسیار تیره می گردد. این دو رنگ در کنار هم مکمل های بسیار خوبی هستند.

یکی از برترین مثال ها برای این گروه رنگی مربوط به استفاده از آن ها در اتاق خواب است. می توانید دیوارها را به رنگ سبز بسیار تیره، فرش و رو تختی را به رنگ کالباسی و یک تکه از رویه روتختی را نیز به رنگ سبز کالباسی انتخاب نمایید. این دو رنگ در کنار هم توانایی افزایش مجذوب کنندهیت محیط، حفظ نشاط موجود در فضا و بعلاوه مدرنیته کردن دکوراسیون را دارند.

طیف سبز و زرد

دو رنگ سبز و زرد را می توانید به سادگی در کنار هم بهره ببرید. این دو رنگ یک ویژگی بسیار جالب دارند و آن هم در خصوص مکمل بودن و متضاد بودن ان دو است. در حقیقت اگر به آن ها نگاه کنید متوجه می شوید که رنگ زرد در عین حال که با رنگ سبز ایجاد تضاد می نماید و در همان نگاه اول وجود مرزبندی را به بیننده نشان می دهد، اما همان طور نیز می تواند یکی از برترین مکمل های رنگ سبز به حساب بیاید.

پیشنهاد می کنیم که از این رنگ در فضای اتاق خواب و یا به طور کلی در محیطی که قصد استراحت دارید، استفاده نکنید؛ زیرا زرد می تواند سبب برانگیختگی حس تحرک و نشاط در افراد گردد و امکان مختل کردن خواب را نیز خواهد داشت.

در صورتی که این طیف رنگی را انتخاب می کنید، دو نکته را فراموش ننمایید. اولا آن که رنگ سبز باید غالب باشد و رنگ زرد درصد کمتری از محیط را به خود بگیرد. به طور مثال دیوارها و فرش به رنگ سبز تیره و مبلمان به رنگ زرد. دوما آن که سعی کنید که هم رنگ سبز انتخابی و هم رنگ زرد انتخابی باید جز رنگ های ملایم باشند. بهتر است از رنگ های جیغ و یا شبرنگی در چنین مواردی استفاده نکنید.

طیف رنگی زرد و بنفش

طیف رنگی زرد و بنفش نیز یکی دیگر از انتخاب هایی است که در حوزه ترکیب رنگ دکوراسیون داخلی وجود دارد و می توانید از آن بهره ببرید. این رنگ ها به نحوی طراحی شده اند که در عین متضاد بودن با یکدیگر بتوانند جلوه و زیبایی بسیار زیادی را به محیط و دکوراسیون داخلی شما بدهند.

توجه داشته باشید که در این ترکیب رنگ بهتر است یا از بنفش یاسی و کمرنگ بهره ببرید و یا بنفش خود را بسیار پر رنگ انتخاب نمایید. در حقیقت رنگ بنفش با درجه بندی میانه گزینه خوبی محسوب نمی گردد. این موضوع در خصوص رنگ زرد نیز صدق می نماید. زردی که انتخاب می گردد باید پر رنگ باشد، اما این پر رنگ بودن به منزله شبرنگی بودن نمی باشد.

مورد بعدی نیز در خصوص اندازه استفاده از این رنگ ها است. بهتر است همانند ترکیب رنگ سبز و زرد، در ترکیب رنگ بنفش و زرد نیز رنگ زرد را در مرکزیت تصویر قرار داده و سعی کنیم تا اندازه استفاده از رنگ بنفش ما بیشتر باشد. و مورد پایانی نیز در خصوص اضافه کردن یک رنگ مکمل دیگر است. می توانید رنگ سفید و یا حتی رنگ های نود را به صورت رگه ای در کنار این دو رنگ اصلی استفاده کرده و عمق بخشی بیشتری را به فضا بدهید.

طیف رنگی زرشکی، سبز، کرم و رنگ های نود

یکی دیگر از انواع ترکیب رنگ دکوراسیون داخلی که می تواند مجذوب کنندهیت های خاص خودش را نیز داشته باشد، استفاده از رنگ هایی همانند کرم، شیری، سبز تیره و لجنی، سبز پر رنگ و زرشکی در کنار هم می گردد.

شاید با خواندن این اسامی به هیچ وجه تصویر جالبی جلوی چشمان شما نیامده باشد، اما توجه داشته باشید که اگر این رنگ ها را به شکل درستی در کنار هم بهره ببرید، متوجه می شوید که تا چه حد می توانید از این نوع ترکیب رنگ لذت ببرید. معمولا رنگ غالب در این محیط همان رنگ سبز است و رنگ زرشکی نیز به صورت تک در مرکز زمینه ما قرار خواهد گرفت. از رنگ های کرم و نود نیز به صورت رگه ای و به شکل بسیار ریز و جزئی استفاده می گردد.

طیف رنگی گندمی، خاکستری سیر و سبز سرد

این طیف نیز می تواند یکی از مجذوب کننده ترین مواردی باشد که برای ترکیب رنگ دکوراسیون داخلی می توانید بهره ببرید. یکی از مواردی که ضروری است حتما در این مورد به آن توجه نشان دهید مربوط به آن است که این طیف رنگی را برای مکان هایی که رفت و آمد زیادی در آن دارید و یا در طول روز زمان زیادی را در آن فضا سپری می کنید، به هیچ وجه انتخاب نکنید. رنگ های به کار رفته در این طیف همگی به اصطلاح رنگ های مرده و سرد هستند و همین موضوع سبب می گردد که محیط نیز دچار سردی گردد.

استفاده از هر کدام از رنگ های این طیف را می توانید به هر نسبتی که دوست دارید داشته باشید. رفا سعی کنید که هیچکدام از رنگ ها نسبت به دیگری غالب نباشد؛ یکی از مهم ترین اصول و مواردی که در این نوع ترکیب رنگ وجود دارد در خصوص وجود تناسب بین رنگ های استفاده شده در آن می باشد.

طبف رنگی صورتی، سفید و خاکستری

استفاده از دو رنگ صورتی و خاکستری در کنار هم می تواند یکی از برترین و زیباترین دکوراسیون ها را به شما تحویل دهد که سبب می گردد حس آرامش و راحتی بسیار زیادی را در محیط داشته باشید. معمولا استفاده کردن از این طیف یکی از مناسب ترین انتخاب ها برای اتاق خواب است که می تواند حس راحتی، نشاط، آرامش و سادگی را به صورت یکجا به شما انتقال دهد. اگر به تصویر نگاه کنید، متوجه می شوید که هم رنگ صورتی و هم رنگ خاکستری در ملایم ترین حالت خود استفاده می شوند. در این نوع دکوراسیون به هیچ وجه رنگ پر رنگ را نباید استفاده نمایید.

طیف رنگی رنگ پوست، هلویی و قهوه ای

این طیف رنگی با توجه به آن که دارای رنگ هایی با تناژ سرد می باشد، اما در نهایت اگر به درستی از این رنگ ها در کنار هم بتوانید بهره ببرید، محیطی شاد و دلگرم کننده را خواهید داشت که می تواند بسیار به شما حس خوبی را منتقل کند. رنگ هلویی در این ترکیب رنگی غالب بوده و رنگ های قهوه ای بیشتر برای دیوارها و کف استفاده می شوند. از رنگ سفید و یا همان رنگ پوست نیز برای ایجاد تعامل بیشتر هلویی و قهوه ای و بعلاوه ایجاد ملایمت بیشتر در فضا استفاده کرده اند. استفاده از این طیف رنگی برای اتاق خواب، سالن پذیرایی و… می تواند توصیه گردد.

طیف رنگی سبز، قهوه ای، طوسی و رنگ پوست

مورد بعدی در خصوص یک ترکیب رنگ مدرن دیگر است که لازم می دانیم در خصوص آن صحبت کنیم. این طیف رنگی می تواند در سالن پذیرایی نیز استفاده گردد، اما انتخاب بهتر آن است که از آن در اتاق خواب خود و یا اتاق خواب مهمان استفاده کنیم. معمولا رنگ دیوارها را طوسی، رنگ سقف را سفید، رنگ تختف کاور تخت، فرش و پرده را قهوه ای در نظر می گیریم. بنابراین دو رنگ طوسی و قهوه ای به یک نسبت رنگ های غالب محیط را می سازند.

سومین رنگ که در همان ابتدای نام این طیف رنگی می آید، برای روح بخشی به فضا اضافه شده است و ضروری است تا به خوبی از آن استفاده نمایید. این رنگ چیزی جز رنگ سبز نمی باشد. از رنگ سبز نیز می توانید در تک مبل کنار تخت و یا تابلویی که به دیوار وصل می گردد، استفاده نمایید.

طیف رنگی آبی، طوسی، قهوه ای

و مورد پایانی که یکی از محبوب ترین طیف ها به خصوص در بین زوج های جوان و به طور کلی جوانان است، استفاده از ترکیب رنگ هایی همانند آبی، طوسی و قهوه ای می باشد. این سه رنگ بسیار مجذوب کننده و زیبا بوده و سبب می شوند تا محیط علاوه بر آن که حس آرامش نسبی را داشته باشد، دارای رنگ و بوی نشاط نیز باشد که در پس زمینه قرار می گیرد.

موارد و مسائلی که در طول این مقاله مطرح شد می تواند به شما یاری کند که یک دیزاین حرفه ای و مناسب را داشته باشید. نکاتی که در خصوص هر کدام از طیف های رنگی مناسب برای ترکیب رنگ دکوراسیون داخلی مطرح شد را به طور حتم در فکر خود داشته باشید و سعی نکنید تا هر کدام از آن مولفه ها را تغییر دهید؛ زیرا نتایج تغییر سبب می گردد تا جلوه نهایی محیط نیز به طور کلی تغییر و تحول پیدا کند.

منبع: اتاق
انتشار: 9 تیر 1401 بروزرسانی: 9 تیر 1401 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 2210

به "ترکیب رنگ دکوراسیون داخلی مدرن برای قسمت های مختلف خانه و محل کار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیب رنگ دکوراسیون داخلی مدرن برای قسمت های مختلف خانه و محل کار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید